Ştiri

Lidl România investește 150.000 de lei în renovarea castelului Bánffy din Bonțida

Lidl România se implică pentru al treila an consecutiv în renovarea castelului Bánffy din Bonțida. În 2021, retailerul și-a propus ca, pentru pentru fiecare recipient PET sau doză de aluminiu colectată prin intermediul aparatelor de colectare selectivă automată din incinta EC_Special, să doneze câte 1 leu pentru restaurarea monumentului. Deși, pe perioada celor 10 zile de festival, participanții au colectat aproximativ 5.000 de recipiente prin intermediul acestor aparate, Lidl a decis să doneze 150.000 de lei, pentru a acoperi toată suma necesară pentru lucrările de renovare și modernizare.

Odată cu donația de 150.000 de lei de anul acesta, Lidl România a investit peste 340.000 de lei în renovarea castelului Bánffy din Bonțida, din 2019 și până acum, în calitate de partener strategic al Electric Castle. Cu ajutorul Lidl, au fost realizate lucrări precum construcția unor scări interioare și a unei rampe de acces din interiorul clădirii. Suma donată în 2021 va fi folosită pentru restaurarea unor porți și uși aferente clădirii principale și de la grajduri, precum și dezvoltarea infrastructurii pentru a facilita accesul turiștilor la castelul Banffy.

Inițiativa de a investi și anul acesta în renovarea monumentului face parte din programul Environment First, prin care Lidl România și Electric Castle și-au propus să reducă amprenta ecologică a festivalului, dar și să dezvolte o conștiință eco în rândul participanților la festival. Programul a vizat și alte inițiative, derulate în cadrul EC_Special, în perioada 6 – 15 august 2021, la Bonțida și în Cluj-Napoca.

Astfel, în parteneriat cu GreenPoint Management, Lidl România a amplasat trei aparate de colectare selectivă automată, cu ajutorul cărora au fost colectate aproximativ 5.000 de recipiente PET și doze de aluminiu. Totodată, retailerul a amplasat, în cadrul festivalului, 20 de stații de colectare separată pentru deșeuri reciclabile și resturi menajere, unde au fost strânse 5,2 tone de plastic și metal, precum și aproape 1,4 tone de carton, care au fost trimise spre centre de reciclare.

Toate inițiativele Lidl România în domeniul reducerii cantității de deșeuri din plastic se înscriu în strategia REset Plastic a Grupului Schwarz, din care retailerul face parte. Aceasta cuprinde cinci zone de acțiune – de la reducerea cantității de plastic din ambalaje și regândirea design-ului acestora, la reciclare și eliminarea completă a acestui material, până la inovare și educare în domeniu.

Andrei Dumitru

Recent Posts

Gazprom a pierdut 6,9 miliarde de dolari în 2023 după reducerea livrărilor de gaze spre Europa

Gigantul rus Gazprom a raportat pierderi nete de 629 miliarde de ruble (6,9 miliarde de…

4 zile ago

Compania de retail Walmart își închide toate clinicile de sănătate

Walmart, cea mai mare companii de retail din lume, a anunţat că își va închide…

4 zile ago

Rezervele valutare ale BNR au scăzut la 62,5 miliarde de euro

Rezervele valutare la Banca Naţională a României (BNR) se situau la data de 30 aprilie…

5 zile ago

Macron nu renunţă la ideea de a trimite trupe în Ucraina şi ia în calcul arma nucleară

Preşedintele francez Emmanuel Macron are un plan pentru evitarea unei morţi ”brutale” a UE şi…

5 zile ago

Domeniul Regal Săvârşin se deschide publicului pe 1 iunie (VIDEO)

Domeniul Regal Săvârşin nu se va deschide publicului în luna mai, ca până acum, ci…

5 zile ago

Peste 3000 de șoferi de TIR și 500 de îngrijitori de persoane din Filipine vor veni în România în 2025

Un proiect pilot inițiat de agenția de recrutare a personalului străin WORK FROM ASIA, prin…

5 zile ago

Acest website folosește cookies