Ştiri

Înmatriculările de mașini noi au crescut cu aproape 38%, în primele două luni

Înmatriculările de mașini noi, în România, au înregistrat o creştere de 37,8% în primele două luni ale acestui an, faţă de aceeaşi perioadă din 2022, iar pe segmentul autoturismelor „verzi” s-a raportat o majorare a 63,2%, arată datele publicate, luni, de Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA).

Pe piaţa naţională, în topul primelor zece mărci, autoturisme şi autovehicule comerciale, pe primul loc se află Dacia – cu 9.359 de unităţi vândute, la două luni. Ierarhia continuă cu Renault (3.058 unităţi), Ford (1.694 unităţi), Toyota (1.555 unităţi), Hyundai (1.550 unităţi), Mercedes Benz (1.497 unităţi), Volkswagen (1.402 unităţi), Skoda (1.373 unităţi), BMW (868 unităţi) şi Suzuki (671 unităţi).

Autoturismele (care reprezintă aproximativ 85% din total) au înregistrat, în luna februarie 2023, un volum de 12.338 unităţi, cu 45% mai mare decât în luna similară din 2022.

În funcţie de tipul de combustibil al autoturismelor înmatriculate, în primele două luni din acest an, motorizările pe benzină au înregistrat o scădere de 0,5% faţă de cota deţinută în perioada similară din anul anterior, până la o pondere de 66,8%. În ceea ce priveşte autoturismele echipate cu motoare diesel, acestea au consemnat o scădere de 2,7%, de la an la an, şi deţin o cotă de 12,6% din total.

Potrivit sursei citate, autoturismele „electrificate”, respectiv cele electrice (100% şi hibride plug-in), precum şi cele full hybrid (care dispun şi de propulsie electrică fără încărcare din sursă externă), au ajuns, după primele două luni din 2023, la o cotă de piaţă de 20,6%, care depăşeşte cu 8% cota deţinută de motoarele diesel.

În această marjă, autoturismele full electrice deţin o cotă de 8,6% din piaţă, în creştere de la 5,9%, cât era în intervalul ianuarie- februarie 2022.

Pe ansamblu, la începutul anului, achiziţiile din categorie maşinilor ecologice au crescut considerabil (+63,2%), comparativ cu perioada similară a anului trecut. În acest context, se remarcă creşterea importantă a autoturismelor 100% electrice (+99,7%) şi a celor plug-in hybrid (+35%).

Astfel, autoturismele electrice au continuat trendul crescător şi în luna februarie 2023, ajungând la volume duble, cu o creştere de 114% faţă de luna similară din 2022, dar şi la nivelul celor două luni (+99,7%) din 2023 faţă de 2022.

De asemenea, autoturismele plug-in au cumulat volume semnificative şi o creştere de 52,8%, în februarie anul curent, faţă de luna similară din 2022, respectiv de 35% comparativ cu primele două luni din anul precedent. Creşterea se aplică şi pentru autoturismele Full Hybrid, acestea înregistrând un plus de 35,3%, în comparaţie cu luna februarie 2022, dar şi un salt de 48,3% faţă de primele două luni ale anului anterior.

Top 5 cele mai vândute mașini electrice în România

Clasamentul primelor cinci cele mai vândute autoturisme 100% electrice cuprinde următoarele modele: Dacia Spring – cu 1.057 unităţi (+235,6%, de la an la an), Renault Megane (151 unităţi, fără înmatriculări în perioada similară din 2022), Volkswagen e-UP! (149 unităţi, +175,9%), Tesla Model 3 (cu 63 unităţi, -34,4%) şi Tesla Model Y (62 unităţi, creştere de 60 ori faţă de aceeaşi perioadă din anul anterior),

Pe segmentul autoturismelor Plug-in, top 5 modele este condus de Ford Kuga, cu 121 unităţi şi o creştere de 108,6% faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent, urmată de Mazda CX 60 (cu 70 unităţi, fără înmatriculări în perioada similară din 2022), Volkswagen Tiguan (61 unităţi, +117,9%), BMW X5 (cu 54 unităţi, +116%) şi Hyundai Tucson (54 unităţi, +14,9%).

În plus, autoturismele hibride, fără reîncărcare din surse externe, au pe primul loc Toyota Corolla – cu 350 de unităţi, în creştere cu 56,3% faţă de 2022. Pe locurile următoare se află Toyota RAV4 (cu 286 unităţi, +56,3%) şi Toyota Yaris (213 unităţi, +91,9%).

La capitolul tipul proprietarului, cele mai multe achiziţii de autoturisme, în primele două luni ale anului în curs, persoanele juridice au reprezentat 57%, iar diferenţa de 43% a revenit persoanelor fizice.

În categoria autovehiculelor comerciale uşoare, în ianuarie şi februarie 2023, s-a consemnat o creştere de 28,2% în raport cu aceeaşi perioadă din anul anterior.

Andrei Dumitru

Recent Posts

Gazprom a pierdut 6,9 miliarde de dolari în 2023 după reducerea livrărilor de gaze spre Europa

Gigantul rus Gazprom a raportat pierderi nete de 629 miliarde de ruble (6,9 miliarde de…

3 ore ago

Compania de retail Walmart își închide toate clinicile de sănătate

Walmart, cea mai mare companii de retail din lume, a anunţat că își va închide…

3 ore ago

Rezervele valutare ale BNR au scăzut la 62,5 miliarde de euro

Rezervele valutare la Banca Naţională a României (BNR) se situau la data de 30 aprilie…

4 ore ago

Macron nu renunţă la ideea de a trimite trupe în Ucraina şi ia în calcul arma nucleară

Preşedintele francez Emmanuel Macron are un plan pentru evitarea unei morţi ”brutale” a UE şi…

4 ore ago

Domeniul Regal Săvârşin se deschide publicului pe 1 iunie (VIDEO)

Domeniul Regal Săvârşin nu se va deschide publicului în luna mai, ca până acum, ci…

6 ore ago

Peste 3000 de șoferi de TIR și 500 de îngrijitori de persoane din Filipine vor veni în România în 2025

Un proiect pilot inițiat de agenția de recrutare a personalului străin WORK FROM ASIA, prin…

9 ore ago

Acest website folosește cookies