Acţiunile Tesla au crescut puternic miercuri, iar compania a devenit primul producător auto american listat la bursă a cărui capitalizare a depăşit pragul de 100 de miliarde de dolari, mai mare decât capitalizările combinate ale Ford Motor şi General Motors, transmite Reuters.
Acţiunile producătorului de automobile electrice au crescut miercuri cu circa 8%, la aproape 592 de dolari pe unitate, continuând avansul din ultimele trei luni care a dublat preţul acestora.
”Arată inflexiunea cererii de vehicule electrice la nivel mondial. S-a dovedit că scepticii s-au înşelat, iat capitalizarea de 100 de miliarde de dolari îi trimite pe urşi la hibernare”, a declarat un analist al firmei Wedbush, Dan Ives.
Depăşirea pragului unei capitalizări de 100 de miliarde de dolari survine la mai puţin de o lună de când acţiunile Tesla au depăşit nivelul de 420 de dolari pe unitate, preţ la care directorul general al Tesla, Elon Musk, a scris pe Twitter, în august 2018, că doreşte să retragă compania de la bursă.
”Îngrijorarea referitoare la lichidităţi nu mai este de actualitate, iar acest lucru deschide…baza pentru noi investitori”, a spus Ben Kallo, analist senior la Robert W. Baird, care pe 9 ianuarie a retrogradat ratingul acţiunilor Telsa la neutru.
Preţul mai mare al acţiunilor ajută şi la atragerea de angajaţi talentaţi, a mai spus Kallo.
Valoarea de piaţă a Tesla îl apropie pe Musk de momentul în care va avea dreptul la prima tranşă de opţiuni pentru acţiuni, în valoare de 346 de milioane de dolari.
Capitalizarea de piaţă de 100 de miliarde de dolari a Tesla trebuie să se menţină la acest nivel timp de o lună, precum şi la o medie aferentă unei perioade de şase luni, pentru a beneficia de prima tranşă dintr-o serie de 12 opţiuni acordate lui Musk pentru achiziţia de acţiuni.
Creşterea din ultima perioadă a acţiunilor Tesla a fost alimentată de profitul trimestrial raportat de companie în octombrie, de ştirile privind începerea producţiei la noua fabrică a companiei din China şi de livrările anuale peste aşteptări.
Glovo a realizat o analiză privind cele mai comandate produse de către români pentru masa…
Anul acesta, Lidl România le oferă angajaților din cele peste 350 de magazine două zile…
Într-un context economic în care antreprenoriatul românesc cunoaște o expansiune rapidă, dar adesea haotică, Ștefan…
Peste 15.000 de locuințe din România au fost certificate drept „Green Homes” sau au obținut…
Investimental, cel mai nou broker de pe piața de capital din România, anunță lansarea PIES,…
eMAG lansează un nou shop-in-shop dedicat produselor pentru rutina de îngrijire a părului și machiaj:…
Acest website folosește cookies