Vor considera oamenii, în viitor, metaversurile ca făcând parte din viață, așa cum au adoptat internetul, telefoanele cu ecran tactil sau social media?

Senica Micu 07/07/2022 | 10:18 Oameni
Vor considera oamenii, în viitor, metaversurile ca făcând parte din viață, așa cum au adoptat internetul, telefoanele cu ecran tactil sau social media?

Vor considera oamenii, în următorii cinci-zece ani, metaversurile ca făcând parte din viață, așa cum au adoptat internetul, telefoanele cu ecran tactil sau social media? „Da“, răspunde astăzi Florina Onețiu. Antreprenoarea tocmai a anunțat lansarea unei platforme integrate cu servicii în metavers. Ce așteptări are?

Pasionată de investiții în tehnologie și orien­tată dintotdeauna către transformare și evoluție, Florina Onețiu vine astăzi cu un nou business, Xclusiverse, lansat în Emira­tele Arabe Unite, în urma unei investiții de 1,1 milioane de euro. În ultimii ani, aceasta a acumulat o experiență bogată în mediul antreprenorial – după ce a dezvoltat împreună cu soțul său, Cristian Onețiu, aface­rea de familie Life Care – și a fondat și condus rețeaua de wellbeing Centrele Fericirii, din care a făcut exit în 2019.

Ce înseamnă în cariera sa acest nou pas? „Trecerea într-o nouă etapă. Ne aflăm într-o eră în care o nouă lume se deschide pentru noi, suntem constructorii unei lumi virtuale care va aduce valoare întreprinderilor și utilizatorilor din întreaga lume“, răspunde Florina Onețiu. Care este obiectivul pentru platforma Xclusiverse? Să devină cel mai mare metavers din lume cu produse și servicii premium.

De la angajată la antreprenoare

Înainte de a intra în antreprenoriat, pe la finalul anilor ’90, Florina Onețiu a lucrat în marketing și advertising. După trei ani într-o multinațională și doi ani în agenții a decis să-și urmeze visul de a avea propriul business. „Nu am avut succes, chiar am dat fa­li­ment, dar am câștigat niște lecții extrem de valoroase pentru mai târziu. M-am remontat rapid după acest eșec și, cu lecțiile învățate, din 2005 am condus departamentul de marketing al companiei Life Care Corp – businessul nostru de familie. Apoi am fost în boardul companiei, între 2015 și 2017, pentru că începusem businessul cu Centrele Fericirii. Din 2019 am extins businessul Life Care în SUA și am făcut exit cu Centrele Fericirii“, povestește ea.

În primul an de pandemie de COVID-19, Life Care a înregistrat un profit de aproape un milion de euro, în creștere cu 65% față de anul anterior, în timp ce cifra de afaceri a avut un avans de 25%, până la zece mili­oane de euro.

În ultimul deceniu, Florina Onețiu a lucrat cu peste 60 de antreprenori în diverse programe de consultanță și mentorat, în spe­cial de marketing. Mai mult, a urmat cursuri și formări la instituții internaționale precum universitățile Oxford, Stanford sau Cornell, dar și Frankfurt School of Finance and Management, care să o ajute în business, în managementul echipelor, în con­sul­tanță.

„În 2020 ne-am mutat în Germania (îm­preună cu familia, n.r.) pentru a face primul pas în construcția businessului nostru glo­bal din tehnologie. Scopul era să ajungem în Statele Unite pentru a dezvolta acest busi­ness, dar, odată cu pandemia și cu schim­bările care au intervenit, am ajuns și ales să pornim businessul în Dubai, din 2021. Vom continua să dezvoltăm grupul nostru de businessuri din Dubai. Nu in­tenționăm să ne întoarcem în România, cel puțin nu în urmă­torii cinci-șase ani“, notează ea.

„Un hub tehnologic“

De ce a fost ales Dubai pentru a lansa Xclusiverse și cu ce avantaje vine acest nou business? „Mediul în care ne aflăm acum, mai exact Dubai, este un hub tehnologic al lumii. Vorbim despre un loc și o țară foarte deschise noului mediu de business, cu o viteză uimitoare de reacție și implementare a noilor tehnologii. Începând cu dezvoltarea afacerilor în sis­tem blockchain și până la introducerea tuturor operațiunilor în metaverse. De aceea am și ales să creăm acest produs de business pornind de aici și adresându-ne întregii lumi“, detaliază Florina Onețiu.

