Ştiri

Criza forței de muncă din industria auto se adâncește: trei companii caută 1.600 de muncitori

Companiile din industria auto vor să angajeze câteva mii de oameni, dar au dificultăți mari în a găsi angajații de care au nevoie, astfel că tot mai multe preferă să-și pregătească intern personalul.

Deficitul de forță de muncă este mai accentuat în ceea ce privește producătorii de componente și accesorii.

Grupul german Leoni, de exemplu, caută 750 de angajați pentru fabricile de cablaje deținute în România. Totodată, subsidiarele locale ale japonezilor de la Takata vor 550 de oameni care să producă volane, centuri de siguranță și saci pentru airbaguri la unitățile din Arad și Sibiu, un alt angajator activ din acest punct de vedere fiind Continental. Și Renault Technologie Roumanie, centrul de inginerie al producătorului auto francez Renault, a anunțat că vrea să-și suplimenteze echipa cu 300 de persoane.

Criza de personal forțează companiile să ia măsuri privind inclusiv școlarizarea. Un exemplu concludent este compania germană Bosch, care a deschis recent la Jucu, lângă Cluj-Napoca, un centru de training dedicat pregătirii elevilor în sistemul educaţional dual precum şi dezvoltării angajaţilor, centrul fiind situat pe platforma fabricii de componente electronice auto. În 2017, peste 120 de elevi din licee şi şcoli profesionale se pregătesc în sistemul de învățământ dual pregătit de Bosch pentru o carieră de tehnician în electromecanică şi electronică în unităţile de producţie deținute de companie la Cluj și Blaj.

Până acum, angajatorii (în auto, dar și în alte domenii afectate de deficitul de personal) au testat multe posibile soluții, dar niciuna nu și-a dovedit pe deplin eficiența – de la creșterea de salarii și acordarea de diverse beneficii la leasingul de personal, recrutarea de pe băncile școlii, relocarea de la zeci sau chiar sute de kilometri distanță sau chiar “importul” de muncitori din țări precum Nepal, Filipine și Turcia.

Industria auto are peste 200.000 de angajați, o cifră de afaceri de 22 miliarde de euro (13% din PIB) și exporturi de 13 miliarde de euro (24% din exporturile României). Deși mai puțin vizibili, producătorii de componente reprezintă două treimi din business, raportând anul trecut vânzări de circa 16 miliarde de euro.


Sursa foto: Mediafax

Emil Popescu

Emil are o experiență de peste 15 ani în presa economică, din care 13 la agenția Mediafax. Pentru NewMoney scrie pe domenii precum energie, industrie și auto.

Recent Posts

Noi obligaţii pentru transportatorii rutieri. Ce prevede Ghidul privind Sistemul national e-Transport

Ministerul Finanţelor şi ANAF au elaborat Ghidul privind Sistemul national e-Transport, prin care se urmăreşte…

2 zile ago

Se extind parcurile eoliene din România. Aviz al Ministerul Mediului pentru 81 de turbine

Ministerul Mediului a emis acorduri de mediu pentru patru parcuri eoliene, cu un total de…

2 zile ago

ANRE explică de ce este obligatorie montarea contoarelor de măsurare a energiei electrice la prosumatori

Necesitatea ca prosumatorii să îşi instaleze un contor care să măsoare electricitatea consumată din producţia…

2 zile ago

Adrian Câciu: Valoarea investiţiilor publice a crescut cu 70% în primul trimestru din 2024

Ministrul Investiţiilor şi Proiectelor Europene, Adrian Câciu, a anunţat că în primul trimestru al acestui…

2 zile ago

Deficitul bugetar a crescut la 2,06% din PIB în primele trei luni ale anului

Execuţia bugetului general consolidat în primele trei luni ale anului 2024 s-a încheiat cu un…

2 zile ago

Câți bani cheltuie românii pentru masa de Paște – Sondaj

Aproape jumătate (49%) dintre participaţii la un studiu derulat de EY intenţionează că cheltuiască pentru…

2 zile ago

Acest website folosește cookies