Unde s-au dus voucherele de vacanță ale bugetarilor și ce venituri au generat turismului local

Florel Manu 13/09/2018 | 12:23 Companii
Unde s-au dus voucherele de vacanță ale bugetarilor și ce venituri au generat turismului local

 

Valoarea voucherelor de vacanță acordate angajaților a atins nivelul-record de 125 de milioane de euro, în iunie. O situație de-a dreptul salvatoare pentru o industrie a turismului care nu s-a bucurat de vreme bună la început de sezon.

 Acest articol a apărut în numărul 48 (10-23 septembrie) al revistei NewMoney

„Te salut bătrâne Tomis!“. Așa suna una dintre replicile din celebrul film al anilor ’70, BD la munte și la mare. Cadrele de le­gătură ale peliculei comediei polițiste din perioada comunistă arăta plaje pline de oameni care se relaxau după un an de muncă. Turiști care, în general, ajungeau la mare grație biletelor cu reducere ob­ți­nute prin sindicat. După 1990, organiza­țiile sindicale nu au mai avut fondurile necesare pentru a subvenționa în masă va­can­țele salariaților, iar după 2000 numărul sindicaliștilor a scăzut din cauza restruc­tură­rilor din indus­trie.

Turismul intern avea să resimtă puternic aceste schimbări, clienții cu bani migrând către destinații externe, iar cei cu venituri reduse tăind de pe listă vacanțele. Tot după 2000, jucătorii din turism au pre­sat mediul politic să găsească o soluție pentru sprijinirea industriei ospitalității. Așa a apărut ideea unor tichete de vacanță care să fie oferite de angajatori salariaților.

Ideea a fost aplicată în 2015, însă nivelul încasărilor cu vouchere de vacanță a fost, inițial, de circa zece milioane de euro, aceste bonusuri fiind acordate doar de unii angajatori privați. Organizațiile patronale din turism estimau în urmă cu trei ani că acordarea în masă a voucherelor (atât în mediul privat, cât și în sectorul de stat) va aduce industriei circa 500 de mili­oane de euro. Începând de anul trecut, odată cu acordarea voucherelor către bu­getari, tu­ris­mul local se așteaptă la o injec­ție de peste 380 de milioane de euro anul acesta.

Articol vizibil în întregime doar pe bază de abonament.

Cu o experiență de peste 20 de ani în presa românească, Florel Manu a debutat la Radio PRO FM, după care și-a continuat activitatea la mai multe trusturi media precum PRO TV, Antena1 și Antena3, Adevărul, The Money Channel. Acoperă domeniile retail, real estate și turism.
← Close