Agenţiile de turism trebuie să ofere clienţilor, înainte de semnarea contractului, date privind localitatea de destinaţie, ruta de parcurs, mijloacele de transport utilizate şi caracteristicile şi categoria acestora, tipul unităţilor de cazare, inclusiv adresele şi categoriile de clasificare a acestora, serviciile de masă oferite şi categoria de clasificare a unităţilor de alimentaţie, durata programului, cu indicarea datei sosirii şi a plecării, informaţii generale privind regimul paşapoartelor şi al vizelor, precum şi al asigurărilor de sănătate necesare pentru călătorie şi sejur şi date despre valabilitatea ofertei, afirmă directorul general al ANPC Paul Anghel.
De asemenea, înainte de data plecării, turistul trebuie să primească în scris date privind orarele, locurile escalelor şi legăturile, detalii referitoare la reprezentanţa locală a agenţiei sau la autorităţile locale care pot sprijini turistulîn cazul unor situaţii neprevăzute, precum şi un număr de apel de urgenţă sau orice altă informaţie care să îi permită contactarea agenţiei turistice, subliniază Paul Anghel.
”Atenţie sporită la ofertele turistice! Sărbătorile de iarnă sunt aşteptate de noi toţi, fie că vorbim de copii sau de adulţi. Este perioada în care petrecem alături de cei dragi, şi toţi ne dorim o vacanţă de calitate. Solicitarea tuturor informaţiilor legate de pachetele turistice din perioada sărbătorilor, a detaliilor cu privire la categoria de cazare, a meselor oferite în cadrul pachetului şi detalii cu privire la alte excursii opţionale sunt condiţii esenţiale pentru a beneficia de o vacanţă liniştită. Pentru a avea o vacanţă fără probleme sfătuiesc consumatorii să acorde atenţie sporită înainte de achiziţia unei vacanţe. În acest sens, consumatorii trebuie să solicite toate informaţiile legate de destinaţie, cazare, transport, serviciile de masă precum şi de modalităţile de plată”, avertizează directorul general al ANPC.
Agenţia de turism are obligaţia să furnizeze turiştilor, în scris, în vederea încheierii contractului, informaţii referitoare la:
Informarea turiştilor cu informaţiile de ordin general privind regimul paşapoartelor şi al vizelor şi formalităţile de sănătate necesare pentru călătorie şi şedere.
Organizatorul şi/sau detailistul trebuie să comunice turistului, în scris sau prin orice altă formă corespunzătoare, înaintea încheierii contractului, informaţiile de ordin general privind regimul paşapoartelor şi al vizelor şi formalităţile de sănătate necesare pentru călătorie şi şedere.
Organizatorul şi/sau detailistul trebuie să furnizeze în scris turistului, într-un termen stabilit prin contract, înainte de data plecării, următoarele informaţii:
Agenţia de turism touroperatoare sau detailistă este obligată să furnizeze turistului un bon de comandă numai în cazul solicitării unor pachete de servicii turistice care nu fac parte din ofertă agenţiei de turism: contractul ia naştere în momentul în care turistul primeşte confirmarea scrisă a rezervării, ce se transmite de organizatorul sau detailistul călătoriei turistice, care acţionează în numele organizatorului, în cel mult 60 de zile calendaristice de la data semnării bonului de comandă.
În cazul în care conţinutul bonului de comandă diferă de conţinutul confirmării călătoriei turistice sau dacă această confirmare nu s-a făcut în termenul de 60 de zile calendaristice de la data semnării bonului de comandă, turistul poate consideră că voiajul nu a fost rezervat şi are dreptul la rambursarea imediată a tuturor sumelor deja plătite.
Bonul de comandă cuprinde următoarele elemente:
Contractul cuprinde cel puţin următoarele clauze:
Agenţiile de turism au obligaţia să încheie poliţe de asigurare cu societăţi de asigurare agreate de Ministerul Turismului. În contractul de comercializare a pachetelor de servicii turistice încheiat între agenţiile de turism şi turişti, indiferent de modul de prezentare a acestuia (catalog, pliant sau alt înscris) este obligatoriu să se consemneze faptul că turistul este asigurat pentru insolvabilitatea sau falimentul agenţiei de turism, precum şi condiţiile şi termenele în care turistul poate solicita plata despăgubirilor.
Gigantul rus Gazprom a raportat pierderi nete de 629 miliarde de ruble (6,9 miliarde de…
Walmart, cea mai mare companii de retail din lume, a anunţat că își va închide…
Rezervele valutare la Banca Naţională a României (BNR) se situau la data de 30 aprilie…
Preşedintele francez Emmanuel Macron are un plan pentru evitarea unei morţi ”brutale” a UE şi…
Domeniul Regal Săvârşin nu se va deschide publicului în luna mai, ca până acum, ci…
Un proiect pilot inițiat de agenția de recrutare a personalului străin WORK FROM ASIA, prin…
Acest website folosește cookies