Ştiri

Alexandrion Group va inaugura o distilerie în statul New York, la finalul anului viitor. Investiţia va ajunge la 120-130 milioane dolari

Alexandrion Grup România, cel mai mare producător de băuturi spirtoase din țară, va inaugura o distilerie în statul New York, SUA, la finalul anului viitor. Investiția, estimată initial la 100 milioane dolari, va ajunge în final la 120-130 milioane dolari, pe fondul scumpirilor metalelor, a declarat marți pentru News.ro Nawaf Salameh, președinte fondator Alexandrion Group.

Fabrica va avea cea mai mare capacitate din statul New York. Ea trebuie să livreze pe piață în jur de 30-40 milioane sticle whiskey anual.

”Sperăm că la anul, spre sărbătorile de iarnă, să-I dăm drumul. Dacă nu ne încurcă acest… launii vor să facă profit pe urma războiului din Ucraina. Toată lumea caută scuze să crească prețul, am acceptat creșterile de preț la anumite metale și mi-au promis partenerii mei care se ocupă de acest proiect că la anul va fi gata, dacă nu se mai întâmplă o șmecherie, să mai retragem produse de pe piață. Sper la anul să fie gata”, a declarat Nawaf Salameh, președinte fondator Alexandrion Group.

În afară de creșterile de preț la inox, cupru, de exemplu, compania se mai confruntă cu o problemă, că furnizorii întârzie livrările.

Valoarea investiției va crește cu 20-30%, spune el, față de cât estima inițial.

”Noi, pentru distilerie, am alocat inițial 100 milioane dolari, bani ce urmau a fi investiți în cinci ani de zile. Până acum s-a investit în jur de 10 milioane dolari și urmează să mai fie investiți în jur de 40 milioane dolari. La cei 40 milioane dolari care trebuie alocați, deja avem o creștere în jur de 20%, dacă nu mai mult. Vor fi în jur de 50 milioane dolari. Programul merge mai departe. Nu ne ajung 100 milioane dolari, va fi în jur de 120-130 milioane dolari”, spune Nawaf Salameh, care precizează că aceste creșteri de preț ale metalelor au fost artificiale.

Compania a anunțat pentru prima dată intenția de a dezvolta distileria în State Unite ale Americii în iulie 2017.

Alexandrion Group are o nouă structură organizațională

Alexandrion Group are o nouă structură organizațională care permite o gestionare mai eficientă a afacerilor grupului, care au cunoscut o expansiune amplă la nivel global, în ultimii ani. Un rol cheie în această structură îl are entitatea Family Office, condusă de un președinte, rol ocupat de Nawaf Salameh și de doi vicepreședinți, roluri care vor fi ocupate de doi dintre cei trei fii ai săi, Antonio Salameh și Roberto Salameh.

“În 1994 am pus bazele unei afaceri cu entuziasmul, energia și viziunea unui tânăr antreprenor aflat la început de drum, care își dorea să cucerească lumea”, a spus Nawaf Salameh, președinte fondator Alexandrion Group.

El spune că a avut doi lideri puternici, marcanți, ca surse de inspirație pentru viziunea sa de business: Alexandru cel Mare și Constantin Brâncoveanu.

”După aproape 30 de ani, afacerea mea este liderul pieței de băuturi spirtoase și vinuri din România și un jucător puternic, aflat într-un proces strategic de expansiune globală agresivă. Astăzi, Alexandrion Group nu mai reprezintă un singur om, Nawaf Salameh, ci familia Salameh. Eu am fost cel care a pus bazele afacerii, am construit-o până la nivelul de jucător global, iar mai departe o voi conduce transferând viziunea și valorile mele generațiilor viitoare, pentru a asigura continuitatea și integritatea business-ului. Această afacere va rămâne întotdeauna în familie. Generațiile viitoare nu vor putea înstrăina nicio parte din afacerea de familie”, a adăugat Salameh.

Family Office coordonează serviciile partajate la nivelul grupului: finanțe si control, tehnologia informației și tranformare digitală, lanț de distribuție, juridic, conformitate și reglementare, marketing și branding, afaceri corporative internaționale, resurse umane și trade marketing, conduse de Chief Experience Officers (CXO), precum și afacerile grupului în diverse segmente: distilerii și fabrici, distribuție și trading, hoteluri și magazine, energie și imobiliare, conduse de Chief Executive Officers (CEO).

