Ştiri

Liberalizarea pieţei de energie pentru populaţie, un eșec; mai puțin de 10% dintre clienți au trecut pe piața concurențială

“Portarea” de la un furnizor de servicii la altul nu are în energie, nici pe departe, succesul din telecom. Situația se explică, parțial, prin faptul că furnizorii își prezintă în termeni tehnici ofertele, iar clienții nu pot face comparații corecte între propunerile diverselor companii de pe piață.

Peste 4,2 milioane de numere de telefon (mobil și fix) au fost portate în cei nouă ani de la lansarea acestui serviciu, care permite clienților să-și schimbe furnizorul păstrându-și însă numărul de telefon.

Și în energie clienții pot opta pentru alt furnizor, dar procedura atrage pentru consumatori schimbări mai mari decât în cazul telecom.

Clienții persoane fizice pot să schimbe fie furnizorul de electricitate fie doar contractul cu furnizorul actual, trecând astfel pe piaţa concurenţială, unde preţurile sunt mai mici și fixe, pe o perioadă de un an sau doi. Doar că odată trecut pe piața concurențială, consumatorul nu mai poate reveni la tarifele reglementate, stabilite de stat, și după perioada contractuală de 12 sau 24 de luni depinde de fluctuațiile de prețuri de pe piața liberă, unde tarifele sunt stabilite în funcție de cerere și ofertă.

Până la 31 iulie, mai puțin de 670.000 de clienți persoane fizice, dintr-un total de circa opt milioane, au făcut trecerea către prețurile mai mici de pe piața concurențială. Marea lor majoritate (582.300) au schimbat însă doar contractul, primind în continuare energie de la un furnizor de ultimă instanță, așa cum sunt Enel, Electrica, CEZ sau E.On.

Pentru că ofertele prezentate de companii sunt în cele mai multe cazuri tehnice și dificil de comparat, Autoritatea Națională de Reglementare în domeniul Energiei a lansat un comparator de preț pentru ofertele de furnizare a energiei electrice.

Datele acestuia arată că în București, de exemplu, circa 40 de firme au o ofertă de preț mai bună decât cea a furnizorului de ultimă instanță, Enel Energie Muntenia, diferențele ajungând la 25-30%. În schimb, alți 15 furnizori cer prețuri mai mari.


Foto: Mediafax

Emil Popescu

Emil are o experiență de peste 15 ani în presa economică, din care 13 la agenția Mediafax. Pentru NewMoney scrie pe domenii precum energie, industrie și auto.

Recent Posts

Gazprom a pierdut 6,9 miliarde de dolari în 2023 după reducerea livrărilor de gaze spre Europa

Gigantul rus Gazprom a raportat pierderi nete de 629 miliarde de ruble (6,9 miliarde de…

4 zile ago

Compania de retail Walmart își închide toate clinicile de sănătate

Walmart, cea mai mare companii de retail din lume, a anunţat că își va închide…

4 zile ago

Rezervele valutare ale BNR au scăzut la 62,5 miliarde de euro

Rezervele valutare la Banca Naţională a României (BNR) se situau la data de 30 aprilie…

4 zile ago

Macron nu renunţă la ideea de a trimite trupe în Ucraina şi ia în calcul arma nucleară

Preşedintele francez Emmanuel Macron are un plan pentru evitarea unei morţi ”brutale” a UE şi…

4 zile ago

Domeniul Regal Săvârşin se deschide publicului pe 1 iunie (VIDEO)

Domeniul Regal Săvârşin nu se va deschide publicului în luna mai, ca până acum, ci…

4 zile ago

Peste 3000 de șoferi de TIR și 500 de îngrijitori de persoane din Filipine vor veni în România în 2025

Un proiect pilot inițiat de agenția de recrutare a personalului străin WORK FROM ASIA, prin…

4 zile ago

Acest website folosește cookies