Ştiri

Piața auto, în creștere. Care sunt cele mai bine vândute mașini în România

Primul trimestru din 2019 a adus creşteri semnificative pe piaţa autoturismelor noi şi a celor rulate pe plan intern, în condiţiile în care piaţa maşinilor noi a crescut cu 25% în primul trimestru faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, cel mai bun rezultat din ultimii 10 ani, potrivit unei analize Autovit.ro pe baza datelor oferite de Direcţia Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV), publicate luni.

Piaţa maşinilor noi a urcat cu 25% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, ajungând la 35.836 de tranzacţii.

„Dacia are peste o treime din piaţă, iar primele cinci mărci – Dacia, Renault, Ford, Skoda, Volkswagen – au peste 63% din total. Cele mai vândute modele de autoturisme noi au fost Duster, Logan şi Sandero – de la Dacia, iar ca mărci străine, cele mai vândute au fost Renault Clio, Skoda Octavia şi Ford Focus”, se arată în comunicat.

Şi pentru tranzacţiile cu maşini second-hand pe plan intern (reînmatriculări) a fost cel mai bun prim trimestru din ultimii 10 ani, cu o medie de aproape 52.000/lună de autoturisme vândute lunar.

Totodată, piaţa maşinilor second-hand din import a scăzut cu 9% în primul trimestru, reprezentând al treilea an consecutiv de scădere. În ceea ce priveşte cota de piaţă pe piaţa autoturismelor rulate, pentru prima oară, marca BMW a terminat pe locul doi, loc care era, în general, ocupat de Opel, în timp ce Volkswagen a rămas pe primul loc, potrivit Autovit.ro.

„2019 a început în forţă atât pe piaţa maşinilor noi, cât şi pe piaţa maşinilor second hand, unde vedem o creştere remarcabilă a tranzacţiilor pe plan intern în defavoarea importurilor. Considerăm că trend-ul pozitiv se va menţine şi în restul anului, chiar dacă nu la acelaşi ritm de creştere de +25% ca în primul trimestru, iar 2019 va fi cel mai bun an pentru autoturisme noi după vârful înregistrat în 2009”, a declarat un manager Autovit.ro, Andrei Dumuţa.

Trendurile din piaţă s-au reflectat şi pe platforma Autovit.ro, unde, în primul trimestru din 2019, au fost publicate peste 54.000 de oferte.

„Martie a fost luna în care s-au înregistrat cele multe oferte listate în platformă şi, totodată, luna cu cei cei mai mulţi cumpărători activi – peste 65.000 de persoane au contactat vânzătorii de pe Autovit.ro pentru a stabili o tranzacţie”, se arată în comunicat.

În ceea ce priveşte topul celor mai căutate branduri auto pe platformă, Volkswagen, Audi, Mercedes-Benz şi Ford se află, în continuare, în topul preferinţelor românilor. Spre deosebire de primul trimestru din 2018, anul acesta mărcile Audi şi Ford au câştigat teren în faţa BMW.


Sursa: News.ro

Foto: Mediafax

NewMoney

Recent Posts

Gazprom a pierdut 6,9 miliarde de dolari în 2023 după reducerea livrărilor de gaze spre Europa

Gigantul rus Gazprom a raportat pierderi nete de 629 miliarde de ruble (6,9 miliarde de…

2 zile ago

Compania de retail Walmart își închide toate clinicile de sănătate

Walmart, cea mai mare companii de retail din lume, a anunţat că își va închide…

2 zile ago

Rezervele valutare ale BNR au scăzut la 62,5 miliarde de euro

Rezervele valutare la Banca Naţională a României (BNR) se situau la data de 30 aprilie…

2 zile ago

Macron nu renunţă la ideea de a trimite trupe în Ucraina şi ia în calcul arma nucleară

Preşedintele francez Emmanuel Macron are un plan pentru evitarea unei morţi ”brutale” a UE şi…

2 zile ago

Domeniul Regal Săvârşin se deschide publicului pe 1 iunie (VIDEO)

Domeniul Regal Săvârşin nu se va deschide publicului în luna mai, ca până acum, ci…

2 zile ago

Peste 3000 de șoferi de TIR și 500 de îngrijitori de persoane din Filipine vor veni în România în 2025

Un proiect pilot inițiat de agenția de recrutare a personalului străin WORK FROM ASIA, prin…

2 zile ago

Acest website folosește cookies