Fapt Divers

85 de zile pe o barcă în Oceanul Atlantic, pentru a-și vedea tatăl

Povestea unui marinar, care a plecat pe apă din Portugalia în Argentina, a făcut înconjurul lumii.

La câteva zile după ce Argentina a anulat toate zborurile internaționale de pasageri pentru a proteja țara de noul coronavirus, Juan Manuel Ballestero și-a început călătoria spre casă, în singurul mod posibil: a pășit la bordul micii sale vele pentru ceea ce s-a dovedit a fi o odisee de 85 de zile pe Oceanul Atlantic.

Argentinianul în vârstă de 47 de ani ar fi putut rămâne pe mica insulă portugheză Porto Santo, un loc pitoresc în mare parte cruțat de noul virus. Dar ideea de a petrece, ceea ce credea el ar putea fi „sfârșitul lumii”, departe de familia sa, în special de tatăl său, care avea să împlinească curând 90 de ani, era insuportabilă.

Așa că și-a încărcat barca cu conserve de ton, fructe și orez și a plecat pe Ocean la mijlocul lunii martie.„Nu voiam să rămân ca un laș într-o insulă în care nu au existat cazuri”, a spus Ballestero. „Am vrut să fac tot posibilul să mă întorc acasă. Cel mai important lucru pentru mine a fost să fiu alături de familia mea”, a explicat el.

Sfătuit să renunțe

Prietenii au încercat să-l descurajeze să înceapă călătoria, considerând-o periculoasă, iar autoritățile din Portugalia l-au avertizat că s-ar putea să nu i se permită să revină în țară dacă ar avea probleme în timpul navigării. Rudele sale, obișnuite cu stilul de viață al lui, știau însă că nu are sens să discute cu el despre asta. „Incertitudinea de a nu ști unde e timp de 50 de zile a fost foarte grea”, a spus tatăl său, Carlos Alberto Ballestero. „Dar nu am avut nicio îndoială că încercarea sa nu se va sfârși cu bine”, a mai adăugat acesta.

Pe 12 aprilie, autoritățile din Capul Verde au refuzat să-i permită să acosteze pe insulă, pentru a-și reface stocul de alimente și combustibil. Sperând că mai are suficientă mâncare pentru restul călătoriei, el și-a îndreptat barca spre vest, fiind împins de forța vânturilor și economisind astfel benzina. Carlos nu era străin de petrecerea unor perioade lungi de timp pe mare, dar faptul că era singur în largul oceanului a fost descurajant chiar și pentru cel mai experimentat marinar. Citește continuarea pe InformațiaBucurești.ro

NewMoney

Recent Posts

Noi obligaţii pentru transportatorii rutieri. Ce prevede Ghidul privind Sistemul national e-Transport

Ministerul Finanţelor şi ANAF au elaborat Ghidul privind Sistemul national e-Transport, prin care se urmăreşte…

2 zile ago

Se extind parcurile eoliene din România. Aviz al Ministerul Mediului pentru 81 de turbine

Ministerul Mediului a emis acorduri de mediu pentru patru parcuri eoliene, cu un total de…

2 zile ago

ANRE explică de ce este obligatorie montarea contoarelor de măsurare a energiei electrice la prosumatori

Necesitatea ca prosumatorii să îşi instaleze un contor care să măsoare electricitatea consumată din producţia…

2 zile ago

Adrian Câciu: Valoarea investiţiilor publice a crescut cu 70% în primul trimestru din 2024

Ministrul Investiţiilor şi Proiectelor Europene, Adrian Câciu, a anunţat că în primul trimestru al acestui…

2 zile ago

Deficitul bugetar a crescut la 2,06% din PIB în primele trei luni ale anului

Execuţia bugetului general consolidat în primele trei luni ale anului 2024 s-a încheiat cu un…

2 zile ago

Câți bani cheltuie românii pentru masa de Paște – Sondaj

Aproape jumătate (49%) dintre participaţii la un studiu derulat de EY intenţionează că cheltuiască pentru…

2 zile ago

Acest website folosește cookies