Comerțul online este în plină creștere în România, atât ca valoare, cât și ca număr de magazine, iar interesul de a intra în eCommerce este tot mai crescut în rândul multor antreprenori care nu au mai avut o experiență anterioară în această piață, așa că primul gând se îndreaptă către costuri.
Investiția inițială într-un magazin online poate varia în funcție de mai mulți factori, așa că specialiștii de la ContentSpeed au creat o listă cu costurile pe care le implică lansarea unui magazin online.
„Una dintre cele mai frecvente întrebări pe care le primim în echipa ContentSpeed este legată de costul deschiderii unui magazin online. Răspunsul este unul mai complex decât speră cei care pun această întrebare. Acest cost depinde de mai mulți factori, dar evident că investiția în începerea unei afaceri online poate fi estimată dacă luăm în calcul ceea ce presupune.
În primul rând, depinde foarte mult de tipul de afacere online pe care o construiești, dar este bine să pornești bugetarea magazinului online de la un plan de business bine pus la punct. Acest plan de afaceri te ajută să îți clarifici atât nevoile tale actuale, cât și nevoile afacerii tale în viitor. Totuși, vestea bună este că, de obicei, deschiderea unui magazin online nu se va compara cu deschiderea unui nou magazin fizic din punct de vedere al costurilor”, declară Doina Vîlceanu, Chief Marketing Officer în cadrul ContentSpeed.
Ce costuri presupune investiția inițială
Lista este una destul de consistentă, iar antreprenorul sau compania care are în plan deschiderea unui magazin online trebuie să aibă în vedere următoarele tipuri de costuri, care compun investiția inițială în eCommerce:
– Costurile de deschidere ale afacerii tale online din punct de vedere juridic și administrativ – acestea se aplică doar celor care nu au deja un business de retail tradițional;
– Domeniul website-ului;
– Pachetul de hosting/găzduirea web;
– Certificatul SSL;
– Platforma eCommerce și eventualele costuri de dezvoltare și mentenanță ale acesteia;
– Fee-uri și comisioane, pe care le vei plăti către furnizorii tăi principali de servicii – firme de curierat și logistică cu care vei lucra, procesatori de plăți online, sisteme de gestiune de tip POS sau ERP, integrare cu marketplace-uri existente pe piață, comparatoare de prețuri;
– Elementele de design grafic – branding, logo, identitate vizuală, designul site-ului;
– Eventuale costuri cu documentare a produselor din magazinul tău online – fotografii, descrieri de produse;
– Costuri de promovare online ale magazinului tău online și setările de marketing online pentru eCommerce, integrate cu uneltele puse la dispoziție de Google si Facebook;
– Costuri cu stocurile – dacă vei lucra cu stocuri separate sau dacă nu ai deja un magazin fizic, fiind o afacere aflată la început.
Care sunt costurile pentru o platformă de eCommerce
Potrivit specialiștilor de la ContentSpeed, dacă vorbim doar despre platforma eCommerce pe care vom deschide magazinul nostru online, costul acestuia depinde, în primul rând, de specificațiile magazinului respectiv, de integrările și de funcționalitățile pe care dorim ca magazinul online să le aibă.
Pentru a determina ce platformă eCommerce vrei să alegi, ar trebui să stabilești următoarea listă de nevoi de dezvoltare:
Potrivit ContentSpeed, pe piață există, în acest moment, o gamă variată de opțiuni în ceea ce privește platformele eCommerce, de la platforme open-source până la soluții customizabile sau enterprise. Este foarte important să ții cont de lista de funcționalități prezentată anterior și să alegi o platformă de magazin online scalabilă, care să răspundă tuturor cerințelor tale importante.
FOTO: Pixabay
Gigantul rus Gazprom a raportat pierderi nete de 629 miliarde de ruble (6,9 miliarde de…
Walmart, cea mai mare companii de retail din lume, a anunţat că își va închide…
Rezervele valutare la Banca Naţională a României (BNR) se situau la data de 30 aprilie…
Preşedintele francez Emmanuel Macron are un plan pentru evitarea unei morţi ”brutale” a UE şi…
Domeniul Regal Săvârşin nu se va deschide publicului în luna mai, ca până acum, ci…
Un proiect pilot inițiat de agenția de recrutare a personalului străin WORK FROM ASIA, prin…
Acest website folosește cookies