Salameh a subliniat și faptul că este extrem de important ca realizările și rezultatele financiare ale unui grup, așa cum este Alexandrion Group, trebuie înțelese de public și raportate la nivel global, nu doar la nivelul țării de origine a investiției, pentru a reflecta corect amploare proiectelor și valoarea lor.

“Alexandrion Group trebuie privit de către cei care realizează topuri în România, ca o organizație globală, nu doar din prisma companiei cu cea mai mare cifră de afaceri din grup. Pentru a reflecta realitatea, aceste topuri trebuie să includă și grupuri de companii, nu doar companii și trebuie luată în considerare activitatea din toate țările în care grupul este prezent. Antreprenorii care au reușit să iasă în afara granițelor țării și să construiască afaceri internaționale, trebuie să fie o sursă de inspirație și motivare pentru ceilalți antreprenori, care, poate, nu au curajul, încă, să facă o astfel de mișcare. Topurile realizate astfel descurajează antreprenorii, în loc să îi motiveze. Fiecare companie sau grup de companii trebuie tratat la valoarea sa reală”, a explicat Nawaf Salameh.

El afirmă că atunci când a deschis firma din Brazilia nu s-a gândit doar la afacerea sa, ci la toți antreprenorii din România care i-ar putea urma exemplul.

”Am deschis o ușă și pentru alte companii sau grupuri de companii înființate în România. Trebuie să fim conștienți cu toții că, în ziua de astăzi, toate informațiile lansate în spațiul public se propagă rapid la nivel internațional, așa că acestea trebuie să fie corecte și complete. În caz contrar pot afecta puternic imaginea organizațiilor sau a celor despre care se vorbește” a adăugat Nawaf Salameh.

La începutul lunii martie, Alexandrion Group a încetat parteneriatul său cu producătorul de vodcă de origine rusă, Beluga Group, asumându-și pierderi în valoare de aproximativ 1 milion de euro, ca parte a eforturilor sale de a-i susține pe cei afectați de criza din Ucraina. Pentru a acoperi cererea pe acest segment, generată de sancțiunile impuse producătorilor ruși, Alexandrion Group a creat o echipă de experți în băuturi spirtoase globală. Această echipa care va crea o varietate mare de branduri de votcă.

“Suntem într-un proces agresiv de înlocuire a brandurilor de votcă rusească eliminate din piața internațională. Avem o echipă formată din experți din mai multe părți ale lumii, cu know-how vast, capabilă să producă cea mai bună votcă. În curând vom lansa o votcă premium care va schimba regulile în categorie” a concluzionat Salameh

FOTO: Laszlo Raduly

Andrei Dumitru

Recent Posts

STUDIU. Comerţul online din România va crește în 2024 cu aproximativ 10%

Sectorul de e-commerce din România este evaluat la aproximativ 7 miliarde de euro pentru finalul…

17 ore ago

Ministerul Economiei crește plafonul finanțării nerambursabile în cadrul programului Start Up Nation

Ministrul Economiei, Ştefan Radu Oprea, a anunţat că programul Start Up Nation, va beneficia din…

18 ore ago

Consiliul Concurenței dă verdictul privind evoluţia sectorului bancar

Preşedintele Consiliului Concurenţei, Bogdan Chiriţoiu, a declarat vineri că rezultatele investigaţiei sectoriale privind sectorul bancar…

18 ore ago

Lazea (BNR): Cei care solicită noi facilităţi fiscale, salarii, ştiind bine că anul viitor va urma o corecţie, la ce se aşteaptă?

Adâncirea dezechilibrelor fiscale prin solicitarea de facilităţi ar putea avea la bază o speranţă deşartă…

22 de ore ago

Meta Platforms, sub lupa anchetatorilor UE pentru conţinutul online

Compania Meta Platforms este vizată de o investigaţie majoră din partea Uniunii Europene legată de…

22 de ore ago

Undă verde pentru referendumul de aderare a Republicii Moldova la UE

Parlamentul de la Chişinău a adoptat joi o hotărâre privind desfăşurarea referendumului privind aderarea Republicii…

o zi ago

Acest website folosește cookies