Ştiri

Patru din zece produse sunt mai scumpe în magazinele clasice decât în cele online

Produsele vândute în magazinele clasice sunt, în proporție de 38%, mai scumpe (cu 51 de lei, în medie) comparativ cu produsele similare comercializate online de același retailer, arată un studiu realizat de Retail Data Monitoring, potrivit Asociației Române a Magazinelor Online (ARMO).

Procentual, diferența de preț este de 6%. De exemplu, dacă achiziționează un televizor dintr-un magazin clasic, cumpărătorii plătesc, în medie, cu 212 lei mai mult decât dacă ar cumpăra online, de la același retailer.

Tot cu 6% sunt mai scumpe și aspiratoarele, respectiv, cu 35 de lei, în timp ce costul unui fier de călcat poate fi cu până la 12% mai mare într-un magazin fizic față de unul online. În cazul electrocasnicele mici, cumpărătorii pierd, în medie 13 lei, echivalentul a 4% din costul produsului, dacă este cumpărat direct din magazinul fizic al aceluiași retailer.

„Diferența de preț între offline și online se datorează costurilor mai mari asociate operării unui magazin fizic, respectiv, chirie, întreținere, depozit, costuri mai mari de personal. (…) În afară de faptul că pentru 88% din produsele analizate prețul practicat online este mai mic sau egal cu cel din offline, clientul are și avantajul unei metode rapide și comode de a face cumpărături, evitând aglomerația din magazine, o disponibilitate mai mare a produsului și posibilitatea de a compara prețurile din mai multe magazine”, a declarat Florinel Chiș, directorul executiv al ARMO.

Categoria cu cel mai mare procent de produse cu preț mai ridicat în offline decât online este cea a fiarelor de călcat. Studiul mai arată că 50% dintre produse au același preț atât pe canalul online, cât și offline.

Categorie produs Preț mai mare în offline
Fiare de călcat 57%
Monitoare 45%
Electrocasnice mici 38%
Mașini de spălat rufe 36%
Frigidere 36%
Televizoare 34%
Aspiratoare 34%
Telefoane mobile 27%
Laptopuri 20%

Cercetarea a fost efectuată în mediul urban, pe un eșantion de 1.733 de produse din categoriile: electrocasnice mici și mari, electronice, IT și telefoane, disponibile în lanțurile de retail cu prezență online și offline. În cadrul studiului au fost comparate prețurile practicate de retailer, în același interval de timp, în magazinele online și offline.

Gabriel Bucur

În șapte ani de jurnalism, a pendulat între domeniul sportiv și cel economic. A lucrat, printre altele, la Radio România Actualități și Adevărul Financiar. Acum, este coordonatorul online al proiectului NewMoney.

Recent Posts

Gazprom a pierdut 6,9 miliarde de dolari în 2023 după reducerea livrărilor de gaze spre Europa

Gigantul rus Gazprom a raportat pierderi nete de 629 miliarde de ruble (6,9 miliarde de…

3 zile ago

Compania de retail Walmart își închide toate clinicile de sănătate

Walmart, cea mai mare companii de retail din lume, a anunţat că își va închide…

3 zile ago

Rezervele valutare ale BNR au scăzut la 62,5 miliarde de euro

Rezervele valutare la Banca Naţională a României (BNR) se situau la data de 30 aprilie…

3 zile ago

Macron nu renunţă la ideea de a trimite trupe în Ucraina şi ia în calcul arma nucleară

Preşedintele francez Emmanuel Macron are un plan pentru evitarea unei morţi ”brutale” a UE şi…

3 zile ago

Domeniul Regal Săvârşin se deschide publicului pe 1 iunie (VIDEO)

Domeniul Regal Săvârşin nu se va deschide publicului în luna mai, ca până acum, ci…

3 zile ago

Peste 3000 de șoferi de TIR și 500 de îngrijitori de persoane din Filipine vor veni în România în 2025

Un proiect pilot inițiat de agenția de recrutare a personalului străin WORK FROM ASIA, prin…

3 zile ago

Acest website folosește cookies