Unul dintre cei mai mari furnizori de soluții pentru pardoseli din România anunță investiții în linii proprii de producție și mizează pe afaceri de 15 mil. euro în 2021

Senica Micu 08/11/2021 | 11:12 Companii
Unul dintre cei mai mari furnizori de soluții pentru pardoseli din România anunță investiții în linii proprii de producție și mizează pe afaceri de 15 mil. euro în 2021

O creștere cu 50% a cifrei de afaceri și pre­gătirea terenului pentru linii proprii de producție la nivel regional sunt doar două dintre obiectivele pentru 2021 ale Decor Floor.

Înainte de izbucnirea pandemiei, extinde­rea teritorială prin deschiderea unui birou de vânzări în Varșovia (Polonia) – o inves­tiție bugetată la aproximativ 200.000 de euro – era unul dintre obiectivele principale ale furnizorului de soluții pentru pardoseli Decor Floor. Pasul a fost făcut în fe­bruarie 2020, însă din cauza restricțiilor de circulație, „următoarea etapă a trebuit înghețată“. „Aceasta a fost principala provocare cu efect negativ“, spune acum Octavian Moroianu, managing partner al Decor Floor pentru Europa Centrală și de Est.

La nivel național însă, compania ma­ghiară, prezentă în România de 15 ani, a rămas activă și datorită proiectelor mari în care se implicase deja. După ce a mizat și pe segmentul online, o abordare nouă în dezvoltarea businessului, Decor Floor plă­nuiește acum și implementarea unor linii proprii de producție în mai multe țări, inclusiv în România.

Octavian Moroianu

Un domeniu pe creștere

După afa­ceri de circa 10 milioane de euro în 2020, Octavian Moroianu estimează că Decor Floor va ajunge anul acesta la 15 milioane de euro, în contextul în care compania a continuat să crească portofoliul de produse și servicii noi, în paralel cu optimizarea proceselor de consultanță și contractare. Mai mult, aceste previziuni sunt încurajate și de dezvoltarea multor proiecte din domeniile imobiliare și construcții care nu s-au oprit din cauza pandemiei. O con­firmă și datele Institutului Național de Statistică pentru primul trimestru din 2021, potrivit cărora volumul lucrărilor de construcții (ca serie brută) a crescut cu 5,7% față de aceeași perioadă din 2020, după ce în primul an al pandemiei avan­sase cu 15,9% față de 2019.

„Pandemia nu a închis șantierele din România, ba din contră. Acest sector și-a continuat creșterea accelerată. Pentru 2021, estimăm o creștere la fel de susținută mai ales în privința cererii, luând în consi­derare proiectele din toate zonele-cheie ale țării“, subliniază Roxana Popescu, ma­na­ging director al furnizorului de soluții de business information KeysFin, într-un stu­diu de profil publicat la jumătatea anului în curs.

În 2020, mai arată aceeași sursă, cifra totală de afaceri a sectorului de construcții (construcții de clădiri, inginerie civilă și lucrări speciale de construcții) a depășit 126 de miliarde de lei (25,7 miliarde de euro), raportat la 108,7 miliarde de lei (23 de miliarde de euro) în 2019.

„Cu siguranță, piața din România, asemenea celor din Ungaria, Polonia sau Bulgaria, va atrage în continuare investiții sem­nificative în segmentele de real estate și construcții în următorii ani. Și segmentul de office, unde noi suntem foarte activi, preconizez că va rămâne la un nivel stabil în următorii doi ani“, detaliază Octavian Moroianu, care este și asociat cu un pachet de 30% în acționariatul firmei Decor Floor CEE. Compania a intrat pe piața lo­cală ca furnizor de soluții pentru podele, extinzându-se ulterior pe segmentul de fa­țade ventilate, România generând în momentul de față aproximativ 80% din businessul subsidiarei regionale.

„Sunt foarte importante investițiile companiei în reprezentarea regională, mă refer aici la cele două showroomuri – din Cluj-Na­poca și Sofia (Bulgaria) – amenajate și lan­sate în a doua parte a anului 2019. La nivel operațional, în 2020 am mutat stocurile din București într-un spațiu de depozi­tare administrat intern, cu o suprafață de 2.500 de metri pătrați“, adaugă Moroianu.

Deoarece majoritatea proiectelor Decor Floor sunt de tip comercial, procesul de vân­zări este realizat în momentul de față preponderent în offline. De altfel, explică Moroianu, aceasta este și practica gene­rală la nivelul pieței, iar principalul motiv ar fi „complexitatea proiectelor“. Totuși, având în vedere tendința companiilor din cele mai diferite domenii de a migra (și) că­tre online, și Decor Floor a făcut anul trecut primii pași către dezvoltarea acestui canal de vânzări prin proiectarea unui mar­ketplace propriu, în urma unei inves­tiții de început de 120.000 de euro.

Producție proprie

Pentru a-și crește ni­velul de competitivitate pe piețele din re­giune (România, Bulgaria și Polonia), Decor Floor va implementa linii proprii de producție, prin două metode: asocierea cu branduri locale deja existente, respectiv dez­voltarea unor brevete sau produse pe care le va fabrica având susținerea fur­ni­zorilor cu care deja lucrează.

„În această direcție preconizăm o in­vestiție de până la două milioane de euro. Ne dorim să rămânem constanți atât din punct de vedere al tipului de clienți, cât și al proiectelor, cu focus în zone precum cea de office, dar și rezidențial, HoReCa sau industrial“, punctează omul de afaceri.

Acesta mai spune că principalele in­ves­tiții ale companiei din ultimii trei ani sunt corelate cu obiectivele de expansiune, re­ferindu-se la dezvoltarea propriului software de tip customer relationship management (CRM) / enterprise resource planning (ERP). „Acest instrument ne oferă posibi­litatea să automatizăm anumite procese și să digitalizăm constant activitatea compa­niei la nivelul tuturor departamentelor. De asemenea, în momentul în care activitatea companiei s-a mutat în work from home, tran­ziția a fost una rapidă“, explică Moro­ianu.

Cu o echipă de 50 de angajați la momentul de față, compania intenționează și să ino­veze pe termen mediu și lung cu produse din mai multe cate­gorii, inclusiv cu elemente de structuri me­talice de interior sau exterior, în linie cu cerințele crescute și diversificate ale pieței rezidențiale și industriale. După o privire rapidă peste cifrele oficiale ale Institutului Național de Statistică (INS) pentru piața de construcții, se remarcă avansul din 2020 al construc­țiilor inginerești, de 18,5%, urmat de creș­te­rea clădirilor rezidențiale, de 17,8%, și a celor nerezidențiale, de 10,9%.

În același studiu al KeysFin, analiștii din domeniu mai subliniază faptul că atragerea și direcționarea eficientă a fondurilor eu­ro­pene în construcții și infrastructură (aproape opt miliarde de euro, respectiv 27% din Planul Național de Redresare și Reziliență) pot reprezenta motorul ciclului de creștere economică postpandemică din România.

Senica Micu are o experiență de peste zece ani în presa de business. A scris pentru mai multe publicații, precum Forbes, Money Express și Capital, realizând interviuri cu lideri de companii și antreprenori. În paralel, a coordonat diverse proiecte editoriale și s-a implicat în organizarea unor evenimente.