Ştiri

Sondaj: Un sfert dintre IMM-urile din România au nevoie de roboţi software inteligenţi

Aproape un sfert (23,7%) dintre companiile mici şi mijlocii din România susţin că au nevoie de roboţi software pentru a accelera digitalizarea activităţii şi a creşte eficienţa operaţională prin automatizarea operaţiunilor, reiese dintr-un sondaj online, publicat miercuri.

Conform cercetării Tailent, companie locală specializată în dezvoltarea de roboţi software inteligenţi, mai mult de jumătate dintre respondenţi (53%) consideră că principalul avantaj al acestor roboţi pentru o afacere ar fi creşterea eficienţei operaţionale, urmat de reducerea costurilor (31,6%) şi de creşterea vânzărilor (18,4%).

În plus, 39% din totalul persoanelor intervievate au spus că echipa ar beneficia de sprijinul tehnologiei RPA pentru a lăsa sarcinile plictisitoare şi repetitive în seama roboţilor software inteligenţi, iar aproape 24% cred că angajaţii se vor putea ocupa astfel de activităţi mai creative.

Pe de altă parte, doar 8% dintre reprezentanţii companiilor sunt de părere că echipa ar putea fi reticentă la integrarea tehnologiei în procesele operaţionale ale companiei, în timp ce 29% apreciază că ar putea exista şi unele temeri că roboţii software ar putea înlocui anumite poziţii din companie.

Totodată, aproape jumătate (47,4%) dintre companiile care au participat la sondajul de specialitate afirmă că roboţii software inteligenţi sunt utili pentru a elimina acţiuni repetitive şi pentru a creşte eficienţa operaţională dintr-o organizaţie. În acelaşi timp, circa 30% dintre cei chestionaţi declară că utilizarea de roboţi software poate duce la o creştere a eficienţei muncii de la distanţă, la o dezvoltare mai rapidă a companiei şi la accelerarea digitalizării, cu efecte pozitive asupra evoluţiei afacerii.

„RPA este o industrie care a accelerat puternic în ultimii ani, iar România a devenit deja un furnizor global important de soluţii bazate pe această tehnologie. 24% dintre companiile mici şi mijlocii participante la sondajul Tailent folosesc deja tehnologii de automatizare, iar jumătate spun că iau în calcul integrarea tehnologiei RPA în activitate anul acesta sau în viitor. Cu toate acestea, jumătate dintre companii consideră că principala barieră în implementarea roboţilor software inteligenţi este costul ridicat – deşi peste 47% spun că îl consideră o investiţie fezabilă şi avantajoasă în raport cu beneficiile -, iar peste 36% consideră că se vor confrunta cu o lipsă de pregătire a angajaţilor privind adopţia şi utilizarea tehnologiei RPA”, menţionează sursa citată.

De asemenea, aproape un sfert (23,7%) dintre companiile mici şi mijlocii din România susţin că au nevoie de roboţi software pentru a accelera digitalizarea propriei activităţii şi pentru a creşte eficienţa operaţională prin automatizarea operaţiunilor.

Sondajul Tailent a fost realizat în luna aprilie a acestui an, în mediul online, în rândul reprezentanţilor a 136 de companii mici şi mijlocii din România.

Andrei Dumitru

Recent Posts

Ţările UE au decis ca veniturile din activele ruseşti îngheţate să fie folosite pentru susţinerea militară a Ucrainei

Ambasadorii statelor UE au căzut de acord de principiu ca veniturile rezultate din activele ruseşti…

7 ore ago

Ciolacu: Datoria publică va ajunge la 48-49% din PIB în acest an

Premierul Marcel Ciolacu a declarat miercuri că datoria publică va ajunge anul acesta la 48…

7 ore ago

TOPUL celor mai bune universităţi din România

Ministerul Educaţiei a dat publicităţii miercuri noul clasament al celor mai bune universităţi din România…

9 ore ago

Românii au plătit facturi mai mici la gaze şi la curentul electric

Reprezentanţii Ministerului Energiei anunţă că preţurile facturilor la gaze naturale au scăzut în luna aprilie…

9 ore ago

Peste 6.000 de firme şi-au suspendat activitatea în primul trimestru din 2024

Numărul firmelor care şi-au suspendat activitatea în primele trei luni din 2024 a fost de…

10 ore ago

Lensa a ajuns la venituri de peste 207 milioane de lei în 2023. Compania are o rețea de 81 de magazine în piața locală

Retailerul de optică Lensa a înregistrat venituri de peste 207 milioane de lei, consemnând astfel…

10 ore ago

Acest website folosește cookies