Doctorul Ionuț Leahu (36 de ani), fondatorul grupului de servicii dentare care îi poartă numele, explică motivele pentru care a vândut un sfert din acțiunile grupului său de companii și ce va face cu banii.
Acest podcast a fost înregistrat pe 19 noiembrie, via Skype, și durează 36 de minute.
„Ajunsesem la un moment dat la niște negocieri cu niște antreprenori (britanici, n.r.) care își doreau 1,8 milioane de lire sterline pentru o clinică cu cinci scaune în Londra și am zis, mă, trebuie să găsim o cale mai bună să facem lucrurile. S-a dovedit că am avut dreptate, pentru că necumpărând, ci deschizând noi de la zero ne-a costat doar 400.000 de lire.”
„Turismul medical s-a oprit sută la sută. La nivel anualizat, noi aveam din turismul dentar în jur de 10% din venituri.”
„Prăbușirea totală a fost în aprilie în care am avut o scădere a cifrei de afaceri față de obiectivul lunii de 90%. Și apoi am început să ne revenim destul de repede.”
„Mai sunt pacienți care îmi spun că (o lucrare dentară, n.r.) costă cât un Logan. Le zic că Loganul ăsta va funcționa 24 de ore din 24, 20-25 de ani de acum încolo. O mașină, în schimb, nu poate să aibă performanțe de genul ăsta.”
„Avem colaborări cu IFN-uri care pot finanța până la cinci ani (lucrări stomatologice pentru pacienți, n.r.).”
„Am primit propruneri de la grupuri din afară pe principiul intrăm acum, îți luăm 51%, tu execuți strategia asta și în cinci ani ieși cu totul și te pensionezi. Dar eu, unul, nu vreau să mă pensionez. Vreau să lucrez cel puțin 25 de ani de acum încolo.”
„Bugetul nostru de investiții pe următorii cinci ani se învârte în jurul a 20 de milioane de euro.”
„Marja profitului operațional (EBITDA), dacă lucrurile ar funcționa normal, ar fi la 20%. În condițiile actuale suntem în jur de 15%. Avem un sistem în care, odată ce lucrurile își revin, marja noastră de EBITDA ajunge chiar la 25% fără nicio problemă.”
După un an de la absolvirea cursurilor Facultății de Medicină „Carol Davila”, Ionuț Leahu își deschide primul cabinet stomatologic. În cei zece ani care s-au scurs de atunci, doctorul antreprenor a construit un grup medical care își dispută pozția de lider al pieței de servicii stomatologice cu Dent Estet, parte din MedLife. Piața de profil, cifrată la circa 450 de milioane de euro, este dominată de jucători de talie mică. Recent a vândut 25,5% din afacerea sa către fondul de private equity Morphosis Capital pentru o sumă cuprinsă între 5 și 10 milioane de euro. Banii vor fi investiți în continuarea extinderii, inclusiv prin parteneriate cu clinici din orașele din țară. Rețeaua sa de 13 clinici a avut anul trecut venituri cumulate de 10,5 milioane de euro. Dacă excludem deschiderile de noi unități, cifra de afaceri a Clinicilor Dentare Dr. Leahu ar fi urmat să scadă în 2020.
Acest podcast folosește fragmente muzicale din „The Best of Buddha Bar”.
Într-un context economic în care antreprenoriatul românesc cunoaște o expansiune rapidă, dar adesea haotică, Ștefan…
Peste 15.000 de locuințe din România au fost certificate drept „Green Homes” sau au obținut…
Investimental, cel mai nou broker de pe piața de capital din România, anunță lansarea PIES,…
eMAG lansează un nou shop-in-shop dedicat produselor pentru rutina de îngrijire a părului și machiaj:…
Începe numărătoarea inversă până la listarea companiei Puig, care deține mărci de lux precum Carolina…
Primăvara aduce 40 de noi produse din cinci categorii în portofoliul Nestlé, cea mai mare…
Acest website folosește cookies