Criza forței de muncă din industria auto se adâncește: trei companii caută 1.600 de muncitori

Emil Popescu 23/10/2017 | 14:38 Ştiri
Criza forței de muncă din industria auto se adâncește: trei companii caută 1.600 de muncitori

Companiile din industria auto vor să angajeze câteva mii de oameni, dar au dificultăți mari în a găsi angajații de care au nevoie, astfel că tot mai multe preferă să-și pregătească intern personalul.

Deficitul de forță de muncă este mai accentuat în ceea ce privește producătorii de componente și accesorii.

Grupul german Leoni, de exemplu, caută 750 de angajați pentru fabricile de cablaje deținute în România. Totodată, subsidiarele locale ale japonezilor de la Takata vor 550 de oameni care să producă volane, centuri de siguranță și saci pentru airbaguri la unitățile din Arad și Sibiu, un alt angajator activ din acest punct de vedere fiind Continental. Și Renault Technologie Roumanie, centrul de inginerie al producătorului auto francez Renault, a anunțat că vrea să-și suplimenteze echipa cu 300 de persoane.

Criza de personal forțează companiile să ia măsuri privind inclusiv școlarizarea. Un exemplu concludent este compania germană Bosch, care a deschis recent la Jucu, lângă Cluj-Napoca, un centru de training dedicat pregătirii elevilor în sistemul educaţional dual precum şi dezvoltării angajaţilor, centrul fiind situat pe platforma fabricii de componente electronice auto. În 2017, peste 120 de elevi din licee şi şcoli profesionale se pregătesc în sistemul de învățământ dual pregătit de Bosch pentru o carieră de tehnician în electromecanică şi electronică în unităţile de producţie deținute de companie la Cluj și Blaj.

Până acum, angajatorii (în auto, dar și în alte domenii afectate de deficitul de personal) au testat multe posibile soluții, dar niciuna nu și-a dovedit pe deplin eficiența – de la creșterea de salarii și acordarea de diverse beneficii la leasingul de personal, recrutarea de pe băncile școlii, relocarea de la zeci sau chiar sute de kilometri distanță sau chiar “importul” de muncitori din țări precum Nepal, Filipine și Turcia.

Industria auto are peste 200.000 de angajați, o cifră de afaceri de 22 miliarde de euro (13% din PIB) și exporturi de 13 miliarde de euro (24% din exporturile României). Deși mai puțin vizibili, producătorii de componente reprezintă două treimi din business, raportând anul trecut vânzări de circa 16 miliarde de euro.


Sursa foto: Mediafax

Emil are o experiență de peste 15 ani în presa economică, din care 13 la agenția Mediafax. Pentru NewMoney scrie pe domenii precum energie, industrie și auto.