Un român merge, în medie, de 0,7 ori pe an la cinematograf

Andreea Neferu 25/05/2018 | 12:49 Ştiri
Un român merge, în medie, de 0,7 ori pe an la cinematograf

Peste zece milioane de spectatori au înregistrat anul trecut cinematografele din zece dintre cele mai mari orașe din țară (București, Cluj-Napoca, Timișoara, Brașov, Pitești, Ploiești, Iași, Bacău, Brăila, Constanța), care cumulează patru milioane de locuitori. De altfel, 72% din cererea cinematografică la nivel național este concentrată în aceste cente urbane, potrivit unei analize a firmei de consultanță imobiliară Cushman & Wakefield Echinox.

Numărul de spectatori ȋnregistrati în toate cinematografele din Romȃnia a fost de 13,9 milioane anul trecut, ȋn creştere cu 6,4% faţă de anul precedent, ȋn timp ce frecvenţa vizitelor per locuitor a crescut de la 0,67 la 0,7. Cele mai mari pieţe cinematografice din Romȃnia sunt Bucureşti (4.944.978 de spectatori ȋn 2017), Cluj-Napoca (918.022), Constanţa (824.477) şi Timişoara (802.416), care concentrează 54% din cerere.

„Industria cinematografică a beneficiat din plin de pe urma dezvoltării centrelor comerciale din ultimii ani, tinȃnd cont de faptul că ȋn 2017 aproximativ 90% din sălile de cinematograf din Romȃnia se regăseau ȋn cadrul mallurilor, care de altfel au atras şi peste 90% dintre spectatori. Investiţiile ȋn cinematografe sunt extrem de ridicate, dar acestea aduc beneficii substanţiale pentru imaginea şi traficul centrelor comerciale, ȋntregind totodată componenta socială din ce ȋn ce mai puternică a acestora”, a spus Bogdan Marcu, partner, retail agency în cadrul Cushman & Wakefield Echinox:

La finalul anului trecut, 41 de centre comerciale din Romȃnia aveau un cinematograf multiplex, numărul mediu de săli de proiecţie fiind de 7,8 per proiect. În medie, dezvoltatorii au amenajat cȃte o sală de cinematograf la fiecare 5.000 de metri pătrați ȋnchiriabili ai centrului comercial.

În ceea ce priveşte oraşele cu cea mai mare frecvenţă a vizitelor raportată la numărul locuitorilor din oraş, pe primele locuri se situează Suceava (3,14 vizite per locuitor ȋn 2017), Constanţa (2,9), Deva (2,84), Cluj-Napoca (2,83) şi Bucureşti (2,63).


Sursă foto: Cushman & Wakefield Echinox

A debutat în presa scrisă în urmă cu opt ani. În 2013, a absolvit cursurile programului de pregătire intensivă în jurnalism „Economic and Political Reporting from Southeast Europe”, organizat la Londra și la Berlin de agenția de presă Reuters, iar în 2015 a participat la cursurile școlii de vară Online and Multimedia Journalism, organizată de Deutsche Journalistenschule la Munchen. În 2013, a câștigat premiul „Florin Petria” pentru jurnalism economic, iar în 2015 a fost unul dintre laureații concursului Tânărul Jurnalist al Anului, secțiunea Economie. Anterior, Andreea a lucrat la Ziarul Financiar. În prezent, la NewMoney, Andreea acoperă din punct de vedere editorial domeniile construcții și imobiliare.