Ştiri

ANPC cere închiderea Hotelului Intercontinental din Capitală. Ce nereguli au descoperit inspectorii de la Protecţia Consumatorilor

Comisarii de la Protecţia Consumatorilor au propus închiderea definitivă a Hotelului Intercontinental în urma controalelor succesive care s-au soldat cu amenzi totale de 100.000 de lei.

„Nici după trei controale succesive ale ANPC (Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor, n.r.), Intercontinental nu a reuşit să remedieze neregulile. Concluzia – 100.000 lei amendă şi posibilitatea închiderii hotelului”, se arată într-un comunicat al instituţiei. Echipe ale Comisariatului pentru Protecţia Consumatorilor Municipiul Bucureşti (CPCMB) au realizat o acţiune de control, pe 19 mai 2022, la Compania Hotelieră Intercontinental România SA.

În urma verificărilor, au fost aplicate 6 amenzi contravenţionale în valoare totală de 50.000 lei şi s-au dispus măsurile complementare de oprire definitivă de la comercializare a produselor la care s-au înregistrat nereguli, oprirea temporară a prestării serviciului până la remedierea deficienţelor a bucătăriei, oprirea temporară a prestării serviciului până la remedierea deficienţelor a 10 camere verificate şi a centrului SPA şi propunerea sancţiunii complementare de închidere temporară a unităţii pe o durată de cel mult 6 luni, se precizează în documentul citat.

Abaterile de la legislaţie constatate de comisarii CPCMB au fost: utilizarea unor produse din carne şi peşte fără elemente de identificare şi caracterizare şi dată limită de consum, elemente fără de care nu se poate stabili conformitatea acestora; utilizarea unor produse refrigerate cu data durabilităţii minimale schimbată o altă dată de expirare (produse cărora li s-a schimbat starea termică prin congelare); folosirea, atât în blocul alimentar, cât şi în minibarurile din camere, a unor produse cu data limită de consum depăşită; existenţa unor preparate finite calde depozitate la temperatura mediului ambiant sau în spaţii frigorifice, fără respectarea condiţiilor de temperatură, conform legii; utilizarea, la bucătărie, a unor legume cu modificări organoleptice, precum şi a unor produse congelate, cu arsuri de congelare; nerespectarea vecinătăţilor produselor alimentare, în spaţiile frigorifice, precum şi depozitarea băuturilor direct pe paviment; existenţa unor condiţii igienice necorespunzătoare atât în camerele de hotel, cât şi în centrul SPA; lipsa informaţii privind utilizarea electronicelor; condiţii deficitare de amenajare a spaţiilor de cazare, care pot pune în pericol viaţa sau sănătatea consumatorilor (tencuială exfoliată, prize desprinse din perete, cabluri neizolate, geamuri crăpate, protecţia unei trepte de la scara de acces la saună deteriorată).

În ziua următoare, au fost verificate măsurile dispuse către operatorul economic cu o zi înainte şi, în urma constatării faptului că deficienţele nu au fost remediate în totalitate (condiţiile igienice şi de amenajare deficitare din camere, precum şi utilizarea produselor alimentare expirate fiind în continuare întâlnite de echipa de control), comisarii CPCMB au decis extinderea verificării la toate camerele libere ale hotelului.

Ca atare, sancţiunile adăugate sau rămase în vigoare în a doua zi de control au fost alte 4 amenzi contravenţionale în valoare de 35.000 lei, menţinerea măsurii de oprire temporară a prestării serviciului până la remedierea deficienţelor pentru bucătărie, centrul SPA şi 10 camere de cazare, cărora li s-au adăugat încă 20 de camere (măsura aplicându-se, în total pentru 30 de camere), precum şi propunerea de închidere temporară a unităţii pe o durată de cel mult 6 luni.

Aceeaşi situaţie s-a întâmplat o zi mai târziu, comisarii constatând din nou neîndeplinirea măsurilor şi găsind, în continuare materii prime expirate, în spaţiul de depozitare al produselor alimentare, preparate finite neetichetate, materii prime congelate cu data limită de consum schimbată, preparate gata montate pe farfurii pentru a fi servite, deşi bucătăria era oprită de la funcţionare şi două camere oprite de la funcţionare, ocupate.

„Ca atare, a mai fost aplicată o sancţiune contravenţională în valoare totală de 15.000 lei – ajungându-se, astfel, la un total de 100.000 lei, amenzi, – şi s-a propus sancţiunea complementară de închidere definitivă a hotelului”, se precizează în comunicatul ANPC.

Elena Marinescu

Recent Posts

Ţările UE au decis ca veniturile din activele ruseşti îngheţate să fie folosite pentru susţinerea militară a Ucrainei

Ambasadorii statelor UE au căzut de acord de principiu ca veniturile rezultate din activele ruseşti…

4 ore ago

Ciolacu: Datoria publică va ajunge la 48-49% din PIB în acest an

Premierul Marcel Ciolacu a declarat miercuri că datoria publică va ajunge anul acesta la 48…

5 ore ago

TOPUL celor mai bune universităţi din România

Ministerul Educaţiei a dat publicităţii miercuri noul clasament al celor mai bune universităţi din România…

7 ore ago

Românii au plătit facturi mai mici la gaze şi la curentul electric

Reprezentanţii Ministerului Energiei anunţă că preţurile facturilor la gaze naturale au scăzut în luna aprilie…

7 ore ago

Peste 6.000 de firme şi-au suspendat activitatea în primul trimestru din 2024

Numărul firmelor care şi-au suspendat activitatea în primele trei luni din 2024 a fost de…

7 ore ago

Lensa a ajuns la venituri de peste 207 milioane de lei în 2023. Compania are o rețea de 81 de magazine în piața locală

Retailerul de optică Lensa a înregistrat venituri de peste 207 milioane de lei, consemnând astfel…

8 ore ago

Acest website folosește cookies