Contextul macroeconomic este unul care favorizează investiţiile şi nu există riscul unei recesiuni iminente în următoarea perioadă, a afirmat, joi, Iulian Stanciu, preşedintele executiv al eMAG, într-o conferinţă de presă, citează Agerpres.ro.
„Pandemia ne-a arătat utilitatea serviciilor online. În România, faţă de criza financiară din 2009, rata de angajare este foarte mare, nu există un pericol iminent ca oamenii să piardă locurile de muncă. O altă diferenţă faţă de atunci este cursul de schimb, atunci o luase foarte mult în sus, iar acum BNR va ţine cu dinţii de curs ca măsură împotriva inflaţiei. Sunt două elemente care ne dau speranţă şi optimism că lucrurile vor arăta bine, deşi cu turbulenţe, dar contextul macro este unul care favorizează investiţiile”, a spus Stanciu.
Întrebat care sunt riscurile pe care le vede pentru investitori, el a indicat inflaţia, care va avea un impact în special asupra puterii de cumpărare a celor cu venituri mai mici, în cazul cărora ponderea ratelor şi a facturilor e mai mare. Aceştia vor renunţa la alte cheltuieli.
„Există şi riscul macro economic şi riscul internaţional. Ne-am extins în Bulgaria şi Ungaria şi am fi vrut să ne mai extindem într-o ţară, nu putem spune care este aceasta, dar am decis să amânăm investiţia, să vedem ce se mai întâmplă. Actualul context ne-a schimbat puţin planurile”, a continuat Stanciu.
Un alt risc pe care îl văd reprezentanţii eMAG este situaţia din China, cu lockdown-ul din anumite zone, care a dus la scăderea posibilităţii de aprovizionare cu anumite produse, dar, în această situaţie, eMAG şi-a majorat stocurile.
Sectorul de comerţ online are un potenţial foarte mare de creştere în România, în condiţiile în care reprezintă circa 10% din total, spre deosebire de Marea Britanie, unde comerţul online se ridică la 30%.
„România poate fi un hub regional pentru creşterea comerţului online”, a mai spus Stanciu.
Investițiile derulate în 2021 s-au ridicat la puțin peste 1 miliard de lei. Principalele direcții în care au mers, conform lui Iulian Stanciu, au fost:
”Finanțarea investițiilor se face din profitul pe care-l reinvestim, este o înțelegere pe care am avut-o cu partenerii nostri. Am adus bani de acasă, am luat și credite bancare ca să facem aceste investiții. Ele vor livra servicii mai bune, tehnologie, antreprenoriat prin Marketplace sau eMAG Ventures și o extindere regională. România poate fi un hub de comerț și un hub de tehnologie regional”, adaugă Iulian Stanciu, fără a oferi cifre legate de nivelul profitului înregistrat de business-urile pe care le reprezintă.
Grupul eMAG a avut o cifră de afaceri de 9,5 miliarde de lei în 2021. Tudor Manea, CEO eMAG, precizează că peste 5 milioane de utilizatori folosesc în prezent aplicația eMAG și peste 342.000 de clienți sunt abonați Genius. Numărul de selleri în Marketplace a ajuns la 42.000, dintre care peste 2.500 vând internațional.
Gigantul rus Gazprom a raportat pierderi nete de 629 miliarde de ruble (6,9 miliarde de…
Walmart, cea mai mare companii de retail din lume, a anunţat că își va închide…
Rezervele valutare la Banca Naţională a României (BNR) se situau la data de 30 aprilie…
Preşedintele francez Emmanuel Macron are un plan pentru evitarea unei morţi ”brutale” a UE şi…
Domeniul Regal Săvârşin nu se va deschide publicului în luna mai, ca până acum, ci…
Un proiect pilot inițiat de agenția de recrutare a personalului străin WORK FROM ASIA, prin…
Acest website folosește cookies