Primele produse de membership Xclusiverse s-au vândut mai întâi tot în Dubai (în luna martie, anul acesta), iar ulterior și în SUA și Germania. De asemenea, sunt deja clienți din România, iar pe listă se află și alte țări precum Marea Britanie, India, Franța, Turcia, Singapore. Platforma este formată din trei componente: m­eta­versul propriu-zis („noua lume digitală cu o zonă de interacți­une intensă în mediul virtual“), e-commerce („un spațiu unde cei interesați pot să în­chirieze showroomuri, spații comerciale în care să își vândă produsele fie digitale, sub formă de NFT-uri, fie reale“) – și crypto investment („ceea ce în­seamnă că vor fi emise tokens de utilitate și securitate, iar utilizatorii vor putea face investiții și ulterior le pot schimba pe platformele de exchange“).

„Xclusiverse va conține trei zone: Xclusiverse City – un loc de joacă de lux pentru in­teracțiune socială imersivă, de tipul joci și câștigi, întâlniri și alte activități, Xclusiverse Mall, unde magazinele vor vinde produse obișnuite și digitale, și Xclusiverse Club, o zonă concepută pentru întâlniri ex­clusive și evenimente offline“, comple­tează ideea Florina Onețiu.

În prima etapă, platforma se va adresa companiilor din industrii precum imobiliare, construcții, arhitectură, servicii pentru business, luxury sau retail. Prin produsele de membership pe care aceste companii le vor achiziționa, ele vor avea acces spre în­chiriere de spații de birouri, spații de magazine, servicii de arhitectură, săli de training și prezentări, servicii de advertising. Un pro­dus de membership pentru un birou începe de la prețul de 1.500 de dolari pe an.

Puntea dintre lumi

Totodată, platforma se va adresa și persoanelor fizice cu venituri medii și mari, utilizatorilor care do­resc să exploreze experiențe interactive în lumea virtuală și investitorilor care vor să cumpere (sau să investească) în piața glo­bală imobiliară și/sau în monede virtuale.

„În ceea ce privește avantajele, gândiți-vă la asta: sunteți o companie care intențio­nează să câștige o cotă de piață mai mare. Puteți face acest lucru în mod tradițional și/sau puteți avea acces la clienți din întreaga lume și să fiți un pionier într-o lume care, la fel ca internetul de acum 20 și ceva de ani, este acum la început“, adaugă antreprenoarea.

Potrivit spuselor sale, cei care vor intra în lumea Xclusiverse pot cumpăra, în calitate de persoană fizică, produse virtuale. Inclusiv pot achiziționa tokenuri de securitate, ce pot reprezenta fracții din proprietăți reale din Dubai sau din alte metropole, pentru a le deține și tranzacționa.

Pentru anul 2022 sunt estimate venituri de aproximativ 4,9 milioane de dolari, iar pentru 2023 este previzionată o dublare a acestei cifre. Compania se află în proces de recrutare pentru întregirea echipei, cu sco­pul de a ajunge la 40 de persoane la începutul lui 2023, de la 14 persoane în prezent.

„Tehnologia metavers va face posibilă crearea unei punți între lumea reală și cea virtuală. (…) Cel mai probabil, metaversurile vor aduce noi oportunități de învățare, sociale, financiare, de cumpărături, locuri de muncă. Pe termen scurt și mediu, viziunea noastră este de a construi cea mai mare co­munitate globală de oameni pe o tehnolo­gie blockchain, prin experiențe de interac­țiune virtuală, cumpărături și întâlniri de afaceri“, mai spune Florina Onețiu.

Xclusiverse este parte a Unicorp Ventu­res, un fond de investiții orientat către companii cu potențial mare de creștere și piață globală în industrii precum IT, imobiliare sau entertainment. Din Unicorp Ventures, care a fost fondat de antreprenoare îm­preună cu soțul său, mai fac parte, printre­ altele, un fond de investiții imobiliare – care atrage investitori și gestionează pro­prietăți imobiliare clasice și bunuri digitale – și o companie de software dedicată pieței imobiliare fracționate.

Acest articol a apărut în numărul 143 al revistei NewMoney.

Senica Micu are o experiență de peste zece ani în presa de business. A scris pentru mai multe publicații, precum Forbes, Money Express și Capital, realizând interviuri cu lideri de companii și antreprenori. În paralel, a coordonat diverse proiecte editoriale și s-a implicat în organizarea unor evenimente.