Ştiri

Valoarea pieței de comerț online din România va depăși 2,3 miliarde de euro în acest an

Valoarea pieței de comerț online din România va crește cu circa 30% în acest an, până aproape de 2,4 miliarde de euro, peste evoluția eCommerce-ului european, a cărei valoare va crește cu 13%, până aproape de 600 de miliarde de euro, sunt două dintre concluziile prezentate în cadrul GPeC 2017, eveniment dedicat acestui domeniu.

„În România, estimăm că în anul 2017 piața de eCommerce va atinge valoarea de 2,3-2,4 miliarde euro, față de 1,8 miliarde în 2016. Cu toate acestea, suntem încă cu mult sub țări precum Marea Britanie, Germania sau Franța, unde valoarea produselor achiziționate online va depăși în 2017 suma de 157, 79 și respectiv 62 de miliarde de euro. La fel, țări precum Polonia sau Cehia sunt peste piața de eCommerce locală, cu valori de aproximativ 8, respectiv 3,9 miliarde de euro”, a precizat Andrei Radu, fondator și CEO GPeC.

În țările din Europa de Est, inclusiv România, valoarea medie a coșului de cumpărături se situează la aproximativ 50 de euro. Categoriile de produse preferate de cumpărătorii online români sunt electronicele și electrocasnicele, Fashion & Beauty, Home & Deco, urmate de articole și accesorii pentru copii.

Românii preferă în continuare plata ramburs. În plus, deși numărului plăților prin cardul bancar crește, media rămâne la același nivel în industrie și în 2017. Trendul în România este ca „(…) aproximativ 90% din plăți să se facă numerar, odată cu primirea coletului, restul fiind tranzacții electronice, plăți prin SMS sau prin transfer bancar. Bineînțeles, cifrele pot varia de la un comerciant la altul sau în funcție de industrie, însă este clar că încă plata online nu este încă o metodă la care românii să apeleze necondiționat”, a punctat Andrei Radu.

Totodată, românii cumpără mai mult de pe dispozitivele mobile decât de pe desktop, iar estimarea specialiștilor este că, în trei sau patru ani, peste 80% din vizitatorii „magazinelor” online să folosească telefoane mobile sau tablete când fac cumpărături. Principalul avantaj în România, în acest sens, este viteza mare a internetului, urmat de apetitul ridicat al românilor pentru noile tehnologii.

La nivel european, valoarea cumpărăturilor online va crește de la 523 de miliarde de euro în 2016 la 593 de miliarde de euro în 2017, conform estimărilor eCommerce Foundation. Cea mai rapidă dezvoltare în eCommerce o au piețele din Europa de Est, cu o creștere anuală de aproximativ 21%, însă „75% din tranzacțiile online europene sunt realizate în țările din Europa Centrală și de Vest, primele poziții fiind ocupate de Marea Britanie, Franța, Germania, Spania și Italia”, a declarat Jorij Abraham, Managing Director eCommerce Foundation.

 


FOTO: Mediafax

Gabriel Bucur

În șapte ani de jurnalism, a pendulat între domeniul sportiv și cel economic. A lucrat, printre altele, la Radio România Actualități și Adevărul Financiar. Acum, este coordonatorul online al proiectului NewMoney.

Recent Posts

STUDIU. Comerţul online din România va crește în 2024 cu aproximativ 10%

Sectorul de e-commerce din România este evaluat la aproximativ 7 miliarde de euro pentru finalul…

o zi ago

Ministerul Economiei crește plafonul finanțării nerambursabile în cadrul programului Start Up Nation

Ministrul Economiei, Ştefan Radu Oprea, a anunţat că programul Start Up Nation, va beneficia din…

o zi ago

Consiliul Concurenței dă verdictul privind evoluţia sectorului bancar

Preşedintele Consiliului Concurenţei, Bogdan Chiriţoiu, a declarat vineri că rezultatele investigaţiei sectoriale privind sectorul bancar…

o zi ago

Lazea (BNR): Cei care solicită noi facilităţi fiscale, salarii, ştiind bine că anul viitor va urma o corecţie, la ce se aşteaptă?

Adâncirea dezechilibrelor fiscale prin solicitarea de facilităţi ar putea avea la bază o speranţă deşartă…

o zi ago

Meta Platforms, sub lupa anchetatorilor UE pentru conţinutul online

Compania Meta Platforms este vizată de o investigaţie majoră din partea Uniunii Europene legată de…

o zi ago

Undă verde pentru referendumul de aderare a Republicii Moldova la UE

Parlamentul de la Chişinău a adoptat joi o hotărâre privind desfăşurarea referendumului privind aderarea Republicii…

2 zile ago

Acest website folosește cookies