Ştiri

Sondaj: 2 din 10 români vor să achiziționeze o trotinetă electrică până la finalul anului

Circa 20% dintre români intenționează că cumpere o trotinetă electrică până la finalul acestui an, potrivit unui sondaj. Decizia de cumpărare vine pe fondul utilității mari a produsului și ca răspuns la traficul aglomerat din marile orașe din România.

Bugetul alocat de români pentru achiziția unei trotinete electrice este în creștere, consumatorii fiind dispuși să cheltuiască, în medie, 2.000 de lei, potrivit datelor evoMAG, companie care a solicitat realizarea studiului. „Cererea mare și în continuă creștere pentru trotinetele electrice a făcut ca acestea să fie produsele cu cea mai mare ascensiune a vânzărilor în ultimul an”, spune Mihai Pătrașcu, CEO evoMAG (foto).

În prezent, magazinul listează 150 de modele de trotinete electrice de la 30 de producători, cu prețuri ce variază între 1.000 de lei și 12.000 de lei. Evoluția este cu atât mai importantă cu cât trotinetele electrice au fost introduse în portofoliu începând cu jumătatea anului trecut, alături de biciclete electrice, hoverboard-uri, skateboard-uri electrice și monocicluri electrice, inaugurând practic categoria de „vehicule electrice”.

Cât privește profilul clienților pentru trotinetele electrice, acestea sunt achiziționate cu precădere de bărbați (reprezentând 80% dintre cumpărători), cu vârste cuprinse între 25 și 40 de ani, care  fie sunt pasionați de mișcare și activități în aer liber, fie vor să găsească o alternativă la aglomerația din marile orașe și să economisească timp în trafic.

În mod obișnuit, clienții care își doresc o trotinetă electrică încep prin a achiziționa produse mai ieftine, vehiculele electrice reprezentând o categorie de produse relativ nou introdusă pe piața din România. Astfel, clienții optează inițial pentru un model dintr-o categorie de preț mai scăzut, pentru că își doresc să beneficieze de avantajele pe care le oferă o trotinetă electrică, precum ușurință în deplasare și manevrabilitate, rapiditate, autonomie etc., însă nu sunt dispuși la investiții mai mari. Ulterior achiziționează trotinete electrice mai scumpe, care oferă autonomie mai mare, sunt mai confortabile și mai ușoare.

De ce țin cont românii atunci când achiziționează o trotinetă electrică: de autonomia trotinetei, dimensiune, design, de cât de rapid accelerează, de puterea motorului, frâne, timpul de încărcare, otări (claxon, oglinzi, lumini).

În acest context, trotinetele electrice, prin beneficiile pe care le oferă, odată cu folosirea lor, au devenit o opțiune demnă de luat în calcul de tot mai multe business-uri. Astfel, companii care activează în domenii precum food delivery, logistică, sau companiile care investesc în instrumente de creștere a productivității angajaților etc. au început să caute noi resurse pentru creșterea afacerilor, punând un accent tot mai mare pe mobilitate.

Printre avantajele utilizării trotinetelor electrice pentru business-urile de food delivery, pot fi enumerate: autonomia (4-10 ore) și timpul redus de încărcare, ușurință în manevrabilitate, dimensiune și greutate reduse, costuri foarte mici (4 – 6 lei per watt), amortizarea trotinetei în prima lună de livrări

 

 

NewMoney

Recent Posts

Tranzacţia prin care Intesa Sanpaolo S.p.A. intenţionează să preia First Bank a fost autorizată de Consiliul Concurenţei

Consiliul Concurenţei anunţă că a autorizat tranzacţia prin care Intesa Sanpaolo S.p.A. intenţionează să preia…

38 de minute ago

Meme AI suferă o corecție de 30%. Investitorii se îndreaptă către WienerAI (P)

Moneda meme inspirată de Elon Musk, Meme AI, a înregistrat o scădere abruptă de aproximativ…

o oră ago

Cartel Alfa cere amânarea discuţiilor cu UE despre noua lege a salarizării

Legea salarizării trebuie discutată şi negociată mai întâi cu sindicatele din România, nu "negociată" cu…

2 ore ago

Vladimir Putin a depus jurământul pentru al cincilea mandat de preşedinte

Vladimir Putin a depus marţi jurământul pentru al cincilea mandat de preşedinte al Federaţiei Ruse,…

2 ore ago

Answear anunță repoziționarea ca brand premium și deschiderea primul concept store în fabrica Norblin din Varșovia

Answear, unul dintre cele mai cunoscute nume din piața europeană de fashion, anunță repoziționarea sa…

2 ore ago

Analiză: Chiriile au crescut cu 15%, comparativ cu anul 2023

În luna aprilie a acestui an s-au înregistrat cu 10% mai puține interacțiuni între chiriași…

3 ore ago

Acest website folosește cookies