Vânzările de Black Friday din comerțul online vor atinge 170 de milioane de euro în acest an

Gabriel Bucur 08/11/2017 | 18:02 Ştiri
Vânzările de Black Friday din comerțul online vor atinge 170 de milioane de euro în acest an

 

Vânzările de Black Friday din comerțul electronic vor atinge sau chiar vor depăși, în acest an, suma totală de 170 milioane de euro în România, estimează GpeC, una dintre cele mai importante organizații dedicate segmentului de eCommerce.

Sărbătoarea reducerilor, cunoscută și sub numele de Vinerea Neagră, a fost organizată pentru prima dată în România în 2011. „Black Friday este o sărbătoare importantă și deja putem să spunem că piața locală este una mai educată”, a declarat Andrei Radu, fondator GPeC.

Marile magazine online din România se pregătesc de Black Friday cu cel puțin 3-4 luni înainte de Vinerea Neagră. „(…) mai ales în cazul magazinelor mai mici, există o oarecare lejeritate în abordarea strategiei de Black Friday. Această sărbătoare nu înseamnă doar realizarea unei pagini de campanie, cu produse interesante și cu prețuri mai mici. Black Friday înseamnă o promisiune acordată clientului, o responsabilizare a magazinelor online de la noi pentru întreg procesul, din momentul în care marfa a ajuns în depozitul magazinului până la păstrarea promisiunii de livrare în termen a comenzilor. Avem nevoie de procese bine puse la punct până când vom vorbi de un segment de business cu adevărat matur”, a mai precizat Andrei Radu.

Sfaturi de Black Friday pentru magazinele online

  1. Site-ul sa fie optimizat și să „reziste” unui volum de vizite mai mare,
  2. Să ai stocuri importante pentru produsele promovate. Livrarea într-o perioadă scurtă de timp poate face diferența.
  3. Echipa de Customer Service să știe să răspundă întrebărilor venite din partea utilizatorilor și să ofere soluții practice și imediate eventualelor probleme întâmpinate de clienți.
  4. Pagina de campanie și întreg site-ul să aibă o prezentare curată și simplă, axată pe informații clare și utile clienților despre ofertele comerciale prezentate de Black Friday
  5. Campania de promovare să fie gândită cât mai din timp
  6. Site-ul să fie optimizat pentru mobile, cele mai multe vizite realizându-se de pe terminalele mobile (telefon inteligent sau tabletă)
  7. Prin ofertele afișate, poți genera suspans și dorința achiziției de produse noi
  8. Poți include în strategia de vânzări cel puțin un produs nou și dorit de comunitate, la un preț atractiv
  9. După Black Friday, monitorizeaza tot ceea ce s-a întâmplat pe site și în campaniile de promovare și reflectă asupra rezultatelor. Doar așa vei putea oferi anul viitor sau în alte campanii de vânzări o experiență mai bună clienților site-ului.
  10. Relația cu vizitatorii și clienții site-ului nu este doar de Black Friday. Gândește-te cum, prin servicii de calitate, o poți transforma în una de lungă durată.

Sărbătoarea de Black Friday este extrem de populară în țări precum Statele Unite, Canada, Marea Britanie, Franța sau Germania, iar cei mai mulți cumpărători au vârsta între 18 și 34 ani. În România, sărbătoarea de reduceri este apreciată mai ales în rândul cumpărătorilor obișnuiți cu achizițiile din mediul online, iar produsele preferate sunt electronicele și electrocasnicele, hainele, accesoriile, parfumurile, cosmeticele sau lucrurile pentru casă și grădină.

 


FOTO: Mediafax

În șapte ani de jurnalism, a pendulat între domeniul sportiv și cel economic. A lucrat, printre altele, la Radio România Actualități și Adevărul Financiar. Acum, este coordonatorul online al proiectului NewMoney.