Ştiri

Comerțul online din România a avut anul trecut cea mai mare creștere din Europa

Comerțul online din România a înregistrat în 2016 cea mai mare creștere la nivel european, de 38%, dar ponderea celor care fac cumpărături online în totalul populației este una dintre cele mai reduse din Europa.

Asociația Română a Magazinelor Online din România (ARMO) estimează că, în acest an, comerțul online din România va depăși 2,5 miliarde de euro și are potențialul de a-și dubla valoarea până în 2020.

„Evoluția comerțului online în România este încurajatoare, însă avem nevoie de investiții în forța de muncă, în dezvoltarea de aptitiduni digitale, dar și a infrastructurii, fundamentale pentru asigurarea unui ritm bun de creștere, nu doar a comerțului online, ci a economiei, în general”, a declarat Florinel Chiș, director executiv Asociația Română a Magazinelor Online.

Anul trecut, comerțul electronic a totalizat 2,05 miliarde de euro în România. La nivel european, creșterea a fost de 15%, până la o valoare de 530 miliarde de euro, potrivit raportului european privind comerțul electronic publicat recent de organizația Ecommerce Europe. Țările din Europa Centrală și de Est au obținut cea mai mare creștere a vânzărilor online în 2016. Astfel, comerțul electronic în Slovacia și Estonia a crescut cu 35%, Ucraina a înregistrat o creștere de 31%, iar în Polonia și Bulgaria a crescut cu 25%.

Marea Britanie conduce topul țărilor din vestul Europei, generând anul trecut 33% din vânzările online europene. De altfel, pe piețele mature, ponderea persoanelor care cumpără online este cea mai ridicată: 87% în Marea Britanie, 84% în Danemarca și 82% în Germania. Pentru anul curent, studiul anticipează menținerea ritmului de creștere pentru comerțul online la nivel european, respectiv 14%, până la o valoare de 602 miliarde de euro. Pentru România, ARMO estimează o creștere de 24%, la peste 2,5 miliarde de euro.

De asemenea, raportul relevă că, la nivel european, proporția companiilor cu mai mult de 10 angajați care au un site web este în continuă creștere: de la 67% din totalul companiilor de retail în 2010, la 77% în 2016. Cu toate acestea, doar 18% vând prin intermediul site-ului web. Cumpărăturile online sunt mai populare în rândul tinerilor – două treimi dintre persoanele cu vârste cuprinse între 16 și 24 de ani cumpără frecvent online, față de doar o treime dintre persoanele cu vârste cuprinse între 55 și 74 de ani.

 

Emil Popescu

Emil are o experiență de peste 15 ani în presa economică, din care 13 la agenția Mediafax. Pentru NewMoney scrie pe domenii precum energie, industrie și auto.

Recent Posts

Gazprom a pierdut 6,9 miliarde de dolari în 2023 după reducerea livrărilor de gaze spre Europa

Gigantul rus Gazprom a raportat pierderi nete de 629 miliarde de ruble (6,9 miliarde de…

3 zile ago

Compania de retail Walmart își închide toate clinicile de sănătate

Walmart, cea mai mare companii de retail din lume, a anunţat că își va închide…

3 zile ago

Rezervele valutare ale BNR au scăzut la 62,5 miliarde de euro

Rezervele valutare la Banca Naţională a României (BNR) se situau la data de 30 aprilie…

3 zile ago

Macron nu renunţă la ideea de a trimite trupe în Ucraina şi ia în calcul arma nucleară

Preşedintele francez Emmanuel Macron are un plan pentru evitarea unei morţi ”brutale” a UE şi…

3 zile ago

Domeniul Regal Săvârşin se deschide publicului pe 1 iunie (VIDEO)

Domeniul Regal Săvârşin nu se va deschide publicului în luna mai, ca până acum, ci…

3 zile ago

Peste 3000 de șoferi de TIR și 500 de îngrijitori de persoane din Filipine vor veni în România în 2025

Un proiect pilot inițiat de agenția de recrutare a personalului străin WORK FROM ASIA, prin…

3 zile ago

Acest website folosește cookies