Ştiri

Vacanță prelungită în turism: oaia, ca brand de țară, este singurul „proiect” din ultimele șase luni

Patronatele din turism cer specialişti la conducerea Ministerului Turismului, lipsa acestora ducând la o promovare palidă a României în străinătate şi la desfiinţarea birourilor de turism externe, în condiţiile în care niciun act normativ nu a fost aprobat în ultimele şase luni. Domeniul turismului s-a făcut însă remarcat prin ideea ministrului demisionar Mircea Dobre privind schimbarea brandului de ţară prin înlocuirea frunzei cu o oaie.

„Nu putem avea permanent la conducerea instituţiei care administrează turismul numai persoane fără legătură cu domeniul. Suntem într-un moment critic în turism, cu impact negativ asupra evoluţiei acestuia. Niciun act normativ nu a fost aprobat în ultimele şase luni. Cel referitor la acordarea voucherelor de vacanţă şi angajaţilor din sistemul public nu este aprobat, Legea Turismului nu a intrat în dezbatere, propunerile ANAT referitoare la garantarea pachetelor turistice nu s-au concretizat într-un act normativ”, arată, într-un comunicat comun, Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism (ANAT), Organizaţia Patronală a Turismului Balnear din România (OPTBR), Asociaţia Naţională de Turism Rural, Ecologic şi Cultural (ANTREC) şi Federaţia Industriei Hoteliere din România (FIHR).

Asociaţiile arată că promovarea turistică a României în străinătate este palidă, lucru vizibil şi în statistici. Potrivit Institutului Naţional de Statistică, România a fost vizitată în 2016 de 2,5 milioane de turişti străini.

„Creşterea anuală, de 10%, ne bucură, dar este nesemnificativă comparativ cu cea înregistrată de Bulgaria, vizitată anul trecut de peste 8 milioane de turişti străini. Sau cu rezultatele Ungariei, vizitată anul trecut de mai mult de 16 milioane de turişti străini”, arată sursă citată.

Birourile de turism din străinătate au fost desfiinţate cu motivaţii de natură personală şi fără a fi pus imediat ceva în loc, notează asociaţiile. Aşa că toate eforturile de promovare depuse de cei care reprezentau România în străinătate se vor risipi, iar fondurile alocate pentru promovarea externă, chiar aşa puţine, vor fi fost cheltuite în zadar.

În final, organizaţiile cer să fie consultate în cazul nominalizărilor pentru posturile de conducere din Ministerul Turismului.

 


FOTO: Mediafax

Emil Popescu

Emil are o experiență de peste 15 ani în presa economică, din care 13 la agenția Mediafax. Pentru NewMoney scrie pe domenii precum energie, industrie și auto.

Recent Posts

Inspectorii ANSVSA au pus sub sechestru sute de kilograme de produse alimentare

Inspectorii sanitari veterinari au controlat în ultima săptămână din luna aprilie peste 3.200 de unităţi…

2 ore ago

SWIFT RESPONSE 24: Exerciţiu multinaţional cu 5.000 de militari, dintre care 2.000 de paraşutişti

România participă cu 2.300 de militari şi 220 de mijloace tehnice la un exerciţiu multinaţional…

2 ore ago

Legea privind energia eoliană offshore va intra în vigoare în data de 30 mai

Legea privind energia eoliană offshore va intra în vigoare în data de 30 mai, a…

3 ore ago

GHID. Cine poate beneficia de schema de ajutor de stat de 2,25 miliarde lei pentru investiţii în industrie

Ministerul Finanţelor a publicat Ghidul schemei de 2,25 miliarde lei pentru investiţii majore în industriile…

4 ore ago

Klaus Iohannis a depus o cerere de pensionare

Catedra de profesor de Fizică a preşedintelui Klaus Iohannis de la Colegiul Naţional „Samuel von…

4 ore ago

Cotaţiile la cacao s-au prăbuşit cu 27% în două zile

Cotaţiile futures la cacao s-au prăbuşit, pierzând până la 27% în doar două zile, iar…

5 ore ago

Acest website folosește cookies