Din 2007 până în 2017, aproape două miliarde de călători au folosit metroul bucureștean, calcul care are la bază numărul de validări ale cartelelor de călătorie la aparatele din stații. Ca număr de pasageri, traficul cumulat din ultimii zece ani este echivalent cu un sfert din populația globului (7,5 miliarde de oameni).
Aproximativ 500.000-600.000 de călători folosesc zilnic metroul bucureștean, iar traficul este așteptat să crească anul acesta, mai ales după ce au fost deschise două noi stații în rețeaua subterană de transport public din Capitală. Rețeaua de metrou reprezintă aproximativ 4% din lungimea întregii reţele de transport public din Bucureşti, dar transportă circa 30% din totalul călătorilor care folosesc mijloacele de transport în comun.
Peste 182 de milioane de călători (se ia în calcul numărul de validări ale cartelelor de călătorie la aparatele de metrou) sunt așteptați să folosească metroul din București anul acesta, în creștere cu 1,6% față de anul anterior, arată estimările transmise de Metrorex la solicitarea NewMoney.
Astfel, numărul acestora se va apropia de cel din 2008, când s-a înregistrat un record în ceea ce privește traficul rețelei de transport public subteran din Capitală. O radiografie a evoluției numărului de persoane care folosesc acest mijloc de transport în comun arată că, în 2009, practic primul an integral de criză, traficul a scăzut cu peste 6% față de 2008, revenindu-și ulterior treptat.
Prognoza privind creșterea numărului de călători în 2017 vine și în contextul în care, la finalul lunii martie, Metrorex, compania care gestionează rețeaua de metrou, a deschis circulația pe două noi stații, Laminorului și Străulești, care fac parte din magistrala 4. Pentru anul viitor este programată și inaugurarea liniei de metrou din cartierul Drumul Taberei, după mai mulți ani de amânări, motiv pentru care cel mai probabil și numărul de călători care circulă cu metroul va înregistra un avans.
Metroul bucureștean numără în prezent 53 de stații și puțin peste 70 de kilometri. Spre comparație, rețeaua din Budapesta numără 52 de stații și aproape 40 de kilometri, ceea ce înseamnă că distanța dintre stații în capitala Ungariei este, în medie, de mai puțin de un kilometru, față de 1,3 kilometri în București.
Tot de dragul comparației, dar de data aceasta la nivel local, transportul public de suprafață din București (administrat de Regia Autonomă de Transport București – RATB) are trasee cu o lungime cumulată de 1.651 de kilometri, pe care circulă anual 438 de milioane de călători (la fel, se ia în calcul numărul de validări ale cartelelor de călătorie), potrivit informațiilor de pe site-ul RATB.
Bătălia în kilometri
Principalul avantaj al metroului este faptul că nu depinde de orele de vârf – trenurile vor ajunge în cea mai mare parte a cazurilor la timp (evident, dacă nu există un eveniment neprevăzut). La suprafață însă, autobuzele, troleibuzele și în unele cazuri chiar și tramvaiele depind de traficul auto general.
Sursa: Metrorex, RATB, calcule NewMoney
AeroVacanțe, parte a grupului Aerotravel, mizează în 2024 pe destinații noi, mai accesibile pentru români,…
Investiţiile străine directe (ISD) europene se confruntă cu primul declin în ultimii trei ani, numărul…
rtk romania, subsidiara locală a rtk international (cu o rețea de peste 3.000 de agenții…
Premier Energy Group vrea să ajungă la peste 1.500 de MW energie instalată în surse…
Grupul TEILOR anunță lansarea unui nou brand de bijuterii, DAAR, pe piața din România. Cu…
Fondul de investiții de growth AGISTA a sprijinit cel mai mare lanț de recuperare medicală…
Acest website folosește cookies