Ştiri

Ce recomandă producătorii de anvelope șoferilor care vor să conducă și eco și cu costuri mici

Producătorii de anvelope recomandă șoferilor care vor să protejeze mediul înconjurător și să facă economii de combustibil câteva reguli simple, precum achiziția unor produse de calitate, întreținerea corespunzătoare a pneurilor și o presiune adecvată condițiilor de trafic.

Din punct de vedere ecologic, anvelopele din clasa A de eficiență privind consumul de combustibil sunt alegerea optimă pentru conducătorii auto. Anvelopele din această categorie de top conform sistemului european de etichetare a anvelopelor prezintă cea mai mică rezistență la rulare și, prin urmare, necesită cea mai redusă cantitate de energie – și implicit combustibil – pentru a rula.

„Rezistența la rulare se referă la energia consumată în procesul de deformare care are loc în momentul în care anvelopa stabilește aderența cu suprafața drumului. Anvelopele cu o rezistență la rulare mai scăzută economisesc energie, combustibil și protejează mediul înconjurător. Rezistența la rulare are o pondere de 20% în consumul de combustibil al autovehiculului,” explică Matti Morri, Technical Customer Service Manager la compania finlandeză Nokian Tyres.

Eficiența consumului de combustibil este indicată pe eticheta EU a anvelopei printr-o literă de la A la G:  anvelopele din clasa A au cea mai scăzută rezistență la rulare, iar cele din clasa G, cea mai ridicată. Înainte de achiziționarea unui set de anvelope este recomandată compararea acestor etichete, deoarece pot exista diferențe majore între valorile rezistenței la rulare a anvelopelor din clase diferite. O diferență de 40 de procente în ceea ce privește rezistența la rulare poate afecta consumul de combustibil, în medie, cu 5-6 procente. Spre exemplu, anvelopele de vară Nokian Tyres din clasa A asigură reducerea consumului de combustibil cu până la 0,6 litri la 100 kilometri, în comparație cu anvelopele din clasa G. Dacă se economisesc 0,6 litri la 100 kilometri, iar combustibilul costă 4,5 lei per litru, aceasta însumează o economie de 240 de litri și 1.080 lei la 40.000 kilometri.

Odată echipat autovehiculul cu anvelope eficiente din punct de vedere al consumului de combustibil, acestea necesită o întreținere corespunzătore.

„Spre exemplu, la schimbarea anvelopelor, montarea pe spate a celor care au rulat pe față și vice versa, asigură o uzură uniformă și maximizează distanța totală care poate fi parcursă cu acel set de anvelope, ” spune Matti Morri.

Din punct de vedere ecologic, monitorizarea presiunii anvelopelor este cel mai important aspect al întreținerii acestora. Presiunea corectă în anvelope influențează direct rezistența la rulare a anvelopelor, reducând astfel emisiile poluante. Deoarece presiunea nu rămâne stabilă în interiorul anvelopei, conducătorilor auto li se recomandă să verifice regulat presiunea – o dată la trei săptămâni – și, întotdeauna, înainte de a pleca la drum lung. Presiunea corectă în anvelopă îi va reduce acesteia rezistența la rulare cu până la zece procente.

„Dacă presiunea este prea scăzută, rularea anvelopei va deveni mai dificilă, iar vehiculul va consuma mai mult combustibil. În sensul reducerii consumului de combustibil, se recomandă o presiune a anvelopelor cu 0,2 bari mai mare decât cea indicată de producătorul auto. De asemenea, se recomandă creșterea presiunii în anvelope și atunci când autovehicului este foarte încărcat, deoarce aceasta îmbunătățește și capacitatea portantă, de sarcină, cât și stabilitatea anvelopei și reduce generarea de căldură. Toate acestea influențează direct rezistența în timp și durata de viață a anvelopei,” a completat Morri.

Producătorii susțin astfel că deși prețul anvelopelor premium este mai mare costurile se amortizează relativ repede prin economii de combustibil.

Emil Popescu

Emil are o experiență de peste 15 ani în presa economică, din care 13 la agenția Mediafax. Pentru NewMoney scrie pe domenii precum energie, industrie și auto.

Recent Posts

Falimentul personal, colacul de salvare pentru tot mai mulţi români

În primele trei luni ale acestui an, aproape 60 de români și-au declarat falimentul personal,…

12 minute ago

Undă verde pentru reabilitarea blocurilor cu 90% fonduri europene

Camera Deputaţilor a adoptat, în calitate de for decizional, proiectul care aprobă ordonanţa de urgenţă…

56 de minute ago

CFR Călători estimează pierderi de peste un miliard de lei în 2024

CFR Călători estimează pierderi de 1,026 miliarde lei în acest an. Compania a planificat în…

2 ore ago

Maia Sandu pune gaz pe foc: Rep. Moldova îşi propune să reintegreze regiunea separatistă Transnistria

Preşedintele Republicii Moldova, Maia Sandu, a declarat că ţara sa îşi propune să reintegreze regiunea…

3 ore ago

Tranzacţia prin care Intesa Sanpaolo S.p.A. intenţionează să preia First Bank a fost autorizată de Consiliul Concurenţei

Consiliul Concurenţei anunţă că a autorizat tranzacţia prin care Intesa Sanpaolo S.p.A. intenţionează să preia…

4 ore ago

Meme AI suferă o corecție de 30%. Investitorii se îndreaptă către WienerAI (P)

Moneda meme inspirată de Elon Musk, Meme AI, a înregistrat o scădere abruptă de aproximativ…

5 ore ago

Acest website folosește cookies