Ştiri

Sondaj: Peste jumătate dintre companiile din România consideră „critică” şi „foarte critică” situaţia generată de COVID-19

Mai mult de jumătate dintre companiile din România (55%) consideră situaţia generată de pandemia COVID-19 ca fiind ”critică” şi ”foarte critică”, iar peste o treime dintre acestea (37%) estimează că perioada de recuperare va oscila între 12 şi 24 de luni, arată rezultatele unui sondaj realizat de compania de consultanță Valoria.

Conform cercetării Valoria, din totalul celor 440 de companii care au participat la sondaj, 41% au apreciat că, în următoarele luni din acest an, în România lucrurile vor evolua extrem de defavorabil. Astfel, pentru 29% dintre reprezentanţii organizaţiilor respondente perioada de recuperare estimată este de 9 – 12 luni, însă 37% apreciază un interval de 1 – 2 ani

Situația este critică

La nivel general, 55% dintre companii susţin că situaţia generată de criza pandemiei COVID-19 în România este critică şi foarte critică.

„În contextul digitalizării accelerate de migrarea multor operaţiuni în mediul online, companiile sunt conştiente de noile provocări. Pentru angajaţi, actualizarea cunoştinţelor pentru lucrul eficient şi sustenabil de acasă este obligatorie. Pentru manageri, abilităţile de luare a deciziilor, project management şi managementul echipelor la distanţă sunt esenţiale. Redefinirea modalităţilor de menţinere a culturii organizaţionale a companiei prin interacţiuni virtuale şi luarea deciziilor în condiţii de incertitudine sunt de asemenea alte provocări ale managerilor”, menţionează datele rezultate din studiul Valoria.

În acest sens, companiile respondente consideră că pentru echipa de directori executivi competenţele care trebuie crescute sunt cele care ţin de: strategii decizionale în situaţii de criză (79%), management financiar în context de criză (75%) şi managementul echipelor la distanţă (71%).

Totodată, virtualizarea mediului de lucru a stimulat companiile să considere şi mai mult că temele care au în centrul lor comunicarea sunt relevante pentru echipa de manageri.

Pe acest subiect, temele de training considerate relevante de companiile respondente la sondajul Valoria pentru managerii lor sunt: delegare de succes în echipele virtuale (72%), tehnici avansate de vânzare şi negociere (71%), feeback şi feedforward în mediul online (70%).

Sondajul Valoria a avut la bază un chestionar care a analizat percepţiile a 440 de manageri provenind din companii cu activitate în zece industrii. Chestionarul a fost aplicat în perioada 8 iunie – 15 iulie 2020.

Andrei Dumitru

Recent Posts

Acord istoric: Miniştrii Energiei din G7 au convenit închiderea centralelor pe cărbune

Miniştrii Energiei din ţările bogate din G7 au ajuns la un acord pentru a-şi închide…

10 ore ago

Stoltenberg îl invită pe Zelenski la summitul NATO de la Washington. Ucraina, amânată de la aderare

Secretarul general al NATO, Jens Stoltenberg, l-a invitat  pe preşedintele ucrainean Volodimir Zelenski să asiste…

10 ore ago

Noi reguli mai relaxate privind datoria publică şi deficitul bugetar în ţările UE

Ţările UE au adoptat, definitiv, noi reguli care reglementează nivelul datoriei publice pe care o…

11 ore ago

Peste 900 de secţii de votare pentru românii din străinătate, la europarlamentare

Ministrul de Externe, Luminiţa Odobescu, a anunţat că au fost organizate 916 de secţii de…

12 ore ago

Lovitură pentru Iohannis! Turcia îl va susţine pe Mark Rutte la şefia NATO

Turcia le-a transmis aliaţilor că va susţine candidatura premierului Mark Rutte pentru a fi următorul…

13 ore ago

Comisia Europeană aprobă ajutorul de stat în valoare de 95,3 milioane de euro pentru TAROM

Comisia Europeană a aprobat ajutorul de stat pentru restructurare în valoare de 95,3 milioane EUR…

14 ore ago

Acest website folosește cookies