Ştiri

Lucrări de modernizare la Aeroportul Henri Coandă. Investiție de 21 milioane euro

CN Aeroporturi Bucureşti S.A anunţă demararea, de luni, 10 octombrie, a lucrărilor de modernizare a echipamentelor de procesare a bagajelor de cală pe fluxul de plecări, în urma unui contract pe doi ani, în valoare de 21 milioane euro, încheiat cu firma franceză Alstef Automation SAS. Dacă pe perioada derulării lucrărilor, capacitatea va fi resucă cu 25%, la finalizarea lor, capacitatea de procesare a bagajelor pe fluxul de plecări va creşte cu 40% şi vor fi disponibile şi 12 ghişee ”self service drop off”, care permit pasagerului să-şi depună singur bagajul de cală, fără a mai apela la ghişeul de check-in.

”Contractul va fi derulat pe o perioadă de doi ani şi va asigura înlocuirea sistemului de procesare a bagajelor de cală din aerogara veche Plecări. Sistemul, în funcţiune de aproape 20 de ani, include atât zona check-in, caruselele de bagaje şi benzile transportoare aferente, cât şi echipamentele de control automat de securitate al bagajelor de cală. Contractul, în valoare de 21 milioane euro, a fost încheiat cu firma franceză Alstef Automation SAS”, precizează compania.

Pe perioada lucrărilor vor fi închise, pe rând, câte una dintre cele două ”insule” de check-in din aerogară (fiecare având 52 ghişee), cu menţiunea că celelalte două insule, din zona nouă a aerogării, vor funcţiona la capacitate maximă.

La finalizarea lucrărilor, capacitatea de procesare a bagajelor pe fluxul de plecări va creşte cu 40% şi vor fi disponibile şi 12 ghişee ”self service drop off”, care permit pasagerului să-şi depună singur bagajul de cală, fără a mai apela la ghişeul de check-in.

Singura perioadă mai dificilă pe parcursul derulării proiectului este prima (octombrie 2022 – august 2023), în care capacitatea va fi redusă cu 25%,

După înlocuirea echipamentelor din prima zonă de check-in, capacitatea va reveni la 100%, iar după înlocuirea celor din a doua zonă, capacitatea totală va ajunge la 140% faţă de cea actuală.

”CN Aeroporturi Bucureşti, în colaborare cu agenţii de handling şi celelalte entităţi implicate, va pune în aplicare măsuri speciale pentru ca, printr-o programare şi utilizare eficientă a infrastructurii disponibile, să se evite crearea de neregularităţi în operarea curselor aeriene şi, implicit, să se minimizeze orice disconfort pentru pasageri. În acest sens, recomandăm pasagerilor să se prezinte la aeroport cu 3 ore înainte de ora programată pentru zbor şi să efectueze fără întârziere toate formalităţile premergătoare zborului (check-in, control de securitate, control de frontieră)”, dă asigurări compania.

Andrei Dumitru

Recent Posts

Gazprom a pierdut 6,9 miliarde de dolari în 2023 după reducerea livrărilor de gaze spre Europa

Gigantul rus Gazprom a raportat pierderi nete de 629 miliarde de ruble (6,9 miliarde de…

o zi ago

Compania de retail Walmart își închide toate clinicile de sănătate

Walmart, cea mai mare companii de retail din lume, a anunţat că își va închide…

o zi ago

Rezervele valutare ale BNR au scăzut la 62,5 miliarde de euro

Rezervele valutare la Banca Naţională a României (BNR) se situau la data de 30 aprilie…

o zi ago

Macron nu renunţă la ideea de a trimite trupe în Ucraina şi ia în calcul arma nucleară

Preşedintele francez Emmanuel Macron are un plan pentru evitarea unei morţi ”brutale” a UE şi…

o zi ago

Domeniul Regal Săvârşin se deschide publicului pe 1 iunie (VIDEO)

Domeniul Regal Săvârşin nu se va deschide publicului în luna mai, ca până acum, ci…

o zi ago

Peste 3000 de șoferi de TIR și 500 de îngrijitori de persoane din Filipine vor veni în România în 2025

Un proiect pilot inițiat de agenția de recrutare a personalului străin WORK FROM ASIA, prin…

o zi ago

Acest website folosește cookies