Ştiri

Când va apărea pe piață automobilul autonom marca Apple

Apple îşi continuă planurile pentru o tehnologie de automobile autonome, vizând să producă un vehicul de pasageri începând din 2024, care ar putea include o tehnologie revoluţionară de baterii, au declarat persoane apropiate situaţiei, transmite Reuters, citată de News.ro.

Eforturile producătorului de iPhone-uri în domeniul auto, cunoscute sub numele de Project Titan, au avut o evoluţie inconstantă începând din 2014, când compania a început să proiecteze propriul său vehicul. La un moment dat, Apple s-a concentrat pe partea de software şi şi-a reanalizat obiectivele.

Doug Field, un veteran al Apple care a lucrat la Tesla, s-a întors pentru a coordona proiectul în 2018, iar în 2019 a concediat 190 de persoane din echipa Apple.

Ulterior, Apple a progresat suficient de mult, iar acum are ca obiectiv construirea unui vehicul pentru publicul larg, au declarat două persoane apropiate situaţiei.

Obiectivul Apple de a construi un vehicul de serie apare în contextul în care și alte companii tehnoogice, cum este Waymo, divizie a grupului Alphabet, au tatonat domeniul. Waymo a construit robo-taxiuri pentru un serviciul de ride-hailing fără şoferi.

Baterii mai ieftine

Un element central al strategiei Apple este un nou model de baterie, care ar putea reduce radical costul bateriilor şi care ar creşte autonomia vehiculului, potrivit unei a treia surse.

Apple a refuzat să comenteze planurile despre produsele viitoare.

Fabricarea unui vehicul reprezintă o provocare pentru lanţul de aprovizionare al Apple, o compania care fabrică sute de milioane de produse electronice cu componente din toată lumea, dar care nu a produs niciodată un vehicul.

Tesla, compania lui Elon Musk, a avut nevoie de 17 ani pentru a obţine profit din fabricarea de maşini.

Nu este clar cine ar asambla automobile sub marca Apple, dar, potrivit surselor, compania va recurge la un producător partener. Există însă şi posibilitatea ca Apple să îşi reducă ambiţiile la un sistem de conducere autonomă care ar fi integrat într-un automobil fabricat de un producător auto consacrat, au mai spus sursele.

Ionuț Ancuțescu

Ionuț Ancuțescu are o experiență de peste 17 ani în presa economică și de business. A lucrat la publicațiile Ziarul Financiar, Capital, Biz, Business Magazin, Money Express, Forbes și Adevărul Financiar, iar acum este redactorul-șef al revistei NewMoney.

Recent Posts

Gazprom a pierdut 6,9 miliarde de dolari în 2023 după reducerea livrărilor de gaze spre Europa

Gigantul rus Gazprom a raportat pierderi nete de 629 miliarde de ruble (6,9 miliarde de…

2 ore ago

Compania de retail Walmart își închide toate clinicile de sănătate

Walmart, cea mai mare companii de retail din lume, a anunţat că își va închide…

2 ore ago

Rezervele valutare ale BNR au scăzut la 62,5 miliarde de euro

Rezervele valutare la Banca Naţională a României (BNR) se situau la data de 30 aprilie…

2 ore ago

Macron nu renunţă la ideea de a trimite trupe în Ucraina şi ia în calcul arma nucleară

Preşedintele francez Emmanuel Macron are un plan pentru evitarea unei morţi ”brutale” a UE şi…

3 ore ago

Domeniul Regal Săvârşin se deschide publicului pe 1 iunie (VIDEO)

Domeniul Regal Săvârşin nu se va deschide publicului în luna mai, ca până acum, ci…

5 ore ago

Peste 3000 de șoferi de TIR și 500 de îngrijitori de persoane din Filipine vor veni în România în 2025

Un proiect pilot inițiat de agenția de recrutare a personalului străin WORK FROM ASIA, prin…

8 ore ago

Acest website folosește cookies