Fapt Divers

Microsoft Edge a devenit al doilea cel mai folosit browser web

Toate eforturile Microsoft de a-şi populariza propriul browser web, inclusiv forţând utilizatorii să-l folosească, încep să dea roade, Edge câştigând teren cel puţin în faţa rivalilor mai mici.

Microsoft Edge a ajuns la o cotă de piaţă de 10.07%, conform datelor StatCounter. Asta înseamnă că browser-ul implicit din Windows a depăşit Safari şi este acum pe al doilea loc în topul browser-elor web.

Microsoft a făcut mari eforturi pentru ca Edge să fie observat şi folosit de utilizatori, trecând de multe ori peste limita corectitudinii şi forţând deschiderea în acest browser a anumitor link-uri.

Tot Microsoft a făcut Edge browser-ul implicit din Windows, după care a complicat intenţionat procesul de schimbare a browser-ului implicit al sistemului de operare, pentru a descuraja utilizatorii să folosească alt produs.

Safari, browser-ul dezvoltat de Apple în principal pentru propriile dispozitive, are 9,61% din piaţă. Popularitatea Safari este, de regulă, direct proporţională cu cota de piaţă a produselor Apple, precum iPhone, Mac sau iPad.

Pe locul trei în topul browser-elor vine Firefox, care mai are acum doar 7,86% din piaţă. În urmă cu doar două luni, Firefox avea 9,47%, ceea ce arată că browser-ul celor de la Mozilla pierde rapid adepţi în favoarea produselor dezvoltate de marii giganţi americani.

Liderul incontestabil al pieţei rămâne Chrome, care are o cotă de 66,64% şi încă mai creşte uşor.

Andrei Dumitru

Recent Posts

Ce program vor avea magazinele Lidl din România de Paște

Anul acesta, Lidl România le oferă angajaților din cele peste 350 de magazine două zile…

28 de minute ago

Ștefan Mandachi și Iancu Guda lansează BIZZ Accelerator

Într-un context economic în care antreprenoriatul românesc cunoaște o expansiune rapidă, dar adesea haotică, Ștefan…

59 de minute ago

RoGBC: Valoarea caselor verzi se apropie de trei miliarde de euro

Peste 15.000 de locuințe din România au fost certificate drept „Green Homes” sau au obținut…

o oră ago

Investimental lansează PIES, o premieră pentru piața de capital din România

Investimental, cel mai nou broker de pe piața de capital din România, anunță lansarea PIES,…

o oră ago

eMAG lansează Hair & Make-up Shop

eMAG lansează un nou shop-in-shop dedicat produselor pentru rutina de îngrijire a părului și machiaj:…

o oră ago

Începe numărătoarea inversă până la listarea companiei care deține Jean Paul Gaultier. Evaluările depășesc toate așteptările

Începe numărătoarea inversă până la listarea companiei Puig, care deține mărci de lux precum Carolina…

o oră ago

Acest website folosește cookies