Categories: Ştiri

Cinci sfaturi practice pentru magazilele online care nu vor să aibă probleme de Black Friday

Conform Google Romania, 45% dintre români au în plan sa facă o achiziție de Black Friday. Cu toate acestea, oportunitățile aferente acestei perioade pot cauza tot atâtea probleme pentru retailerii locali, aflați în goana după clienți și lichidarea stocurilor. Radu Vîlceanu, CEO și fondator ContentSpeed, prima agenție de e-commerce din România, vine cu câteva sfaturi simple, dar practice, pentru magazinele online care nu vor probleme de Black Friday.

1. Pregătirea din timp

Reducerile specifice de Black Friday nu sunt generatoare de profit, însă pot crește veniturile din luna respectivă cu până la 30%. Beneficiile acestei campanii se duc în zona de atragere de noi clienți care, altfel, nu ar fi intrat în contact cu magazinul. O strategie de fidelizare pregătită din timp va susține obiectivul ca acești clienți să revină ulterior în platformă.

O altă componentă care trebuie pregătită din timp este aspectul vizual al magazinului. Deși unii retaileri preferă să aloce o secțiune dedicată ofertei de Black Friday, ContentSpeed recomandă o abordare mai directă, întrucât pagina de start a site-ului este primul contact pe care clientul îl are cu magazinul. Vizual, ar trebui să reiasă din start că magazinul online are campanii specifice. Aceeași sugestie este valabilă nu doar pentru Black Friday, ci și pentru Moș Nicolae, Moș Crăciun, Mărțișor și așa mai departe. „Este indicat să capitalizezi pe fiecare ocazie sau sărbătoare care poate genera vânzări mai mari”, subliniază CEO-ul ContentSpeed.

2. Anticiparea cât mai corectă a traficului și servere dedicate campaniei de Black Friday

Toate aceste măsuri de precauție limitează pericolul de blocare a site-ului în momentul zero, atunci când fluxul de clienți se poate dubla, tripla sau chiar înzeci comparativ cu o zi obișnuită. „Nu este necesar să plătești mereu un server dedicat, ci doar atunci când chiar ai nevoie. Asta înseamnă că trebuie să estimezi foarte bine ce trafic vei avea și numărul de unici pe minut. Acest lucru poate fi făcut pornind de la datele din Google Analytics și estimând cât mai exact traficul suplimentar generat din campaniile de promovare. Odată făcută această estimare, se alocă resursele necesare. Pentru siguranță maximă, se pot efectua teste de stres – adică simularea traficului estimat”, explică Radu Vîlceanu.

3. Pregătirea catalogului de produse care intra în ofertă și a stocurilor aferente

Pentru a avea o ofertă atractivă, este indicat ca retailerii să aibă în vedere produsele cele mai căutate înaintea campaniei. Cumpărătorii experimentați le urmăresc din timp și, de Black Friday, încheie rapid procesul achiziției, existând riscul de stoc indisponibil pentru clienții care au nevoie de mai mult timp de decizie. Este foarte important ca, atunci când clientul apasă “finalizează comanda”, stocurile să fie verificate din nou, iar clientul să nu poată plasa o comandă pentru un produs cu stoc epuizat. Contrariul poate genera frustrări în rândul clienților, care pot emite reclamații sau recenzii negative.

„Dacă magazinul este integrat cu un soft de gestiune sau ERP, iar stocurile sunt actualizate în timp real, de obicei, în timpul campaniei conexiunea este întreruptă. Retailerii preferă să aloce pentru campanie un stoc limitat aflat la reducere. La epuizarea stocului promoțional pe un produs dat, produsul respectiv va deveni indisponibil. Aceasta este o optimizare vitală pentru Black Friday”, a mai spus Radu.

4. Plățile online sunt obligatorii, clienții care plătesc cu cardul refuză foarte rar comenzile

Fiecare retailer trebuie să asigure plățile electronice și să își optimizeze stocurile în concordanță cu acest obicei de cumpărare din ce în ce mai popular în România, astfel încât să evite situații neplăcute la nivel contabil. De asemenea, rata de refuz a coletelor achitate online este cu mult mai mică decât în cazul plăților cu ramburs.

5. Securitatea cibernetică este vitală oricând, cu atât mai mult de Black Friday

Platformele custom, prin definiție, sunt mai puțin predispuse atacurilor informatice de orice fel, spre deosebire de cele open source. Cu toate acestea, retailerii care folosesc platforme open source pot reduce riscul de atacuri informatice dacă se asigură că actualizările de securitate sunt la zi.

„În era GDPR o astfel de breșă poate reprezenta un dezastru total. Dacă nu ai datele clienților criptate, va trebui să anunți toți clienții că datele lor au fost compromise”, atrage atenția Radu Vîlceanu.

NewMoney

Recent Posts

Eviden deschide primul centru de cloud și securitate cibernetică din România

Eviden, parte a grupului Atos, lider în domeniul digital, cloud, big data și securitate, anunță…

6 minute ago

Produsele din categoria Fashion, în top 3 achiziții realizate în România cu plata amânată Buy Now, Pay Later

Introdusă în România în urmă cu aproape patru ani de către Mokka, liderul în furnizarea…

8 minute ago

Pe ce loc se află România în clasamentul celor mai atrăgătoare țări pentru cei care vor să lucreze în străinătate

România se află pe locul al 89-lea în topul celor mai atrăgătoare destinații de relocare…

10 minute ago

Platforma de socializare TikTok dă în judecată guvernul SUA

TikTok a decis să dea în judecată guvernul Statelor Unite, în efortul de a opri…

16 ore ago

Falimentul personal, colacul de salvare pentru tot mai mulţi români

În primele trei luni ale acestui an, aproape 60 de români și-au declarat falimentul personal,…

16 ore ago

Undă verde pentru reabilitarea blocurilor cu 90% fonduri europene

Camera Deputaţilor a adoptat, în calitate de for decizional, proiectul care aprobă ordonanţa de urgenţă…

17 ore ago

Acest website folosește cookies