În Capitală a fost inaugurat culoarul unic pe care circulă atât tramvaiele, cât şi autobuzele, totul fiind posibil după modificarea Codului Rutier. Cele două mijloace de transport în comun au şi staţii comune unde călătorii pot schimba tramvaiul cu autobuzul şi invers. Primarul general, Gabriela Firea, care s-a plimbat, miercuri, cu un mijloc de transport pe banda unică, a afirmat că, prin implementarea acestui proiect, călătorii ajung mai repede la destinaţie.
Primarul general al Capitalei, Gabriela Firea, a prezentat, miercuri, noul proiect chiar dintr-un autobuz care circula pe linia de tramvai, deocamdată pe inelul central al Capitalei.
”Asistăm, astăzi, la opremieră naţională, inaugurarea culoarului unic, banda unică, cum i se mai spune, pentru transportul în comun în capitala ţării şi anume, începând de azi dimineaţă, autobuzele pot să circule direct pe culoarul unic realizat de linia de tramvai preexistent deja. Este un proiect de care lucrăm de doi ani de zile pentru că acest lucru nu a fost posibil până acum deoarece au fost necesare modificări pe care noi le-am propus la textul Codului Rutier, iată, acum în vigoare. Practic, în acest moment, autobuzele pot circula fără niciun fel de problemă pe linia de tramvai. Ne dorim ca într-o perioadă foarte scurtă toată linia de tramvai să fie folosită şi pentru autobuze. Demarăm astăzi începutul acestui proiect, deci prima fază, şi anume inelul central al municipiului Bucureşti în care autobuzele merg mai bine, mai comod, iar călătorii ajung mai repede la destinaţie cu 30%, au calculat colegii, pentru că de câteva zile se fac atât reparaţiile necesare, amenajările şi desigur foarte multe teste astfel încât să nu exist pericol de accidentare”, a declarat Firea.
Potrivit primarului general al Capitalei, călătorii pot să schimbe tramvaiul cu autobuzul şi invers mult mai rapid deoarece acum sunt şi staţii comune.
Potrivit reprezentanţilor Societăţii de Transport Bucureşti, urmează o extindere şi pe alte tronsoane, mai exact pe şase linii, acolo unde trama stradală permite acest lucru.
După inaugurare, au apărut și primele probleme. Acolo unde refugiile sunt față în față, nu pot încăpea simultan un autobuz și un tramvai, unul pe un sens și celălalt pe sensul opus, scrie clubferoviar.ro.
După cum se poate vedea în filmarea alăturată, tramvaiul trebuie să aștepte aproape 30 de secunde înaintea refugiului de la intersecția Șoseaua Mihai Bravu-Calea Dudești, pentru a pleca autobuzul din stație.
Ce-i drept, gardurile au fost montate la o distanță mai mare decât ar fi fost necesară pentru a încăpea două tramvaie, însă refugiul este amplasat chiar lângă linii. Dacă în proiectul inițial de modernizare a căii de rulare ar fi fost luată în calcul posibilitatea ca pe aici să circule și autobuze, ar fi trebuit ca distanța între linii să fie mai mare, scrie clubferoviar.ro.
Vor mai apărea probleme atunci când se defectează un tramvai sau un autobuz. Alexandru-Hazem Kansou, directorul general STB, a declarat însă la Știrile Pro TV că există soluție: “Când rămâne un tramvai defect, cu serviciile noastre îl putem depăși, dar acestea sunt cazuri extreme. Daca rămâne un autobuz defect, am discutat să putem reloca acele garduri împrejmuitoare să-l ridice de acolo. Vom ajunge în 15 minute”.
Gigantul rus Gazprom a raportat pierderi nete de 629 miliarde de ruble (6,9 miliarde de…
Walmart, cea mai mare companii de retail din lume, a anunţat că își va închide…
Rezervele valutare la Banca Naţională a României (BNR) se situau la data de 30 aprilie…
Preşedintele francez Emmanuel Macron are un plan pentru evitarea unei morţi ”brutale” a UE şi…
Domeniul Regal Săvârşin nu se va deschide publicului în luna mai, ca până acum, ci…
Un proiect pilot inițiat de agenția de recrutare a personalului străin WORK FROM ASIA, prin…
Acest website folosește cookies