Ştiri

Antreprenorii ”creativi” evită băncile. Principalele surse de finanțare: fondurile nerambursabile și banii de acasă

Antreprenorii din industriile creative se feresc de bănci, preferând ca surse de finanțare fondurile europene sau programele guvernamentale nerambursabile, chiar dacă acestea sunt greu accesibile și implică multă birocrație, reiese din Barometrul Minților Creative, un studiu realizat de UniCredit Bank împreună cu Exact Cercetare și Consultanță. Pe locul doi în topul celor mai des folosite surse de dezvoltare a afacerii se află auto-finanțarea.

Procedurile greoaie de accesare a programelor publice de finanțare au fost cel mai important obstacol menționat de antreprenorii chestionați în ceea ce privește finanțarea afacerilor. De asemenea, 30% dintre ei spun că privesc cu neîncredere împrumuturile bancare, iar 26% că nu le pot obține deoarece nu au garanții.

Jumătate dintre participanții la studiu au precizat că vor să acceseze fonduri europene pentru devoltarea businessurilor. În ceea ce privește serviciile bancare, internet banking-ul este cel mai accesat produs.

Sorin Drăgulin, Retail Products & Segments Director Unicredit Bank, este de părere că pentru antreprenorii aflați la început de drum băncile trebuie să ofere servicii adecvate nevoilor acestora.

”Leasingul poate fi mai avantajos decât un credit”, spune el, în contextul în care prima de risc pentru un start-up poate duce costurile de finanțare la un nivel foarte ridicat.

”Dobânda este formată din costurile băncii și din prima de risc. La început, riscul este mult mai important. Poate fi 7%, la un ROBOR de 1,8%. Costul nu este adecvat”, explică Drăgulin, adăugând că, în opinia sa, antreprenorii au nevoie, în primă fază, de produse axate pe partea de tranzacționare.

UniCredit oferă un astfel de pachet. Beneficiile includ costuri zero de administrare și la transferurile în cadrul băncii, emiterea gratuită a unui card și acces gratuit la internet banking. Întrebat câte astfel de pachet există în portofoliu, Drăgulin a precizat că nu poate da o cifră, însă că succesul produsului a fost peste așteptări.

În ceea ce privește percepția antreprenorilor, studiul arată că 90% dintre ei consideră că actualul context economic nu le este prielnic. Cu toate acestea, 45% iau în considerare o extindere a afacerii, iar 65% plănuiesc să facă angajări în următorul an.

Studiul a fost realizat în perioada 26 septembrie – 5 octombrie 2017, în două etape: una calitativă și una cantitativă. Rezultatele se bazează pe răspunsurile a peste 70 de antreprenori cu funcții de conducere în întreprinderi mici și mijlocii din toate industriile creative conform codurilor CAEN din România. Mai exact: artă, teatru, evenimente culturale; publicitate și marketing; media; design/fashion; producție vizuală – foto, video; producție; comunicare și relații publice; IT; arhitectură și amenajări; cercetare și inovare și editură.

Alexandra Pele

Cu o experiență de peste șapte ani în presă, Alexandra Pele acoperă domeniile finanțe, bănci și asigurări. Anterior, a lucrat la departamentul economic al ziarului Gândul și la cursdeguvernare.ro.

Recent Posts

Macron nu renunţă la ideea de a trimite trupe în Ucraina şi ia în calcul arma nucleară

Preşedintele francez Emmanuel Macron are un plan pentru evitarea unei morţi ”brutale” a UE şi…

15 minute ago

Domeniul Regal Săvârşin se deschide publicului pe 1 iunie (VIDEO)

Domeniul Regal Săvârşin nu se va deschide publicului în luna mai, ca până acum, ci…

2 ore ago

Peste 3000 de șoferi de TIR și 500 de îngrijitori de persoane din Filipine vor veni în România în 2025

Un proiect pilot inițiat de agenția de recrutare a personalului străin WORK FROM ASIA, prin…

5 ore ago

ANPC: La vopsirea ouălor nu utilizaţi vopsea pentru alte destinaţii, precum cea tipografică sau pentru textile

Directorul general în cadrul Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), Paul Anghel, afirmă că la…

7 ore ago

Studiu Revolut: Cum vor petrece europenii concediul din acest an

Revolut a întrebat 15.000 de respondenți din 15 țări, inclusiv 1.000 de români, care sunt…

7 ore ago

Indotek Group investește 16 milioane de euro în Plaza M

Indotek Group, conglomeratul pan-european de investiții imobiliare cu sediul la Budapesta, a anunțat relansarea Plaza…

8 ore ago

Acest website folosește cookies