Ştiri

VIDEO Ultimele două porţiuni ale Podului Morandi, demolate cu explozivi

Principalele două porţiuni din ceea ce a rămas din Podul Morandi de la Genova, a cărui surpare s-a soldat cu 43 de morţi în august 2018, au fost distruse cu exploziv vineri, pentru a permite construirea unei noi infrastructuri, relatează AFP.

Detonarea a fost declanşată la ora locală 9.37 (10.37, ora României), iar cele aproximativ 4.500 de tone de beton şi oţel ale celor două porţiuni, a zecea şi a 11-a, s-au surpat în şapte secunde, într-un nor de praf, sub ochii multor locuitori ai oraşului, veniţi să asiste de la distanţă la demolare.

Distrugerea a necesitat evacuarea a aproape 4.000 de riverani, după ce ocupanţi ai imobilelor situate direct sub pod au fost forţaţi să-şi abandoneze locuinţele, condamnate încă de la dramă.

Aproximativ 400 de membri ai forţelor de ordine au fost desfăşuraţi cu scopul de a preveni eventuale jafuri în zona evacuată, în care locuitorii urmează să se întoarcă vineri seara.

Rezervoare şi sisteme de irigaţie au fost dispuse la faţa locului, pentru a crea un ”zid de apă”, în vederea evitării dispersării prafului fin în oraş.

Cei doi vicepremieri italieni Matteo Salvini (Ligam extremă dreapta) şi Luigi Di Maio (Mişcarea Cinsi Stele, M5S, populişti, antisistem) au fost prezenţi la faţa locului. După drama de vara trecută, ei au petrecut mai multe zile la Genova, rivalizând în fermitate şi indignare…

Demolarea podului a început în februarie, cu demolarea diverselor tronsoane dintre pilonii mai mici.

Intervievaţi de AFPTV joi, riverani s-au declarat uşuraţi să vadă dispărând imenşii piloni, de tristă amintire, şi totodată îngrijoraţi de consecinţele exploziilor.

Podul ”este înalt, mare, plin de fier, este extrem de greu… Nu ştiu ce se va întâmpla când va cădea la pământ. Şi nici cu praful care se va degaja, sunt îngrijorat de impact când se va surpa”, a declarat Francesco Russo, un locuitor şi proprietar al unei pizzerii din apropiere de pod.

Oficiali erau aşteptaţi, după explozie, în portul Genova, pentru a saluta sosirea cu vaporul din regiunea Napoli a unu iprim element al noului pod, a cărui finalizare este prevăzută anul viitor.

Guvernul a promis că noul viaduct autorutier din oţel şi beton, conceput de către arhitectul italian Renzo Piano, va fi deschis circulaţiei în aprilie 2020.

La 14 august 2018, o parte a Podului Morandi, după numele arhitectului care l-a construit în anii ’60, s-a surpat brusc, antrenând în cădere vehicule şi pasageri, între care patru copii.


Foto: Captura/AFP

NewMoney

Recent Posts

Noi obligaţii pentru transportatorii rutieri. Ce prevede Ghidul privind Sistemul national e-Transport

Ministerul Finanţelor şi ANAF au elaborat Ghidul privind Sistemul national e-Transport, prin care se urmăreşte…

2 zile ago

Se extind parcurile eoliene din România. Aviz al Ministerul Mediului pentru 81 de turbine

Ministerul Mediului a emis acorduri de mediu pentru patru parcuri eoliene, cu un total de…

2 zile ago

ANRE explică de ce este obligatorie montarea contoarelor de măsurare a energiei electrice la prosumatori

Necesitatea ca prosumatorii să îşi instaleze un contor care să măsoare electricitatea consumată din producţia…

2 zile ago

Adrian Câciu: Valoarea investiţiilor publice a crescut cu 70% în primul trimestru din 2024

Ministrul Investiţiilor şi Proiectelor Europene, Adrian Câciu, a anunţat că în primul trimestru al acestui…

2 zile ago

Deficitul bugetar a crescut la 2,06% din PIB în primele trei luni ale anului

Execuţia bugetului general consolidat în primele trei luni ale anului 2024 s-a încheiat cu un…

2 zile ago

Câți bani cheltuie românii pentru masa de Paște – Sondaj

Aproape jumătate (49%) dintre participaţii la un studiu derulat de EY intenţionează că cheltuiască pentru…

2 zile ago

Acest website folosește cookies