Ştiri

BD Lemntech, investiție de 1 milion de euro într-o linie robotizată de finisare a lemnului

BD Lemntech, companie cu capital privat 100% românesc, jucător important în piața producției publicitare și a amenajărilor, a investit din surse proprii un milion de euro într-o linie de finisare înalt tehnologizată, datorită căreia va crește viteza și calitatea procesului de producție, va fi extingama de finisaje, vor fi diminuate costurile și va fi propus un nou model de business. Se vor crea astfel premisele necesare pentru ca atingerea unei cifre de afaceri de 40 de milioane de lei la finalul anului 2022, la nivel de grup, ceea ce ar reprezenta o creștere de 30%, spun reprezentanții companiei.

Noua linie tehnologică, complet automatizată, este alcătuită din trei roboți: unul de calibrare și șlefuire pentru suprafețe, unul pentru șlefuirea pieselor profilate și altul de pulverizare, o cameră presurizată cu temperatură controlată, un cuptor vertical și un cuptor UV unde produsul prelucrat intră în faza de uscare. Cuptorul vertical este o inovație tehnologică față de cuptoarele liniare, deoarece reduce cu 70% spațiul necesar amplasării liniei de uscare. Datorită acestei tehnologii, compania poate finisa orice suport (MDF, PAL, placaj furnir, etc.) și poate aplica toate tipurile de vopseluri, baituri sau lacuri pigmentate.

Aveam în plan această investiție de câțiva ani. Investiția în finisaje industriale este una foarte delicată. Adică, ori o faci ca la carte, ori nu o faci deloc. Nu te poți opri la jumătatea drumului”, a declarat Andrei Constantinescu, proprietar și Director General al BD Lemntech.

El a adăugat că, pentru funcționarea în condiții optime a liniei tehnologice, a fost necesară și o investiție semnificativă într-un nou spațiu în care a fost amplasată linia tehnologica, având în vedere condițiile speciale în care trebuie să funcționeze: construcții presurizate pentru ținerea la distanță a prafului, acces semaforizat în secție, prin spații tampon, tratarea pardoselii cu un sistem antistatic, temperatură controlată pentru a nu influența particularitățile vopselei, un sistem avansat de recirculare și filtrare a aerului, cazane pentru producerea agentului termic la temperaturi înalte, instalații de transport pe role automate, respectiv un spațiu nou pentru asamblarea și ambalarea pieselor vopsite.

Odată cu noua investiție, BD Lemntech lansează și un nou model de business pentru companie, potrivit căruia o parte a capacității de producție a noii linii tehnologice va fi alocată firmelor care externalizează serviciile de finisaj. În acest fel, BD Lemntech va folosi investiția la capacitatea ei maximă, iar firmele partenere vor beneficia de toate avantajele acesteia, fără a fi nevoiți să facă o investiție similară.

Până la finalul acestui an, BDLemntech va mai construi o hală de asamblare-montaj, iar până în luna mai a anului viitor va fi gata și un nou spațiu P+2 pentru pentru birouri și showroom.

Pentru a „închide cercul”, respectiv pentru a deține tehnologia complet automatizată de fabricare a panourilor vopsite, vom investi anul viitor într-o linie pentru prelucrarea marginilor (cantului) panourilor în vederea vopsirii. Trebuie doar să ne decidem dacă vom adopta o soluție inovativă produsă de un furnizor din Germania sau vom merge pe o soluție clasică propusă de partenerii noștri italieni de la care am achiziționat și linia de vopsit”, a mai declarat Andrei Constantinescu.

În același timp, compania se uită atent în piață, fiind interesată de achiziția unor jucători cu același profil de activitate, mai spune Andrei Constantinescu, care adaugă că „roboții sunt bineveniți”, dar că se va continua și investiția oameni, adică „în echipa de ingineri și muncitori cu înaltă calificare, care fac parte din familia BDLemntech”

Înființată în 2005 de omul de afaceri Andrei Constantinescu, BD Lemntech este un grup de 3 firme cu diferite specializări, care acoperă toată gama de prelucrări pentru materiale pe bază de lemn, debitări laser sau gravură pentru lemn, materiale compozite sau metal și derulează proiecte în special în Industria Publicității, Amenajări Arhitecturale de interior sau exterior și Construcții. Producția este realizată în trei trei fabrici aflate în Sudul Bucureștiului, iar desfacerea se face atât intern, cât și pe piața europeană, în țări precum Germania, Franța, Elveția, Olanda și Bulgaria).

Andrei Dumitru

Recent Posts

Rezervele valutare ale BNR au scăzut la 62,5 miliarde de euro

Rezervele valutare la Banca Naţională a României (BNR) se situau la data de 30 aprilie…

5 minute ago

Macron nu renunţă la ideea de a trimite trupe în Ucraina şi ia în calcul arma nucleară

Preşedintele francez Emmanuel Macron are un plan pentru evitarea unei morţi ”brutale” a UE şi…

47 de minute ago

Domeniul Regal Săvârşin se deschide publicului pe 1 iunie (VIDEO)

Domeniul Regal Săvârşin nu se va deschide publicului în luna mai, ca până acum, ci…

2 ore ago

Peste 3000 de șoferi de TIR și 500 de îngrijitori de persoane din Filipine vor veni în România în 2025

Un proiect pilot inițiat de agenția de recrutare a personalului străin WORK FROM ASIA, prin…

5 ore ago

ANPC: La vopsirea ouălor nu utilizaţi vopsea pentru alte destinaţii, precum cea tipografică sau pentru textile

Directorul general în cadrul Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), Paul Anghel, afirmă că la…

7 ore ago

Studiu Revolut: Cum vor petrece europenii concediul din acest an

Revolut a întrebat 15.000 de respondenți din 15 țări, inclusiv 1.000 de români, care sunt…

8 ore ago

Acest website folosește cookies