Ştiri

Valentine’s Day sau Dragobete? Ce preferă românii să sărbătorească

Valentine’s Day, sărbătoarea îndrăgostiților din 14 februarie, importată din Occident, are încă mai mulți adepți în România decât cea autohtonă, Dragobetele, sărbătorită în 24 februarie, arată o analiză a agenției online de marketing Today’s. Cel puțin, în ceea ce privește căutările pe internet.

Spre deosebire de anul trecut, oamenii sunt mai interesați de Valentine’s Day, iar căutările pe motorul de căutare Google arată că sărbătoarea internațională încă este mai populară decât cea locală. În cifre, interesul a fost de patru ori mai mare, anunță Today’s.

În preajma sărbătorii de Valentine’s Day, cei mai căutați termeni pe Google au fost „ziua indragostitilor“, în creștere cu 45% față de anul 2016, și „Valentine’s Day“, sintagmă care a înregistrat o creștere de 40% față de anul precedent. Pe de altă parte, căutările pe internet legate de Dragobete au scăzut față de anul trecut cu 63%.

Totuși, există o dependență între interesul arătat pentru sărbătoarea importată și cel pentru Dragobete, iar numărul de căutări crește direct proporțional în cazul celor două.

Cele mai multe căutări sunt în ziua evenimentului și în cea anterioară, atât pentru Ziua Îndrăgostiților, cât și pentru Dragobete. De asemenea, tendința în căutări se menține pentru ambele sărbători până pe 14 februarie. Apoi, interesul pentru Valentine’s Day descrește, în timp ce pentru Dragobete e constant, până se atinge un „vârf” în jurul datelor de 22 și 23 februarie.

Față de bărbați, femeile au fost de două ori mai interesate de găsirea unui cadou. Potrivit analizei citate, expresii precum „cadouri de Valentine’s Day pentru el“ au fost mai dese decât „cadouri de Valentine’s Day pentru ea“.

Pregătirile pentru 1 Martie au început, însă Ziua Femeii suscită un interes mai mare. Până în prezent, sunt de trei ori mai multe căutări pe Google pentru ziua de 8 martie decât pentru cea de 1 Martie.

Today’s menționează că sărbătoarea din 8 martie este percepută, potrivit datelor din online, cu precădere ca fiind „Ziua mamei“ și mai puțin „Ziua femeii“. Prima expresie a înregistrat până acum cu 37% mai multe căutări decât a doua. De asemenea, căutările după sintagma „martisoare” au fost mai frecvente cu peste 30% decât căutările după „martisoare handmade”.

 


FOTO: Mediafax

Gabriel Bucur

În șapte ani de jurnalism, a pendulat între domeniul sportiv și cel economic. A lucrat, printre altele, la Radio România Actualități și Adevărul Financiar. Acum, este coordonatorul online al proiectului NewMoney.

Recent Posts

Noi obligaţii pentru transportatorii rutieri. Ce prevede Ghidul privind Sistemul national e-Transport

Ministerul Finanţelor şi ANAF au elaborat Ghidul privind Sistemul national e-Transport, prin care se urmăreşte…

2 zile ago

Se extind parcurile eoliene din România. Aviz al Ministerul Mediului pentru 81 de turbine

Ministerul Mediului a emis acorduri de mediu pentru patru parcuri eoliene, cu un total de…

2 zile ago

ANRE explică de ce este obligatorie montarea contoarelor de măsurare a energiei electrice la prosumatori

Necesitatea ca prosumatorii să îşi instaleze un contor care să măsoare electricitatea consumată din producţia…

2 zile ago

Adrian Câciu: Valoarea investiţiilor publice a crescut cu 70% în primul trimestru din 2024

Ministrul Investiţiilor şi Proiectelor Europene, Adrian Câciu, a anunţat că în primul trimestru al acestui…

2 zile ago

Deficitul bugetar a crescut la 2,06% din PIB în primele trei luni ale anului

Execuţia bugetului general consolidat în primele trei luni ale anului 2024 s-a încheiat cu un…

2 zile ago

Câți bani cheltuie românii pentru masa de Paște – Sondaj

Aproape jumătate (49%) dintre participaţii la un studiu derulat de EY intenţionează că cheltuiască pentru…

3 zile ago

Acest website folosește cookies