Ştiri

Constructorul metroului din Drumul Taberei a semnat contracte de aproape 800 de milioane de euro în 2017

Unul dintre cei mai mari jucători de pe piața locală de construcții, italienii de la Astaldi, au semnat contracte de 776 de milioane de euro anul acesta pentru reabilitarea a 80 de kilometri de cale ferată în România. Participația Astaldi în cele două proiecte se ridică la 326 de milioane de euro, adică 42% din total.

Cele două proiecte implică reabilitarea a 80 de kilometri din linia de cale ferată Frontieră-Curtici-Simeria. Contractele implică și modernizarea a 11 stații pe traseul liniei ferate și a sistemului de semnalizare, precum și construcția a 30 de poduri și a unui tunel. Lucrările ar urma să înceapă până la finalul primului semestru al acestui an, termenul de finalizare fiind 2020.

Cele două proiecte sunt finanțate în proporție de 75% din fonduri europene, restul sumei venind de la bugetul de stat. Astaldi va lucra în cele două contracte cu spaniolii de la FCC Construccion (cu o participație de 42% din proiecte), francezii de la Thales Systems (15%) și italienii de la Salcef Edili e Ferroviarie (1%).

Grupul Astaldi a intrat pe piața locală în urmă cu mai bine de  două decenii, construind în România 100 de kilometri de cale ferată sau metrou, 250 de kilometri de drumuri (inclusiv autostrăzi), două aeroporturi (Henri Coandă din București și Avram Iancu din Cluj-Napoca), precum și stadionul Lia Manoliu sau Podul Basarab și Pasajul Mihai Bravu din Capitală. În prezent, italienii lucrează la proiecte precum linia de metrou din cartierul bucureștean Drumul Taberei, construcția patinoarului Mihail Flamaropol, pasajele de la Piața Sudului și Ciurel, precum și o secțiune din autostrada Câmpia Turzii-Ogra.


FOTO: Mediafax

Andreea Neferu

A debutat în presa scrisă în urmă cu opt ani. În 2013, a absolvit cursurile programului de pregătire intensivă în jurnalism „Economic and Political Reporting from Southeast Europe”, organizat la Londra și la Berlin de agenția de presă Reuters, iar în 2015 a participat la cursurile școlii de vară Online and Multimedia Journalism, organizată de Deutsche Journalistenschule la Munchen. În 2013, a câștigat premiul „Florin Petria” pentru jurnalism economic, iar în 2015 a fost unul dintre laureații concursului Tânărul Jurnalist al Anului, secțiunea Economie. Anterior, Andreea a lucrat la Ziarul Financiar. În prezent, la NewMoney, Andreea acoperă din punct de vedere editorial domeniile construcții și imobiliare.

Recent Posts

Inspectorii ANSVSA au pus sub sechestru sute de kilograme de produse alimentare

Inspectorii sanitari veterinari au controlat în ultima săptămână din luna aprilie peste 3.200 de unităţi…

6 ore ago

SWIFT RESPONSE 24: Exerciţiu multinaţional cu 5.000 de militari, dintre care 2.000 de paraşutişti

România participă cu 2.300 de militari şi 220 de mijloace tehnice la un exerciţiu multinaţional…

6 ore ago

Legea privind energia eoliană offshore va intra în vigoare în data de 30 mai

Legea privind energia eoliană offshore va intra în vigoare în data de 30 mai, a…

7 ore ago

GHID. Cine poate beneficia de schema de ajutor de stat de 2,25 miliarde lei pentru investiţii în industrie

Ministerul Finanţelor a publicat Ghidul schemei de 2,25 miliarde lei pentru investiţii majore în industriile…

8 ore ago

Klaus Iohannis a depus o cerere de pensionare

Catedra de profesor de Fizică a preşedintelui Klaus Iohannis de la Colegiul Naţional „Samuel von…

9 ore ago

Cotaţiile la cacao s-au prăbuşit cu 27% în două zile

Cotaţiile futures la cacao s-au prăbuşit, pierzând până la 27% în doar două zile, iar…

9 ore ago

Acest website folosește cookies