Platforma Uber furnizează un serviciu de transport și trebuie să obțină licență, a transmis avocatul general al Curţii de Justiţie a Uniunii Europene. Acesta motivează că Uber nu poate fi considerat doar un intermediar între şoferi şi pasageri, așa cum se prezintă oficial compania americană, ci controlează aspecte importante economic ale serviciului de transport urban.
„Platforma electronică Uber, deşi este un concept inovator, ţine de domeniul transporturilor. Astfel, Uber poate fi obligat să obţină autorizaţiile şi licenţele necesare conform legislaţiei naţionale”, declară avocatul general al Curţii de Justiţie a Uniunii Europene Maciej Szpunar.
Decizia Curții de Justiție vine după ce o asociaţie de şoferi de taxi din Barcelona a acuzat că Uber practică o concurenţă incorectă cu serviciul său UberPOP, care utilizează şoferi fără licenţă.
În replică, Uber susține că este furnizor de servicii din cadrul societății informaționale iar avocatul general al Curţii de Justiţie a Uniunii Europene a emis doar o opinie și nu o decizie finală. „Faptul că Uber ar putea fi considerată o companie de transport nu va schimba modul în care compania funcționează deja în majoritatea țărilor din Uniunea Europeană, acolo unde Uber a găsit o modalitate de a opera în cadrul reglementărilor existente (deși adesea acestea sunt învechite și restrictive). În schimb, va submina o reformă, atât de necesară, a legilor perimate care împiedică milioane de europeni să acceseze o călătorie sigură sau o modalitate de a câștiga un venit în plus doar la apăsarea unui buton”, transmite compania.
Uber are probleme și în România, unde mai multe asociații profesionale ale taximetriștilor acuză compania americană de concurență neloială. Taximetriștii au organizat chiar mitinguri pentru a atrage atenția autorităților. În schimb, Uber a purtat mai multe dialoguri cu factorii de decizie pentru a găsi o modalitate de reglementa acest serviciu.
FOTO: Mediafax
Glovo a realizat o analiză privind cele mai comandate produse de către români pentru masa…
Anul acesta, Lidl România le oferă angajaților din cele peste 350 de magazine două zile…
Într-un context economic în care antreprenoriatul românesc cunoaște o expansiune rapidă, dar adesea haotică, Ștefan…
Peste 15.000 de locuințe din România au fost certificate drept „Green Homes” sau au obținut…
Investimental, cel mai nou broker de pe piața de capital din România, anunță lansarea PIES,…
eMAG lansează un nou shop-in-shop dedicat produselor pentru rutina de îngrijire a părului și machiaj:…
Acest website folosește cookies