Ştiri

Piaţa auto din România a scăzut cu 29,6%, în primele 4 luni ale anului

Piaţa auto din România a scăzut cu aproape 30%, în primele patru luni din acest an, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2019, arată datele Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA), publicate vineri.

În acest context, este de reţinut faptul că evoluţia din România, ca şi cea din Europa, de altfel, este cauzată de o conjunctură a pieţei auto dintre cele mai complexe în care principalul rol îl are pandemia COVID19 şi restricţiile de circulaţie sau oprirea generală a producţiei de autovehicule din Europa, la care se adaugă cerinţele unor emisii de CO2 mai severe decât cele de anul trecut.

Top 10 cele mai vândute mărci auto

Topul general pe mărci (autoturisme + autovehicule comerciale) după 4 luni din 2020 este condus de către Dacia, cu 9.551 unităţi, urmată de către Volkswagen, cu 3.436 unităţi, Renault 2.961 unităţi, Skoda, 2.779, Ford 2.564 unităţi şi Hyundai cu 2.239 unităţi.

La finalul primelor patru luni din 2020, Top 10 este condus de Dacia, cu 8.834 unităţi (27,7% cotă de piaţă), urmată de către Volkswagen cu 2.870 unităţi (9% cotă de piaţă), Skoda 2.779 unităţi (8,7% din total piaţă), Renault – cu 2.411 unităţi (7,6% cotă de piaţă), Hyundai – cu 2.239 unităţi (7% cotă de piaţă).

Pe modele, cu cele 3.651 de unităţi vândute, Dacia Logan este cel mai bine vândut model, în intervalul ianuarie – aprilie, urmat de Dacia Duster cu 2.493 unităţi, Dacia Sandero – cu 1.867 unităţi, Skoda Octavia (1.293) şi Renault Clio (996).

În funcţie de tipul de combustibil al achiziţiilor de autoturisme, pe fondul scăderii generale a pieţei, în luna aprilie 2020 a crescut semnificativ ponderea autoturismelor diesel (43%), comparativ cu cea înregistrată în luna anterioară (34,1%). Autoturismele pe benzină continuă să deţină cea mai mare pondere, respectiv 63,1% din total, în scădere faţă de cota înregistrată anul trecut, de 64,9%.

Pe segmentul autoturismele electrice şi hibride, după primele patru luni din acest an, se înregistrează un volum în creştere totală de 4,6%, faţă de perioada similară a anului trecut. În această marjă, se consemnează o creştere de 27,5% la autoturismele full electrice şi 70,3%, la cele plug-in. Pe de altă parte, autoturismele hibride înregistrează o scădere conjuncturală de 4,2%.

Conform APIA, autovehiculele comerciale uşoare (inclusiv minibus şi pick-up) au înregistrat o scădere de 57,9%, în aprilie, iar la nivelul primelor patru luni există o diminuare de 30,1%.

NewMoney

Recent Posts

Inspectorii ANSVSA au pus sub sechestru sute de kilograme de produse alimentare

Inspectorii sanitari veterinari au controlat în ultima săptămână din luna aprilie peste 3.200 de unităţi…

3 ore ago

SWIFT RESPONSE 24: Exerciţiu multinaţional cu 5.000 de militari, dintre care 2.000 de paraşutişti

România participă cu 2.300 de militari şi 220 de mijloace tehnice la un exerciţiu multinaţional…

4 ore ago

Legea privind energia eoliană offshore va intra în vigoare în data de 30 mai

Legea privind energia eoliană offshore va intra în vigoare în data de 30 mai, a…

4 ore ago

GHID. Cine poate beneficia de schema de ajutor de stat de 2,25 miliarde lei pentru investiţii în industrie

Ministerul Finanţelor a publicat Ghidul schemei de 2,25 miliarde lei pentru investiţii majore în industriile…

5 ore ago

Klaus Iohannis a depus o cerere de pensionare

Catedra de profesor de Fizică a preşedintelui Klaus Iohannis de la Colegiul Naţional „Samuel von…

6 ore ago

Cotaţiile la cacao s-au prăbuşit cu 27% în două zile

Cotaţiile futures la cacao s-au prăbuşit, pierzând până la 27% în doar două zile, iar…

6 ore ago

Acest website folosește cookies