Vânzările IKEA România au crescut cu 14% în ultimul an. Peste 3,3 milioane de oameni au vizitat magazinul din Băneasa

Gabriel Bucur 23/11/2017 | 16:05 Ştiri
Vânzările IKEA România au crescut cu 14% în ultimul an. Peste 3,3 milioane de oameni au vizitat magazinul din Băneasa

Magazinul de mobilier și decorațiuni pentru casă IKEA din zona Băneasa, parte din grupul suedez IKEA, a anunțat o creștere de 14% a vânzărilor, în anul fiscal 2017 (1 septembrie 2016 – 31 august 2017), și vânzări în valoare de aproape 586,6 milioane de lei, fără TVA.

Tot în acest interval, magazinul IKEA din nordul Bucureștiului a fost vizitat de peste 3,3 milioane de oameni, iar site-ul oficial a fost accesat de peste 7,5 milioane de vizitatori unici.

„Suntem mândri de creșterea excelentă din România, care ne-a adus pe locul 5 în topul țărilor cu cea mai rapidă creștere din lumea IKEA în anul acesta financiar. (…) Anul acesta, am făcut un pas important către deschiderea celui de-al doilea magazin IKEA din București – prin obținerea autorizației de construire – și am crescut capacitatea de depozitare cu 30%, cu scopul a îmbunătăți disponibilitatea produselor pentru comenzile online. (…) Mai mult, deschiderea IKEA Pallady înseamnă și noi locuri de muncă și oportunități de creștere pentru toți angajații actuali”, a declarat Stefan Vanoverbeke, Country Retail Manager IKEA SEE.

Din cele 18,3 milioane de produse vândute în anul fiscal 2017, 23% au fost produse de mobilier și 77% – decorațiuni și accesorii. Totodată, s-au înregistrat peste 127.000 de comenzi online, cele mai multe, efectuate din București, Cluj, Timiș, Iași și Constanța. De altfel, serviciul de comenzi online a avut o creștere de 35,1% comparativ cu anul financiar 2016, spun reprezentanții IKEA România.

Magazinul IKEA din România, în cifre, în anul financiar 2017:

  • Totalul de vânzări IKEA România (fără TVA): 586.594.326 lei
  • Numărul de vizitatori în magazin: 3.323.181
  • Numărul de angajați la 31 august 2017: 670
  • Cea mai vândută familie de mobilier: Familia BESTÅ mobilier pentru camera de zi, cu 851 de bucăți vândute
  • Cea mai vândută familie de accesorii: Familia OFTAST de farfurii, cu 903.353 de bucăți vândute
  • Numărul de vizite www.IKEA.ro: 14.639.519
  • Vizitatori unici pe IKEA.ro: 7.583.446
  • Vizite pe site-ul IKEA comenzi online: 4.302.192 visits
  • Vizitatori unici pe site-ul IKEA comenzi online: 1.836.147 vizitatori unici
  • Numărul de membri IKEA FAMILY: 279.000
  • Fani ai paginii de Facebook IKEA România: 480.915
  • Procent de vânzări din total pentru gama pentru o viață mai sustenabilă acasă: 4,5%
  • Vânzările IKEA FOOD: 2.034.159 lei
  • Numărul de hot-dog vânduți:951.102 bucăți
  • Kilometri de hot-dog vânduți: 532 km
  • Numărul de chifteluțe vândute la restaurantul IKEA: 5.907.313 bucăți
  • 75% din energia consumată provine din surse regenerabile
  • Procent reciclat din totalul deșeurilor generate: 82%
  • Carton și hârtie reciclate: 258 tone; metal reciclat: 11 tone; textile reciclate: 24 de tone; deșeuri de echipamente electrice și electronice (inclusiv bateriile și becurile uzate): 24 tone; deșeuri organice de la restaurant și ulei comestibil reciclate: 8 tone.
  • Mobilier colectat prin programul de reciclare și refolosire: aproximativ 1000 de piese de mobilier vechi.
  • Energie consumată: 3.940 MWh

 


FOTO: Laszlo Raduly / NewMoney

În șapte ani de jurnalism, a pendulat între domeniul sportiv și cel economic. A lucrat, printre altele, la Radio România Actualități și Adevărul Financiar. Acum, este coordonatorul online al proiectului NewMoney.