Vacanțe altfel: cât sunt dispuși românii să plătească pentru circuite turistice

Florel Manu 13/03/2018 | 10:28 Companii
Vacanțe altfel: cât sunt dispuși românii să plătească pentru circuite turistice

Amenințările teroriste, instabilitatea politică din nordul Africii ori problemele din Franța sau Grecia nu au in­fluențat major intenția românilor de a călători în străinătate. Din contră, businessurile agențiilor de turism prosperă. Care e explicația?

Acest articol a apărut în numărul 35 (disponibil până la 18 martie) al revistei NewMoney

Legenda spune că în Etiopia ar fi ajuns cel de-al 12-lea trib iudeu, tribul pierdut. Populația a fost asimilată de localnici și a apărut una dintre cele mai interesante rase din Africa. Etiopia a fost și a treia țară din lume care s-a creștinat. Asta face ca, din cei aproape 100 de milioane de locuitori ai țării, peste 60 de milioane să fie creștini-ortodocși. Iar în istoria mo­dernă, când Etiopia a respins atacul Italiei lui Mussolini în 1941, a devenit prima și singura armată de negri care a învins o pu­tere militară europeană.

De ce toate aceste informații? Pentru că „povestea vinde destinația“, după cum spune Alin Burcea, proprietarul agenției de turism Paralela 45, care anul trecut a avut venituri de circa 50 de milioane de euro. Cu accent pe destinațiile externe, Paralela 45 a avut în 2017 o creștere de 35% a vânzărilor de circuite turistice în străinătate. Și asta pe fondul revenirii tu­ris­mului românesc, aflat în cel de-al trei­lea an consecutiv de creșteri.

Cu peste 120 de oferte de circuite turis­tice, Paralela 45 este unul dintre cei cinci jucători pe astfel de segmente. „Circuitele turistice sunt produse atipice și sunt solicitate de un public mai educat“, explică Alin Burcea, cu pecizarea că astfel de experiențe sunt preferate de turiști cu vârste de peste 40 de ani.

Și nu doar pentru cei cu venituri foarte mari, pentru că circuitele se adresează inclusiv turiștilor cu venituri mici sau medii.

Fără emoții. Marii touroperatori spun că riscurile unei agenții de turism sunt mult mai mici la realizarea unui circuit față de organizarea de curse charter, chiar dacă eforturile logistice sunt mai mari. Și asta pentru că circuitul se face în momentul în care s-a strâns grupul, iar charterul trebuie să plece chiar dacă numărul pasagerilor este sub capacitatea rezervată.

Iar numărul celor care sunt interesați să încerce experiențe noi este tot mai mare, în timp ce și aria căutărilor de destinații noi crește pe an ce trece. „Înainte de 1990, turismul extern era reprezentat în special de țările comuniste. După Revoluție au urmat destinații din Vestul Europei”, spune Ana Goicea, director de vânzări la Cocktail Holiday, companie cu o cifră de afaceri de 18 mili­oane de euro în 2017. Mai nou, cei care preferă circuitele au devenit interesați și de țările asiatice, de insule îndepărtate, ori de cele două Americi. Și asta după ce mulți au prins gustul circuitelor în urma deplasărilor în scop de afaceri, în timpul cărora au avut ocazia să vadă și multe destinații cu valoare culturală și istorică. Așa că și agențiile de turism și-au trimis ghizii pe teren să găsească circuite care pot înlocui vacanțele clasice.

Articol vizibil în întregime doar pe bază de abonament.

← Close