Ordinul nr. 895/2019, emis de Ministerul Sănătății, reglementează condițiile necesare în vederea exercitării profesiei de medic, medic stomatolog și, respectiv, farmacist pe teritoriul României în cadrul unităților sanitare publice și private, precum și actele necesare pentru angajarea în spitale de stat sau private.
Astfel, potrivit Ordinului 895/2019, angajatorii din unitățile sanitare din România au obligativitatea de a cere unui medic la angajare următoarele documente:
a) cererea în care se menționează postul pentru care persoana interesată dorește să concureze sau să se angajeze;
b) diploma de licență și certificatul de specialist sau primar pentru medici, în original și în copie – aceasta va trebui certificată de un reprezentant al angajatorului;
c) certificatul de membru al organizației profesionale, în original și copie – acesta va trebui certificat de un reprezentant al angajatorului, sau avizul de practică temporară sau ocazională a profesiei valabil, în original și copie – acesta va trebui certificat de un reprezentant al angajatorului; dintr-un astfel de document trebuie să rezulte că profesionistul este avizat pe specialitățile și competențele în care urmează să își desfășoare activitatea în unitatea sanitară;
d) documente privind schimbarea numelui (certificat de căsătorie, certificat de divorț, hotărâre judecătorească etc.), în original și în copie – acestea vor trebui să fie certificate de un reprezentant al angajatorului;
e) dovada sau înscrisul din care să rezulte că nu i-a fost aplicată una din următoarele sancțiuni: Legea nr. 95/2006, art. 455 alin. (1) lit. e) și f), pentru medici – interdicția de a exercita profesia ori anumite activități medicale pe o perioadă de la o lună la un an sau retragerea calității de membru al Colegiului Medicilor din România; art. 541 alin. (1) lit. d) sau e), pentru medici stomatologi – interdicția de a exercita profesia ori anumite activități medico-dentare pe o perioadă de la o lună la șase luni sau retragerea calității de membru al Colegiului Medicilor Stomatologi din România.
f) certificat medical format A5 din care să rezulte că persoana care vrea să se angajeze este aptă din punct de vedere fizic și neuropsihic pentru exercitarea activității pentru postul pentru care candidează sau dorește să se angajeze, în original;
g) actul de identitate în termen de valabilitate, în original și copie – acesta va trebui certificat de un reprezentant al angajatorului.
h) cazierul judiciar, în original;
Documentele prevăzute la art. (1) lit. e) și f) au valabilitatea de trei luni de zile, iar cazierul judiciar are o valabilitate extinsă pe o durată de șase luni. Documentele ce se depun la dosar trebuiesc să fie în termenul de valabilitate.
În situația persoanelor fizice independente, pe lângă documentele menționate la alin. (1), este necesar să se solicite și certificatul de înregistrare de la administrația fiscală în care domiciliază medicul.
De asemenea, dacă ești medic rezident dosarul tău de angajare trebuie să conțină următoarele acte:
Ministerul Finanţelor şi ANAF au elaborat Ghidul privind Sistemul national e-Transport, prin care se urmăreşte…
Ministerul Mediului a emis acorduri de mediu pentru patru parcuri eoliene, cu un total de…
Necesitatea ca prosumatorii să îşi instaleze un contor care să măsoare electricitatea consumată din producţia…
Ministrul Investiţiilor şi Proiectelor Europene, Adrian Câciu, a anunţat că în primul trimestru al acestui…
Execuţia bugetului general consolidat în primele trei luni ale anului 2024 s-a încheiat cu un…
Aproape jumătate (49%) dintre participaţii la un studiu derulat de EY intenţionează că cheltuiască pentru…
Acest website folosește cookies