Ştiri

EMA examinează și vaccinul Johnson&Johnson pentru cazuri de tromboze

Agenţia Europeană a Medicamentului (EMA) a anunţat vineri că a început să examineze rapoarte legate de cazuri de sângerări la persoane cărora le-a fost administrat vaccinul anti-COVID-19 produs de AstraZeneca şi de asemenea cazuri de cheaguri de sânge după administrarea vaccinului Johnson & Johnson, relatează agenţia Reuters, citată de Agerpres.ro.

Patru cazuri serioase de cheaguri de sânge cu trombocite scăzute, dintre care unul fatal, au fost raportate după inocularea cu vaccinul anti-COVID-19 produs de Janssen, filiala europeană a companiei farmaceutice americane Johnson & Johnson, potrivit EMA.

Agenţia europeană mai menţionează că au fost de asemenea raportate cinci cazuri de sindrom de scurgere capilară legate de vaccinul AstraZeneca. Această afecţiune, provocată de scurgeri sangvine din vasele mici de sânge, este caracterizată prin tumefacţii şi scăderea tensiunii arteriale.

Totuşi, EMA menţionează că ”în acest stadiu încă nu este clar dacă există o relaţie de cauzalitate” între vaccinuri şi simptomele raportate.

Agenţia europeană a recunoscut miercuri o legătură între administrarea vaccinului AstraZeneca şi cazuri foarte rare de „cheaguri de sânge neobişnuite asociate cu trombocite scăzute din sânge”, listate acum ca „efecte secundare foarte rare”. Totodată, autoritatea europeană de reglementare a medicamentelor, precum şi autorităţile britanice de sănătate au estimat că beneficiile utilizării acestui vaccin au depăşit cu mult riscurile.

EMA a primit rapoarte despre 169 de cazuri rare de tromboză venoasă cerebrală, înregistrate până la data de 4 aprilie, dintr-un total de 34 de milioane de doze de vaccin anti-COVID19 AstraZeneca administrate în Spaţiul Economic European.

NewMoney

Recent Posts

BEC a stabilit ordinea pe buletinele de vot de la Alegerile Europarlamentare

Biroul Electoral Central a stabilit, luni, prin tragere la sorţi, ordinea de pe buletinele de…

56 de minute ago

Garanti BBVA lansează un chatbot care utilizează tehnologia GPT

Garanti BBVA lansează chatbot-ul de ultimă generație, GIA, conceput pentru a îmbunătăți experiența clienților și…

o oră ago

Care sunt cele mai comandate deserturi pe Glovo în zilele de Paște

Glovo a realizat o analiză privind cele mai comandate produse de către români pentru masa…

2 ore ago

Ce program vor avea magazinele Lidl din România de Paște

Anul acesta, Lidl România le oferă angajaților din cele peste 350 de magazine două zile…

3 ore ago

Ștefan Mandachi și Iancu Guda lansează BIZZ Accelerator

Într-un context economic în care antreprenoriatul românesc cunoaște o expansiune rapidă, dar adesea haotică, Ștefan…

3 ore ago

RoGBC: Valoarea caselor verzi se apropie de trei miliarde de euro

Peste 15.000 de locuințe din România au fost certificate drept „Green Homes” sau au obținut…

3 ore ago

Acest website folosește cookies