Ştiri

Piața rezidențială nouă crește cu 40-50% pe an

Segmentul rezidențial nou crește anual cu circa 40-50% pe an, în contextul în care din ce în ce mai mulți dezvoltatori imobiliari s-au încumetat să demareze proiecte noi de blocuri sau de vile, pe fondul unei creșteri a cererii pe piață. Iar aceasta în ciuda faptului că anul acesta mai multe bănci au majorat avansul la creditele ipotecare din cauza legii dării în plată, iar programul Prima Casă a cunoscut diverse probleme sau blocaje.

”Observăm o creștere a cererii, în principal pe segmentul de locuințe noi. Pe zona de apartamente noi, piața crește cu 40-50% pe an”, a spus Dorel Niță, research manager pentru portalul imobiliare.ro, în cadrul Salonului Imobiliar Român, care a avut loc week-endul trecut în București.

O piață a clienților finali

”În 2007-2008, majoritatea dezvoltatorilor se uitau pe un plan, pe un PUZ (plan urbanistic zonal – n. red.), la un Excel și vindeau. Azi, clienții au trecut prin anumite lucruri nefericite, să le spunem, astfel că un dezvoltator trebuie să vină cu un pic mai mult decât apartamentul în sine”, a spus în cadrul Salonului Imobiliar Român Favi Stelian, managing director în cadrul Shikun & Binui și Red Sea Romania, companii ce au dezvoltat ansamblul rezidențial City Point din zona Aviației din Capitală și care au în plan să ridice și proiectul New Point în Pipera.

La rândul său, Daniel Tudor, fondator al companiei de consultanță imobiliară The Concept, a arătat că în prezent piața rezidențială este una a clienților finali, față de 2007, când era o piață a dezvoltatorilor. ”Acum clienții sunt mult mai educați”.

Salonul Imobiliar Român, care a avut loc între 18 și 20 noiembrie la Palatul Parlamentului, a pus la bătaie oferte rezidențiale atât din București, cât și din marile orașe ale țării. Pe lângă 12.000 de locuințe noi din București și zonele periferice, la Salonul Imobiliar au fost și 3.500 de oferte din piața veche (apartamente în blocuri construite înainte de anul 2000).

 


FOTO: Laszlo Raduly / NewMoney

Andreea Neferu

A debutat în presa scrisă în urmă cu opt ani. În 2013, a absolvit cursurile programului de pregătire intensivă în jurnalism „Economic and Political Reporting from Southeast Europe”, organizat la Londra și la Berlin de agenția de presă Reuters, iar în 2015 a participat la cursurile școlii de vară Online and Multimedia Journalism, organizată de Deutsche Journalistenschule la Munchen. În 2013, a câștigat premiul „Florin Petria” pentru jurnalism economic, iar în 2015 a fost unul dintre laureații concursului Tânărul Jurnalist al Anului, secțiunea Economie. Anterior, Andreea a lucrat la Ziarul Financiar. În prezent, la NewMoney, Andreea acoperă din punct de vedere editorial domeniile construcții și imobiliare.

Recent Posts

Ștefan Mandachi și Iancu Guda lansează BIZZ Accelerator

Într-un context economic în care antreprenoriatul românesc cunoaște o expansiune rapidă, dar adesea haotică, Ștefan…

10 minute ago

RoGBC: Valoarea caselor verzi se apropie de trei miliarde de euro

Peste 15.000 de locuințe din România au fost certificate drept „Green Homes” sau au obținut…

14 minute ago

Investimental lansează PIES, o premieră pentru piața de capital din România

Investimental, cel mai nou broker de pe piața de capital din România, anunță lansarea PIES,…

16 minute ago

eMAG lansează Hair & Make-up Shop

eMAG lansează un nou shop-in-shop dedicat produselor pentru rutina de îngrijire a părului și machiaj:…

17 minute ago

Începe numărătoarea inversă până la listarea companiei care deține Jean Paul Gaultier. Evaluările depășesc toate așteptările

Începe numărătoarea inversă până la listarea companiei Puig, care deține mărci de lux precum Carolina…

22 de minute ago

Nestlé lansează 40 de noi produse în cinci segmente de piață diferite (P)

Primăvara aduce 40 de noi produse din cinci categorii în portofoliul Nestlé, cea mai mare…

31 de minute ago

Acest website folosește cookies