După o creștere spectaculoasă în ultimii doi ani, interesul pentru cărțile în limba engleză se menține crescut și în 2023, tendință amplificată în perioada vacanței de vară, când lectura devine o activitate preferată pentru mulți români. La nivelul anului 2022, vânzările de carte în limba engleză s-au dublat (+138%), fiind livrate cu peste 104% mai multe volume, similar cu aceeași perioadă a anului 2021.
În 2023, vânzarea de carte în limba engleză își menține trendul ascendent. În prima jumătate a anului a înregistrat o creștere de 24% față de aceeași perioadă a anului trecut.
„Dincolo de beletristică și literatura accesibilă, ușoară, relaxantă, care ne duce cu gândul la concediul de odihnă și vacanța de vară, de la an la an, observăm o creștere a interesului pentru cărți de business sau de dezvoltare personală, inclusiv în limba engleză. De fapt, înainte de concedii, creșterea pe segmentul cărților în limba engleză este considerabilă. Aceste cărți fac parte acum din bagajul de vacanță, iar interesul pentru cartea în limba străină, cu precădere engleză a crescut spectaculos în ultimii ani”- precizează Laura Țeposu, CEO Libris.
Potrivit reprezentanților librăriei, românii aleg o gamă diversă de genuri literare atunci când vine vorba de cărțile în limba engleză. De la romanele clasice ale literaturii engleze, până la cărți contemporane de ficțiune, non-ficțiune, literatură pentru copii și tineret sau cărți de business ori de dezvoltarea personală, cărțile în engleză sunt preferate, în general, de Millennials și generațiile următoare, Z și Alpha.
„Într-adevăr, cei mai tineri cititorii, reprezentanții generației Z, cei care au acum 20-25 de ani, se orientează adesea către cărți în limba engleză. Este o generație multiculturală, sunt mereu atrași de nou și conectați cu trenduri literare și titluri care devin virale pe rețelele de socializare. Și, mai ales, sunt și cei mai nerăbdători să descopere noutățile, aleg cărți în engleză, chiar înainte de a fi disponibile traducerile”, adaugă Laura Țeposu.
„Alegerile clienților noștri ne inspiră zi de zi, astfel, în ultimii ani, am crescut și diversificat considerabil oferta de carte în limba engleză, am adus cele mai noi titluri, cele mai captivante și apreciate cărți în limba engleză. Această diversitate permite cititorilor români să găsească întotdeauna o carte în limba engleză care să corespundă gusturilor și preferințelor fiecăruia”, mai adaugă Laura Țeposu.
Sectorul de e-commerce din România este evaluat la aproximativ 7 miliarde de euro pentru finalul…
Ministrul Economiei, Ştefan Radu Oprea, a anunţat că programul Start Up Nation, va beneficia din…
Preşedintele Consiliului Concurenţei, Bogdan Chiriţoiu, a declarat vineri că rezultatele investigaţiei sectoriale privind sectorul bancar…
Adâncirea dezechilibrelor fiscale prin solicitarea de facilităţi ar putea avea la bază o speranţă deşartă…
Compania Meta Platforms este vizată de o investigaţie majoră din partea Uniunii Europene legată de…
Parlamentul de la Chişinău a adoptat joi o hotărâre privind desfăşurarea referendumului privind aderarea Republicii…
Acest website folosește cookies