Ştiri

Consiliul Concurenţei aprobă preluarea magazinelor din staţiile Petrom de către Auchan

UPDATE. OMV Petrom vine cu precizări privind parteneriatul cu Auchan şi anunţă că magazinele MyAuchan funcţionează în incinta staţiilor Petrom, fiind operate de partenerii staţiilor, iar acestea rămân în continuare proprietatea OMV Petrom.

„Referitor la informaţiile din mediul public despre preluarea magazinelor din staţiile Petrom de către Auchan România, facem următoarele precizări: Nu este vorba de o preluare, ci de intenţia de a extinde un parteneriat care vizează deschiderea de magazine MyAuchan în cadrul staţiilor Petrom. Acest parteneriat presupune că magazinele aferente staţiilor de distribuţie “Petrom” vor rămâne în continuare proprietatea OMV Petrom Marketing, iar Auchan va derula comerţul cu produsele din magazine”, precizează compania OMV Petrom.

Parteneriatul a fost iniţiat în 2017 cu o fază pilot în cadrul căreia au fost deschise magazine de proximitate MyAuchan în 15 staţii Petrom.

„La începutul anului, OMV Petrom Marketing şi Auchan Retail România au semnat un Memorandum de Înţelegere în vederea extinderii parteneriatului. Obţinerea aprobării din partea Consiliului Concurenţei este un pas necesar în cadrul acestui proces. În prezent, negocierile sunt în desfăşurare. Implementarea parteneriatului este condiţionată de finalizarea acestor negocieri”, spun reprezentanţii OMV Petrom.

Știrea inițială

Consiliul Concurenţei a autorizat tranzacţia prin care Auchan România SA preia magazinele destinate comercializării produselor alimentare şi non-alimentare din staţiile Petrom, informează autoritatea pentru concurenţă printr-un comunicat de presă.

„În urma analizei acestei concentrări economice, Consiliul Concurenţei a constatat că operaţiunea propusă nu ridică obstacole semnificative în calea concurenţei efective pe piaţa românească sau pe o parte substanţială a acesteia şi nu există îndoieli serioase privind compatibilitatea sa cu un mediu concurenţial normal”, se menţionează în comunicat.

Auchan România este membră a grupului Auchan Holding SA, principalul obiect de activitate fiind comerţul cu amănuntul în magazine nespecializate, cu vânzare predominantă de produse alimentare, băuturi şi tutun. În România, Auchan îşi desfăşoară în prezent activitatea prin 33 hipermarketuri şi prin 22 magazine de proximitate MyAuchan.

OMV Petrom Marketing SRL are ca obiect principal de activitate „Comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate”. Compania comercializează prin intermediul staţiilor de distribuţie Petrom şi produse alimentare, băuturi alcoolice şi răcoritoare, produse pe bază de tutun, precum şi diverse servicii legate de restaurant, snack-bar etc.

Decizia va fi publicată pe site-ul autorităţii naţionale de concurenţă, după eliminarea informaţiilor cu caracter confidenţial.

NewMoney

Recent Posts

Gazprom a pierdut 6,9 miliarde de dolari în 2023 după reducerea livrărilor de gaze spre Europa

Gigantul rus Gazprom a raportat pierderi nete de 629 miliarde de ruble (6,9 miliarde de…

2 zile ago

Compania de retail Walmart își închide toate clinicile de sănătate

Walmart, cea mai mare companii de retail din lume, a anunţat că își va închide…

2 zile ago

Rezervele valutare ale BNR au scăzut la 62,5 miliarde de euro

Rezervele valutare la Banca Naţională a României (BNR) se situau la data de 30 aprilie…

2 zile ago

Macron nu renunţă la ideea de a trimite trupe în Ucraina şi ia în calcul arma nucleară

Preşedintele francez Emmanuel Macron are un plan pentru evitarea unei morţi ”brutale” a UE şi…

2 zile ago

Domeniul Regal Săvârşin se deschide publicului pe 1 iunie (VIDEO)

Domeniul Regal Săvârşin nu se va deschide publicului în luna mai, ca până acum, ci…

2 zile ago

Peste 3000 de șoferi de TIR și 500 de îngrijitori de persoane din Filipine vor veni în România în 2025

Un proiect pilot inițiat de agenția de recrutare a personalului străin WORK FROM ASIA, prin…

2 zile ago

Acest website folosește cookies