Ştiri

Veniturile Enel în România au urcat cu 20%, la 357 milioane euro

Veniturile companiilor Enel în România au urcat cu 20%, de la 298 de milioane de euro la 357 de milioane de euro, în primul trimestru al acestui an comparativ cu intervalul similar al anului 2018, potrivit raportului trimestrial al Grupului energetic italian Enel, consultat de News.ro.

De asemenea, pe ansamblul operaţiunilor din România, EBITDA a scăzut de la 45 de milioane de euro la 22 de milioane de euro, în principal ca urmare a evoluţiei de pe segmentul de furnizare de energie electrică. Acesta a trecut de la un EBITDA de 9 milioane de euro la un rezultat negativ de 22 de milioane de euro în primul trimestru al acestui an, în condiţiile în care preţurile pe piaţa spot engros de energie electrică au avansat cu peste 50% în intervalul de referinţă, potrivit datelor companiei.

Segmentul de furnizare de energie electrică a avut venituri de 299 milioane de euro, în urcare de la 268 milioane de euro în primele trei luni din 2018, în timp ce veniturile segmentului de distribuţie au rămas constante la 95 de milioane de euro. Veniturile din producţia de energie din surse regenerabile au crescut de la 30 de milioane de euro la 45 de milioane de euro în intervalul menţionat.

În distribuţie, volumul de energie electrică distribuit a rămas constant, la 4 TWh, iar numărul  de contoare inteligente instalate a crescut de la 300.000 în primul trimestru al anului 2018 la 500.000 în primul trimestru al acestui an. În aceeaşi perioadă, cheltuielile de capital (investiţiile) în segmentul de distribuţie au urcat de la 22 de milioane de euro la 31 de milioane de euro.  Numărul de clienţi pe segmentul de distribuţie a urcat de la 2,8 milioane la 2,9 milioane.

Enel România este unul dintre cei mai mari investitori privaţi în domeniul energetic, cu operaţiuni în sectorul distribuţiei şi furnizării de electricitate, dar şi al producţiei de energie electrică din surse regenerabile (cu o putere instalată de 534 MW), prezent pe piaţa din România din 2005.

Enel are aproximativ 3.100 de angajaţi în România şi oferă servicii unui număr de 3 milioane de clienţi. Companiile E-Distribuţie operează reţele cu o lungime totală de aproximativ 128.000 de kilometri în trei zone importante ale ţării: Muntenia Sud (inclusiv Bucureşti), Banat şi Dobrogea, acoperind o treime din piaţa locală de distribuţie.


Foto: Mediafax

NewMoney

Recent Posts

Vânzările de locuințe din București au crescut cu 63%, în luna aprilie

Piața imobiliară din București continuă să demonstreze în 2024 o performanță remarcabilă de la o…

o oră ago

Datoria externă totală a României a crescut în primele trei luni cu 7,643 miliarde euro

Datoria externă totală a României a crescut în primele trei luni cu 7,643 miliarde euro,…

2 ore ago

Cum arată joburile viitorului. 62% dintre elevii români aspiră să lucreze în domeniul IT

Liceenii români preferă IT-ul și telecomunicațiile ca principale opțiuni de carieră (62%), iar 61% dintre…

3 ore ago

Primark continuă expansiunea în România și anunță deschiderea primului magazin din Cluj-Napoc

Primark, retailerul internațional de modă, a anunțat că intenționează să deschidă cel de-al patrulea magazin…

4 ore ago

Raport: Producția unor materii prime de bază, precum orez, litiu sau fier, riscă o scădere dramatică până în 2050 din cauza secetei și a caniculei

Producția a nouă materii prime de bază pentru economie și populație - cereale (grâul, orezul…

4 ore ago

Studiu Investimental: 86% dintre investitorii din România investesc pe termen mediu și lung

Investimental, cel mai nou broker de pe piața de capital din România, anunță finalizarea celei…

4 ore ago

Acest website folosește cookies