Ştiri

Veniturile Telekom România au scăzut cu 4,4% în primele luni din 2019

Grupul Telekom România a anunţat, miercuri, că veniturile consolidate au scăzut cu 4,4% în primul trimestru, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, până la 216,6 milioane euro, în condiţiile în care veniturile din servicii mobile au scăzut cu 6,6%.

Veniturile din servicii mobile au scăzut cu 6,6%, până la 76,2 milioane de euro, în primele trei luni, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.

„Scăderea a avut loc în principal ca urmare a impactului tranziţiei efectuate în platformele IT, reflectat în T4 2018, care a condus la deconectări în ultima parte a anului. Prin urmare, numărul de deconectari din primele luni ale lui 2019 a influenţat negativ rezultatul net. Cu o normalizare a regimului de facturare a abonaţilor, Telekom Romania aşteaptă stabilizarea veniturilor sale din servicii mobile, în a doua jumătate a acestui an”, se arată în comunicat.

Totodată, veniturile din serviciile fixe au scăzut cu 12,2% în T1 2019, până la 57,8 milioane de euro, ca urmare a veniturilor mai mici generate de serviciile de voce fixă, reflectând un declin atât în ceea ce priveşte venitul mediu pe utilizator, cât şi numărul de clienţi.

„Utilizatorii de voce (inclusiv FMC) au ajuns la 2,1 milioane la finalul primului trimestru al acestui an, în creştere cu 2% faţă de T1 2018. Cei doi factori, aflaţi în opoziţie, care au influenţat acest rezultat, au fost, creşterea semnificativă a bazei de clienţi pentru servicii integrate fix-mobil şi declinul continuu al numărului de abonaţi pentru serviciile tradiţionale de voce fixă”, se arată în comunicat.

Segmentul clienţilor de servicii de televiziune a înregistrat o scădere de 3,7% în T1 2019, ajungând la 1,41 milioane, influenţat, în principal, de declinul tehnologiei DTH (Direct to Home).

În acelaşi timp, segmentul de Internet TV (IPTV), a înregistrat o creştere de 8,1% a numărului de clienţi, în primul trimestru al anului, comparativ cu acelaşi trimestru al anului trecut. Pentru pachetele convergente fix-mobil, numărul de clienţi a crescut cu 40,2% în T1 2019, faţă de T1 2018, până la 771.000 la finalul lui martie 2019.

„La 31 martie 2019, baza totală de clienţi a Telekom Romania Mobile era de 4,65 milioane, în uşoară scădere cu 0,8% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, în principal ca urmare a eliminării SIM-urilor inactive”, se arată în comunicat.


Foto: Mediafax

NewMoney

Recent Posts

Noi obligaţii pentru transportatorii rutieri. Ce prevede Ghidul privind Sistemul national e-Transport

Ministerul Finanţelor şi ANAF au elaborat Ghidul privind Sistemul national e-Transport, prin care se urmăreşte…

2 zile ago

Se extind parcurile eoliene din România. Aviz al Ministerul Mediului pentru 81 de turbine

Ministerul Mediului a emis acorduri de mediu pentru patru parcuri eoliene, cu un total de…

2 zile ago

ANRE explică de ce este obligatorie montarea contoarelor de măsurare a energiei electrice la prosumatori

Necesitatea ca prosumatorii să îşi instaleze un contor care să măsoare electricitatea consumată din producţia…

2 zile ago

Adrian Câciu: Valoarea investiţiilor publice a crescut cu 70% în primul trimestru din 2024

Ministrul Investiţiilor şi Proiectelor Europene, Adrian Câciu, a anunţat că în primul trimestru al acestui…

2 zile ago

Deficitul bugetar a crescut la 2,06% din PIB în primele trei luni ale anului

Execuţia bugetului general consolidat în primele trei luni ale anului 2024 s-a încheiat cu un…

3 zile ago

Câți bani cheltuie românii pentru masa de Paște – Sondaj

Aproape jumătate (49%) dintre participaţii la un studiu derulat de EY intenţionează că cheltuiască pentru…

3 zile ago

Acest website folosește cookies