Ştiri

Europenii au cheltuit 18,3 miliarde de dolari pe aplicaţii mobile anul trecut

Sumele de bani investite anul trecut de către cetăţenii europeni în aplicaţii şi jocuri mobile au crescut considerabil, în ciuda scăderii numărului de download-uri.

Europenii au cheltuit anul trecut 18,3 miliarde de dolari, conform unei analize realizate de Sensor Tower, care vizează atât App Store, cât şi Google Play.

Comparativ cu 2020, se înregistrează o creştere cu 22,8% a sumelor date pe micro tranzacţii, abonamente şi aplicaţii premium.

Pe de altă parte, cheltuielile făcute de europeni reprezintă doar 14% din veniturile globale ale dezvoltatorilor, care, în 2021, au ajuns la 131,6 miliarde de dolari.

Cea mai descărcată aplicație

În continuare, App Store aduce mai mulţi bani decât Google Play, însă diferenţa scade. App Store a atras 9,8 miliarde de dolari de la europeni, cu o creştere anuală de 22.5%, în vreme cu Google Play creşte cu 23,2% şi ajunge la 8,5 miliarde de dolari.

Creşterea investiţiilor în aplicaţii a venit în ciuda faptului că numărul download-urilor a scăzut anul trecut cu 3,9%, oprindu-se la 27,4 miliarde. Google Play este cel care conduce la capitolul download-uri, magazinul celor de la Google având aici o cotă de 73,7% din toate download-urile înregistrate.

Marea Britanie (3,5 miliarde de dolari), Germania (3,4 miliarde de dolari), Franţa (2 miliarde de dolari), Rusia (1,2 miliarde de dolari) şi Elveţia (0,9 miliarde de dolari) sunt ţările care au cheltuit cel mai mult pe aplicaţii anul trecut.

Cea mai descărcată aplicaţie a fost TikTok, iar în Tinder au investit cei mai mulţi bani europenii.

Andrei Dumitru

Recent Posts

Garanti BBVA lansează un chatbot care utilizează tehnologia GPT

Garanti BBVA lansează chatbot-ul de ultimă generație, GIA, conceput pentru a îmbunătăți experiența clienților și…

11 minute ago

Care sunt cele mai comandate deserturi pe Glovo în zilele de Paște

Glovo a realizat o analiză privind cele mai comandate produse de către români pentru masa…

o oră ago

Ce program vor avea magazinele Lidl din România de Paște

Anul acesta, Lidl România le oferă angajaților din cele peste 350 de magazine două zile…

2 ore ago

Ștefan Mandachi și Iancu Guda lansează BIZZ Accelerator

Într-un context economic în care antreprenoriatul românesc cunoaște o expansiune rapidă, dar adesea haotică, Ștefan…

2 ore ago

RoGBC: Valoarea caselor verzi se apropie de trei miliarde de euro

Peste 15.000 de locuințe din România au fost certificate drept „Green Homes” sau au obținut…

2 ore ago

Investimental lansează PIES, o premieră pentru piața de capital din România

Investimental, cel mai nou broker de pe piața de capital din România, anunță lansarea PIES,…

2 ore ago

Acest website folosește cookies